• AnooYoo

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Anonym (Lo) skrev 2014-07-02 07:08:34 följande:

När jag nämnde att jag kände mig exkluderad nämnde jag också att ts antagligen exkluderar pojken på andra sätt också. Så jävla svårt är det inte att rodda om veckan sonen skulle ha varit hos sin mamma och byta vecka med henne. Jag förstår inte hur din man kan gå med på detta. Som sagt så har reglerna ändrats nu när ett annat barn är med i bilden, hur kan ni inte ha tänkt på det? Som sagt, det handlar om EN vecka per år, snart kommer pojken ändå inte vilja följa med, men han bör få ta det beslutet själv.

Du visar klart och tydligt hut du tänker när du skriver att ni ät en familj på tre när pojken inte är där. Fel, ni är fortfarande en familj fyra. Just där visar du klart och tydligt ditt exkluderande!

Men ändå inte lika tydligt som du visar att det här är en så känslig punkt hos dig att du inte ens riktigt kan låtsas att det handlar om någon annan än dig.
  • AnooYoo
    nozpa skrev 2014-07-02 12:34:41 följande:

För mig låter det helt galet. Om jag och barnens pappa skulle dela på oss så skulle jag aldrig, aldrig kunna planera in en semester med min nya och vårat gemensamma barn utan att räkna in mina andra barn. Jag skulle aldrig kunna göra en sådan skillnad på barnen.
    Att ts kan göra det kanske inte är lika svårt att förstå. Då hon räknar sitt barn och sin sambo som "vi". Och gång på gång läser man hur hon exkluderar pojken ur familjen. Han tillhör alltså familjen till 50% bara. Kul känsla för honom..

Men den svinigaste är ju ändå hans pappa. Hur hade du känt ts om det vore ombytta roller? Att din man och du delade på er och han skaffade en ny familj och inte lät eran gemensamma dotter följa med. Men sitt nya barn och sin son. Hade känt bra eller?
    Eller om farmor och farfar börjar resa iväg 1 vecka med sonen och aldrig låta eran gemensamma dotter få vara med på detta? Att inte räkna in henne som en del av samma familj.

Men han hör ju till två familjer, två hushåll till 50% vardera. Det finns inte mer än 100%. 100% är alltihop, och han delar sin tid mellan två familjer. Tråkigt? Kanske, men sånt är livet. Saker händer, föräldrar separerar, nya syskon anländer. Alla får hantera den verklighet de befinner sig i.
  • AnooYoo
    Anonym (Johanna) skrev 2014-07-09 14:32:47 följande:
    Vad egoistisk du är. Ser ofta dina inlägg och de är alltid riktade med hat/elakhet/egoism m.m. mot styvbarnen. Har sett själv i inlägg att du inte bryr dig om dina styvbarn heller. Du kan liksom inte bry dig mindre om de barnen, bara du får mannen ifred så ;)

Pojken kommer naturligtvis upptäcka senare i livet "Varför fick inte jag följa med pappa på semester?" Han kommer ställa frågan "Jaja, dom två kanske ville åka ifred..." - "Men varför tog de då med min halvsyster? Gillar de inte mig? Vad är det för fel på mig?"
    Stackars pojk säger jag bara!! Egoistiska styvföräldrar (INTE alla styvföräldrar) är det värsta jag vet! fy fan alltså. Att ett barn ska behöva ha det så!
    Det här är en sådan höna av en fjäder. Sådan moralpanik och överdrift att det påminner om en Aftonbladet-stil-löpsedel typ "morötter kan ge dig cancer"!! (brödtext: om du steker dem i plutonium)
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!