• Aiyana

Makens och min egna semestervecka är hotad!

När nu din mans son får en vecka utomlands med sin mamma ser jag inte varför det skulle vara något som helst fel att er gemensamma dotter får en vecka med sin pappa.

Då får bägge hans barn en vecka utomlands med en av sina föräldrar. Mer rättvist än så kan det väl inte bli!

• Aiyana
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 13:42:31 följande:
    Så om din man får åka utomlands en vecka med jobbet så ska han inte med på familjens utlandsresa?
    Ha ha, en sån löjlig jämförelse.... Cool
  • Aiyana
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 14:17:20 följande:
    Nej. Bara för att det handlar om vuxna människor så verkar det ska vara annorlunda.

I er värld verkar grabben ska bestraffas för att hans föräldrar inte klarade av att hålla ihop. Han ska fan inte tro att han är lika självskriven medlem i båda familjerna. Har han fått en TV hos mamma så får han vara utan hos pappa. Har han fått julklappar av pappa så ska han kanske inte få några av mamma. Så verkar ni resonera. Hur kan det bli hans fel att hans föräldrar var för inkompetenta för att hålla ihop?
    Så du menar att alla människor på denna planet som separerar är inkompetenta?
  • Aiyana

Men tänk detta då:

Sonen får en vecka med mamman utomlands

Dottern får ingen vecka öht med någon utomlands (för pappa har inte råd)

Är det jättesynd om dottern och blir hon då särbehandlad? De har samma pappa men hon får ingen utlandsresa.

• Aiyana
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 14:53:09 följande:
    Tänk detta: Ts dotter får resa med Ts. Alltså behövs inte att pappan följer med.

Funkar det verkligen så?

Har pappa inte råd? :) Ändå har de rest i alla år och betalar för andelslägenhet....

Dottern blir särbehandlad om hon får semestra med båda föräldrarna. Och eftersom det aldrig har varit viktigt att sonen får resa med sin pappa, så kan det väl inte vara viktigt att dottern får göra det heller?
    Det var en hypotetisk situation (som säkert finns i verkligheten)
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!