Inlägg från: My Little Man |Visa alla inlägg
  • My Little Man

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Alexi skrev 2014-07-02 08:23:34 följande:
    Om nu storebror är så fantastisk och som ett eget barn, då hade man självklart velat ha med honom också nu så man riktigt får rå om varandra som en familj, lillasyster och storebror. Det är så vi med flera barn känner, vi skulle aldrig någonsin exkludera ett barn. Man umgås som en familj! En elvaåring är ju dessutom så stor att jag inte förstår hur man kan tycka han är till besvär.

Känner "vi med flera barn" så? Jaha...hmmm... Nä! Många kanske, men inte jag. Jag tycker det är helskönt när min dotter är hos sin pappa och det bara är "lilla familjen" kvar här hemma. Ingen syskonbråk, mindre jobb, ja det är gott!

You're wrong my friend! ????
  • My Little Man
    Anonym (Glad mamma) skrev 2014-07-02 22:04:22 följande:
    Du ska se att om några år så kommer du att vilja att mannens son följer med, så din lilla flicka får någon att leka med. Sen kommer det ju också att förstärka banden mellan pojken och din dotter, det är också viktigt. Vad tror du din lilla dotter skulle vilja om man kunder fråga henne? Men åk utan pojken detta första året, om det är viktigt för dig. Dina känslor räknas också!

Detta tror jag måste vara ett av de bästa, mest respektfulle svar jag läst här inne. Håller fullständigt med. Sättet detta svar är skriven på bör vi alla ta till oss. ????????
  • My Little Man
    otto z skrev 2014-07-03 13:59:51 följande:
    Det är oerhört fult av TS att ge sig på människor som saknar förmåga att ta till sig information. Fult av TS att ge sig på svagbegåvade också. Ännu värre att ge sig på totalt empatilösa människor och skriva nedsättande till dom. Man hoppas att dessa trollar men det gör dom ju inte. Det är verkligen illa ställt på riktigt.

Försök att bortse från det värsta och inse att kritiken kommer från människor som helt saknar framgång i arbetsliv, föreningsliv och socialt. Dessa lever istället sina liv anonymt på internet. 

All heder till män och kvinnor som på bästa sätt försöker införliva tidigare barn så bra som möjligt. (inklusive mig själv) Försök prata med svärmor så att hon inte ställer ledande frågor till grabben. Nämn inte utomlands, normalsvensken kan inte hantera detta.

:)
  • My Little Man

Varför ska man inte bry sig om 50% av sitt barns/bonusbarns liv?? Varför ska man bortse från vad barnet gör hos den andra föräldern? Barnen har två familjer ja, men inte två liv! Varför inte se till summan av innehållet i alla barnens liv när man ska ta beslut? Vem får vad? Om en aldrig får följa med på något, är det synd. Men att barn med två familjer missar en hel del är ju helt naturligt, helt rimligt. Alla ska få leva hela tiden, inte behöva invänta "bonusveckan/helgen" för att kunna hitta på skoj.

Dessutom är jag så trött på den där "men man ska ju inte STRAFFA barnet för att han har två familjer..." Det handlar inte om straff, det handlar om naturliga konsekvenser, om livets naturliga "orättvisor". Viktigt att försöka lära ett skillsmässobarn om vad hans/hennes situation innebär (två ställen = man missar endel av det som händer), annars upplevs det garanterad som elakt och orättvist. Spelar ingen roll att barnet inte själv valt att vara skillsmässobarn. Alla lever vi i den verklighet vi lever i och måste försöka acceptera den.

Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!