Makens och min egna semestervecka är hotad!
Att ni åkt själva innan ni fått gemensamt barn kan jag ändå förstå. Men vad är det för mes till Karl som utesluter sitt eget barn? Hade du verkligen gjort det om det varit Din son och alltså tvärtom?
Att ni åkt själva innan ni fått gemensamt barn kan jag ändå förstå. Men vad är det för mes till Karl som utesluter sitt eget barn? Hade du verkligen gjort det om det varit Din son och alltså tvärtom?
TS! Om du haft en 11 årig son. Hade ni gjort likadant då? Tror inte det!
Ja jag fattar ändå inte varför TS man inte själv jobbar på att få med sonen??? Förstår verkligen inte! Det går byta vecka eller att ni faktiskt råkar ha pojken en vecka xtra. Om nu inte mamman råkar åka samma vecka med sonen Det mesta går att lösa om man vill. Tycker såå jävla synd om honom. Innan var en sak när ni åkte själva. Men nu? Nu blir det så specificerat att han inte tillhör kärnfamiljen. När lillasyster får följa med. Fattar ni inte vad ni gör mot honom. Går man in i ett förhållande där det redan finns barn kan jag förstå om man vill göra egna semesterresor INNAN det kommer syskon. Men sen är det uteslutande av familjemedlem och syskon så det skriker om det!
Ja, jag vet inte men någonstans blir det tokigt hur än man gör i en styvfamilj.
Om elvaåringen får åka med sin mamma och halvsyskonet aldrig får åka blir det inte så kul för henne men enligt de flesta här ska elvaåringen få åka dubbelt så många gånger som lillasyster som kompensation för att han inte lever i en kärnfamilj.
Verkar helt galet.
Ni fick ett gemensamt barn alltså så har er familjebild ändrats. Er resa har gått ifrån en romantisk vuxenresa till en familjeresa. I den familjeresan så skall självklart även sonen få följa med.
Antingen åker ni helt utan barn, eller med båda barnen.
Klart grabben ska med. Eller har du tänkt lämna bort dottern from nästa år då hon inte ammas? Fattar mig inte på föräldrar (speciellt styvmorsor) som inte räknar med sambons/makens barn sedan förut, klart dom oxå tillhör familjen.