• Anonym (Hmm)

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Att ni åkt själva innan ni fått gemensamt barn kan jag ändå förstå. Men vad är det för mes till Karl som utesluter sitt eget barn? Hade du verkligen gjort det om det varit Din son och alltså tvärtom?

• Anonym (Hmm)
    Hockeyfrissa skrev 2014-07-02 10:25:44 följande:
    Nej, jag har redan frågat det och det skulle hon inte ha gjort. Hon hade aldrig lämnat dottern hemma och åkt med bara sin man. Så det osar lite katt...

Fy va dålig stil! Blir så ledsen för pojkens skull. Han kommer med all säkerhet känna sig utanför :(
  • Anonym (Hmm)

TS! Om du haft en 11 årig son. Hade ni gjort likadant då? Tror inte det!

• Anonym (Hmm)

Ja jag fattar ändå inte varför TS man inte själv jobbar på att få med sonen??? Förstår verkligen inte! Det går byta vecka eller att ni faktiskt råkar ha pojken en vecka xtra. Om nu inte mamman råkar åka samma vecka med sonen Det mesta går att lösa om man vill. Tycker såå jävla synd om honom. Innan var en sak när ni åkte själva. Men nu? Nu blir det så specificerat att han inte tillhör kärnfamiljen. När lillasyster får följa med. Fattar ni inte vad ni gör mot honom. Går man in i ett förhållande där det redan finns barn kan jag förstå om man vill göra egna semesterresor INNAN det kommer syskon. Men sen är det uteslutande av familjemedlem och syskon så det skriker om det!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Tess) skrev 2014-07-02 12:56:41 följande:
    Hur vi valt att lägga upp ekonomin och aktiviteterna, angår varken dig eller någon annan. Jag kan för övrigt säga att maken begav sig ut förut då jag var så upprörd över denna debatt. Han har ringt sonen och lagt fram läget. Alldeles för en stund sedan kom hem och sa att sonen INTE vill ändra sitt sommarlov pga hans lillasyster. Han vill alltså INTE följa med oss, utan istället vara med sin mamma, m&m samt f&f. Han vill att allt ska vara som det alltid har varit. Enligt maken kände han sig mer hotad av att få sitt sommarlov förstört nu, pga sin lillasyster. Slutet gott, allting gott. (Maken har fö förbjudit mig att nånsin läsa- och absolut INTE skriva mer på faniljeliv). ;) Nu ska jag ro om familjen! Peace and Love!

Haha tror jag inte på! Isf borde väl din toffel till man reagerat och verkligen velat ha med sig sonen. Och att han skulle ringt precis nu? Nä du ;) Så han står hellre på din sida än sin son. Och du! Ni är ingen kärnfamilj, ni tre, för ni har alltid bonussonen kvar. Tyvärr..
  • Anonym (hmm)

Ja, jag vet inte men någonstans blir det tokigt hur än man gör i en styvfamilj.
    Om elvaåringen får åka med sin mamma och halvsyskonet aldrig får åka blir det inte så kul för henne men enligt de flesta här ska elvaåringen få åka dubbelt så många gånger som lillasyster som kompensation för att han inte lever i en kärnfamilj.

Verkar helt galet.

• Anonym (hmm)
    Sannive skrev 2014-07-02 19:45:05 följande:

Ni fick ett gemensamt barn alltså så har er familjebild ändrats. Er resa har gått ifrån en romantisk vuxenresa till en familjeresa. I den familjeresan så skall självklart även sonen få följa med.

Antingen åker ni helt utan barn, eller med båda barnen.

Vem är du att diktera villkor för TS?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Usch) skrev 2014-07-02 23:01:37 följande:
    Varför är det så svårt att fatta?!?! Elvaåringen kan åka på 20 resor med sin mamma varje år, men att inte få lov att följa med sin pappa på deras enda resa, något som är så viktigt och speciellt för deras familj, det är verkligen att visa att pojken inte är en fullvärdig familjemedlem.

Att vara inkluderad hos någon annan väger inte upp att vara exkluderad och bortstött av sin ena familj.

Jag känner en kvinna och en man, kvinnan har två barn boendes på heltid och mannen har två barn boendes varannan vecka. De har inga gemensamma barn.
    Ekonomiskt har de det tufft ibland då kvinnan tjänar väldigt lite.
    Mannens barn åker med deras mor till utlandet vartannat år och vartannat år på en semesterresa i Sverige. (Stockholm, Göteborg)

Kvinnans barn har aldrig varit i utlandet, de har knappt varit någonstans inom Sverige heller. Nu är mannen, kvinnan och hennes två barn på en Sverigesemester. Mannens barn fick inte följa eftersom de inte hade haft råd att åka alls.

Vad tycker ni om det?
    Mannen lämnar sina biologiska barn och åker med "styvmamma" och hennes två barn.
  • Anonym (hmm)
    Lillusen skrev 2014-07-02 23:55:30 följande:
    Jag kan tycka som så att extrema situationer måste ibland kräva extrema lösningar. Här är ett exempel på ett sådant tillfälle då till favör för de barn som inte fått ha semester alls under flera år så är det okej att åka utan alla barn.

Men jag skulle inte tyckt att det skulle vara okej att åka på en utlandssemester, då anser jag att man behöver lägga ribban lägre, för trots att de andra barnen har åkt med sin mamma, så har de inte haft semester med sin pappa heller.
    Men då förvägras möjligheten för kvinnans barn att någonsin under sin uppväxt få göra en utlandsresa medan deras bonussyskon kommer att ha varit utomlands minst 10 gånger under uppväxten.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 00:18:50 följande:
    Det är väl inte bonusbarnets fel att hans pappa inte klarade av att se till att behålla ursprungsfamiljen hel, och att han därmed får resa med sin mamma?

