• otto z

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Det är oerhört fult av TS att ge sig på människor som saknar förmåga att ta till sig information. Fult av TS att ge sig på svagbegåvade också. Ännu värre att ge sig på totalt empatilösa människor och skriva nedsättande till dom. Man hoppas att dessa trollar men det gör dom ju inte. Det är verkligen illa ställt på riktigt.

Försök att bortse från det värsta och inse att kritiken kommer från människor som helt saknar framgång i arbetsliv, föreningsliv och socialt. Dessa lever istället sina liv anonymt på internet. 

All heder till män och kvinnor som på bästa sätt försöker införliva tidigare barn så bra som möjligt. (inklusive mig själv) Försök prata med svärmor så att hon inte ställer ledande frågor till grabben. Nämn inte utomlands, normalsvensken kan inte hantera detta.

• otto z
    Anonym (Barnen kommer först) skrev 2014-07-03 15:46:48 följande:

Är ni medvetna om att ett barn ser det sällan som 2 familjer. Ni allihopa är deras familj. singular.

Den är bara mycket större än den som man ser på ena "sidan"förälder.
    Det är de vuxna som separerar och tar avstånd från varandra - inte barnen.

Skilsmässobarn har EN familj. som består av mamma-pappa-syskon- blonusföräldrar- bonussyskon- (beroeende på ålder) bonus mor/far-föräldrar.

Det kallas regnbågsfamilj.

Att resonera "vi" och "dem" kan göra att ett barn inte känner sig hemma någonstans.

Ingen kräver att TS ska älska bonus på samma sätt som bio.
    Men att se bonus som en faktisk del av familjen. Att det skall vara rättvisa och gemenskap - utan särskiljning - är ett ansvar.

Nej det kallas inte regnbågsfamilj. Försök att förstå TS och hennes frågeställning (Det verkar ju oerhört svårt för vissa) och svara på detta istället för att blanda in ditt eget trams
  • otto z
    Anonym (Jo då!!) skrev 2014-07-03 15:58:37 följande:
    Jo de får man ju hoppas att de är trolls som skriver sådana korkade saker.. Men tyvärr så vet man ju att de finns sånna korkade människor också som faktiskt resonera så!!
    Nog lockade det fram trollen alltid....
  • otto z
    Beaniee skrev 2014-07-03 15:53:13 följande:

Men herregud vad är det med er?! Fattar ni inte att detta är en hittepåtråd?

Det tror jag inte men oavsett så behandlar frågeställningen ett otroligt viktigt ämne. Och. Det är fascinerande hur människor som i sin ansatts att vara goda avslöjar sig som rena charlataner och dumhuvuden.
  • otto z
    Anonym (Jo då!!) skrev 2014-07-03 16:51:16 följande:
    Eller inte.. Sorry..
    100% av alla normalbegåvade, och över, läser direkt in vilken sida jag står på..
  • otto z
    Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 21:04:38 följande:
    Varför drar ni upp den ekonomiska förmågan? Ts skriver inget om att pappan inte har råd att ta med grabben. Det sitter i viljan att lösa problemet så att även grabben kan få följa med utomlands något år.
    (Men fatta läget!!) Det är ingen ide. Du kan lika gärna ge dig på en gråsten. Det här är en narcissistisk pajas. Alltså inget troll utan en tvättäkta idiot. 
  • otto z
    Anonym (Johanna) skrev 2014-07-03 21:17:08 följande:

Innan har ni ju åkt iväg på en så kallad "vuxensemester" (andra ord för att få ha sex ifred i princip).
    Men nu totalt utesluter ni sonen i familjen genom att bara ta med eran gemensamma. För ni kan ju inte längre säga att det är en vuxensemester. Personligen har jag aldrig rest utan att ta med barnet. Vi HAR barnvakt, men jag väljer att ta med mitt barn på ALLA resor världen runt.

Par som har ett barn 26 veckor om året kan knulla helt ifred. Oralsex, analsex gruppsex. Alltihop, skavsår för fan. Det är du som hittar på att TS har åkt på "vuxensemester". Läs för fan vad TS skriver.
  • otto z
    Brumma skrev 2014-07-03 22:03:18 följande:
    Som att prata med en vägg ungefär...
  • otto z
    Anonym (Johanna) skrev 2014-07-03 22:21:25 följande:
    TS är nog något av det egoistiska jag läst. Och därefter verkar du komma.
    TS och Brumma är fullt normala och empatiska människor. Du däremot är något helt annat.
  • otto z
    Anonym (Usch) skrev 2014-07-03 22:49:25 följande:
    Eller så är det kanske dags att acceptera att alla inte tycker som du...?
    Det handlar liksom inte om tyckande utan mer om din och andras oförmåga att ta till er information och fakta.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!