Makens och min egna semestervecka är hotad!
Vänd på det. Pojken åker på utlandsresa med sin mamma på semester varje år. Sen ska han dessutom åka med TS familj en gång varje år. Pojken får två utlandsemestrar. Hur ska detta kunna rättfärdigas för TS lille nyfödde dotter som bara får åka utomlands EN gång per år?!! Orättvist så det sjunger om det!
Vad jag menar är att millimeterrättvisa är svårt- och någon kommer alltid att "bli" förfördelad. Om man inte inser att saker kan vara komplicerade och att allt inte behöver vara 100 rättvist (eftersom det aldrig blir det iaf) men att det kan vara jäkligt bra ändå!
Om folk PÅPEKAR hur orättvist det är hela tiden däremot kan nog DET skapa en känsla av exkludering hos personen trots att det kanske inte fanns där från början...
Jag förstår inte att så många vuxna människor kan vara så ytliga och tro att resan utomlands är det viktiga och inte det faktum att man får vara med familjen. Om ens föräldrar har bestämt att separera och man som barn plötsligt får två olika familjer så vill man såklart känna sig inkluderad i båda. Att vara 'en halv medlem' i två familjer gör tyvärr inte att man känner sig hel...