Varför ska pappans nya barn få resa på resor med pappan när äldsta barnet inte har fått göra det under uppväxten?

Det är inte pappans nya barn detta handlar om utan om hans kvinnas barn.

De ska få åka på en resa eftersom deras mor betalar för dem och för henne och mannen. Hon har sparat i tio år.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 00:47:05 följande:
    Läs även vad jag svarade på.... Nämligen en person som påstod att det skulle bli såååå synd om Ts barn om hen inte får åka på utlandsresor under uppväxten.

Men INGEN resa med sin pappa!

Har hon sparat i 10 år? Var skriver Ts det???? De åker VARJE ÅR, samma vecka UTAN BARN, tills nu då, när Ts har barn själv...

Du svarade på mitt inlägg och jag utgick ifrån att du menade det som svar på vad jag skrev.
    Jag har inte sett att någon har skrivit att det skulle bli synd om TS barn som inte får åka utomlands, du kan kanske nämna i vilket inlägg det togs upp?
    Ingen har påstått att TS sparat i tio år.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 08:56:37 följande:
    I så fall, du skrev:
    Anonym (hmm) skrev 2014-07-02 23:59:12 följande:
    Men då förvägras möjligheten för kvinnans barn att någonsin under sin uppväxt få göra en utlandsresa medan deras bonussyskon kommer att ha varit utomlands minst 10 gånger under uppväxten.

Sonen på 11 har aldrig fått följa med pappa på resa utomlands. Varför ska hans nya barn få resa med pappan nu och kanske under resten av uppväxten, medan grabben aldrig får resa med pappa?

Det jag skrev var ett helt annat exempel, hade inget med den 11-årige sonen att göra.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (hmm) skrev 2014-07-02 23:36:27 följande:

Jag känner en kvinna och en man, kvinnan har två barn boendes på heltid och mannen har två barn boendes varannan vecka. De har inga gemensamma barn.
    Ekonomiskt har de det tufft ibland då kvinnan tjänar väldigt lite.
    Mannens barn åker med deras mor till utlandet vartannat år och vartannat år på en semesterresa i Sverige. (Stockholm, Göteborg)

Kvinnans barn har aldrig varit i utlandet, de har knappt varit någonstans inom Sverige heller. Nu är mannen, kvinnan och hennes två barn på en Sverigesemester. Mannens barn fick inte följa eftersom de inte hade haft råd att åka alls.

Vad tycker ni om det?
    Mannen lämnar sina biologiska barn och åker med "styvmamma" och hennes två barn.

Mean! Det var detta jag skrev.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 10:17:55 följande:
    Varför skriver du off topic? Vi diskuterar Ts situation. Och i den ingår 11-åringen som ALDRIG har fått åka med pappa på semester utomlands.

Det jag svarade på var gällande Ts situation, inte dina vänner...

11-åringen har fått åka utomlands med sin mamma.
    Om villkoret för TS är att hon måste lämna dottern hemma så får dottern ALDRIG åka utomlands.

Det är inte nödvändigt att överkompensera barn även om de inte lever i en kärnfamilj.

(Jag förstod att du inte förstått vad du svarade på)
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 13:41:16 följande:
    VAD har det med saken att göra? Han har ALDRIG fått följa sin pappa på semester utomlands.

Ts kan kanske åka själv och när Ts och pappan känner sig redo för att ha med barn på "familjesemestern" så kan även pappan och hans son följa med. Då blir det väl "rättvist" ur ditt perspektiv?

Överkompensera? Att ALDRIG få åka med sin pappa på semester, trots att han rest utomlands 9 somrar, är väl ändå inte att bli "överkompenserad"?

Att du diskuterar off topic skiter jag i, jag svarar utifrån ämnet i tråden. :)

Varför citerar du mig då?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 14:17:20 följande:
    Nej. Bara för att det handlar om vuxna människor så verkar det ska vara annorlunda.

I er värld verkar grabben ska bestraffas för att hans föräldrar inte klarade av att hålla ihop. Han ska fan inte tro att han är lika självskriven medlem i båda familjerna. Har han fått en TV hos mamma så får han vara utan hos pappa. Har han fått julklappar av pappa så ska han kanske inte få några av mamma. Så verkar ni resonera. Hur kan det bli hans fel att hans föräldrar var för inkompetenta för att hålla ihop?

Här läser du in en massa som du inte vet något om! Snacka om att vara off topic!

Ingenstans står det något om TV eller julklappar, det är bara trams att ta upp det!

Att ett barn inte får göra dubbelt så mycket som sitt halvsyskon bara för att han har två adresser är inget konstigt.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Usch) skrev 2014-07-03 22:49:25 följande:
    Eller så är det kanske dags att acceptera att alla inte tycker som du...?

Tyckande är fritt, betyder inte att det är en absolut sanning. Inte ens de som tycker som du.
  • Anonym (hmm)
    levainuet skrev 2014-07-04 00:03:20 följande:

Klart grabben ska med. Eller har du tänkt lämna bort dottern from nästa år då hon inte ammas? Fattar mig inte på föräldrar (speciellt styvmorsor) som inte räknar med sambons/makens barn sedan förut, klart dom oxå tillhör familjen. 

Men du...han ska inte med.
  • Anonym (hmm)
    smulisen skrev 2014-07-04 10:35:39 följande:
    Sprillans ny? Den ungen är 1 år!

Ts borde lägga ner amningen 1 vecka och lämna ungen hos farmor. På så sätt får hon sin vuxen semester precis som den alltid varit i 9 år!

Alla nöjda och glada

Stopp ett tag! Du skriver "Alla nöjda och glada"
    Du menar "smulisen nöjd och glad, ettåringen, mamman och pappan ledsen"
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!