Inlägg från: Anonym (olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olika)

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Lustigt att det bara är utlandssemestrar som får sådan här uppmärksamhet. Ni hittar väl på roliga saker med båda barnen också. Vad säger att en utlandssemester (kanske vid en småbarnspool med tanke på lilla barnet) skulle vara roligare än t.ex. en stuga i Sverige (kanske tillsammans med stora sonens vänner, kanske i närheten av fiske/nöjespark eller vad nu sonen uppskattar).

Vi har också barn sedan tidigare och gemensamma barn. Vi är inte så mycket för utlandssemestrar utan gillar den svenska sommaren. Vi hittar på ett antal småresor under sommaren, alla mer eller mindre anpassade till ett eller flera barn. Alla är inte med på allt.

Ska man sitta hemma och uggla för att inte alla barnen är hemma?

• Anonym (olika)
    Anonym (Svärmor har rätt) skrev 2014-07-02 23:31:10 följande:
    Om man hade en vecka där varje år och hyrde en stuga i dalarna och ett barn varje år blev exkluderat eftersom det handlar om familjesemester, ja då hade det varit exakt likadant som utlandsexemplet. Det handlar inte om vad man gör, utan vilka som räknas till familjen.  
    Om man åker 4 dagar till Dalarna då? Eller måste man vara hemma hela tiden?  Sonen kanske inte eller vill? Han har sina 4 veckor med "pappafaliljen" då ska det hinnas med att träffa farmor och farfar, faster och kusinerna, Tivoli och fotbollsläger, bästa kompisens stuga och stranden, och bara vara hemma och hänga med polarna på gatan, kanske en weekend i Stockholm. Ska man dessutom hinna med en veckas "familjesemester"?

Om vi skulle trycka in ALLA resor när alla barnen är här skulle dom aldrig få nån tid att vara hemma och "bara vara". Och det behöver dom verkligen. Dom gillar det.
  • Anonym (olika)
    Lillusen skrev 2014-07-02 23:57:34 följande:
    Hur mycket reser människor egentligen? Åker vi utomlands är resten av semestern hemma eller hos mormor och morfar på landet....och där kan man snacka om att bara vara...
    Som sagt, vi reser inte utomlands alls på sommaren. Däremot åker vi till
    1 farmor, farfar och fasters familj (ofta 2 gånger)
    2 mormor och morfar (ofta flera gånger)
    3 moster
    4 gemensam resa (t.ex hyr stuga)
    5  jag åker på en med mina äldsta tillsammans med en vän med barn i samma ålder
    6 en resa med bara gemensamma barn.
    7 Och en mer friluftsresa (vandra och tälta t.ex.)

varje resa är 1 - 3 övernattningar.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!