• Felizia

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Oj! Så många fördömande människor på samma ställe..! Tycker ts gjort allt vad man kan förvänta sig som bonusmamma - seriös sådan. Och många har tydligen svårt med läsförståelse... Att få lite tid tillsammans som par på den plats man gifte sig på etc gynnar nog sonen/bonusen också. Det är ett stort problem med relationer som går i stöpet med 100% fokus på barnen - bonus eller bio. Just nu är den lilla flickan bara en bebis och får "hänga med". Om ett par år kanske hon får vara med en släkting och bonusen är tonåring och vill kanske hellre vara med kompisar? Det mesta löser sig av sig självt. Oroväckande med alla respektlösa svar i tråden som bara är för att hoppa på ts...

• Felizia
    Lillusen skrev 2014-07-02 22:49:28 följande:
    Vad jag tycker är lite konstigt i diskussioner som denna är att föräldrars samvaro själva, eller med den nya familjen, ska ske utomlands. Fast man i nästa andetag ojar sig över att semester med dagsutflykter eller camping borde duga lika väl när det kommer till den tiden som man har med bonusbarnet. Jag kan tycka att många föräldrar är lite ego och ibland känns det som man likväl skiljer sig för att man inte orkar med sina barn som sin partner.
    En vecka av 52 vill man bara vara ett par. Tycker det är helt normalt, t o m sunt.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!