![Anonym (Men fatta läget!!)](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
-
Självklart har dom ett liv utan hans son när sonen inte är där. Vad är dina problem med det?! Tror du att världen slutar snurra när barnet åker till den andra föräldern? Såklart hon favoriserar sitt eget barn?! Tror du inte bonuspojkens biologiska mamma favoriserar sitt eget barn? Eller tror du att hon tar med pojkens lillasyster på resan nästa gång? Varför ska den som alltid tänker på andra och sätter sig själv sist JÄMT vara styvföräldern?Anonym (Vad FAN!) skrev 2014-07-02 20:15:35 följande:UTAN HANS SON!??!
Vadå ett liv utan hans son!? Är du helt jävla sjuk i huvudet på riktigt!? Ska du i framtiden välja ett liv utan din dotter också!? Även om du inte är biologisk morsa till pojken så är ändå din man det! Pojken är lika jävla mycket familj för mannen som dottern är!
Hur i helvete kan du ens med och sitta och stöta bort pojken på detta vis!? Och favorisera eran GEMENSAMMA dotter?
Resonerar du lika idiotiskt till din man angående pojken också? Och han accepterar det?
Det är för fan skrämmande hur vissa föräldrar prioriterar sina barn!
Du visste väl ändå vad du gav dig in på (bonusbarn), när du träffade denna man eller? Vad hade du räknat med? Att pojken helt plötsligt skulle stanna hos sin mamma på heltid? Att du skulle slippa honom? Eller att han kanske skulle bli en blocketannons!?
Jag tror inte TS räknade med att helt plötsligt ha samma krav plikter skyldigheter och känslor som hans biologiska mamma har då hon gav sig in i förhållandet. Det är ju tyvärr omöjligt. Sen kan du lära dig att uttrycka dig mildare, och inte så fult!! -
Ärligt, jag förstår inte vad du menar.Anonym (Usch) skrev 2014-07-02 22:51:17 följande:Hua, att det verkligen finns människor som du :(
-
Men det är TS barn. Självklart måste hon ta med sin nyfödda dotter. Att hon INTE vill ha bonussonen EN vecka per år är väl inget konstigt? Självklart bryr hon sig om sitt egna barn mest, vilket inte utesluter att hon bryr sig VÄLDIGT mycket om bonussonen. Men att tro att TS känner exakt lika för båda barnen är bara befängt. Däremot ska man inte särbehandla barnen så att det märks. Men att åka på sin årliga resa som man gjort i många år utan bonussonen EN vecka om året är enligt mig inte att utesluta någon. Hade bonussonen inte fått åka utomlands med sin egen mamma hade jag också tyckt att det hade känts fel, då får han ju ingenting och det bli orättvist. Jag säger som nån klok själ sa här inne; TS kan åka nu utan bonussonen om det är viktigt för henne. Om några år när dottern blir större känner säkert TS ett annat band till bonuspojken då han är syskon till hennes barn och då löser det sig nog automatiskt att han kommer att följa med. Om han VILL förstås. Han får ju avstå något annat som är en tradition och han tycker om. Själv tycker jag att mobbing verkar utövas mot TS för att hon vägrar släppa i från sig den enda lilla ynka veckan om året då hon fick slappna av och vara med sin man/biologiska familj. Hur du och andra uttryckt sig här mot TS i KÄNSLIGA RUMMET är således inte ok!!Anonym (Mobbing) skrev 2014-07-03 07:43:58 följande:
Usch jag blir mörkrädd av den resonemangen ni har :-O. Ja orkar inte ens utrycka mig hur fel ni behandlar sonen. Ja de va en sak när ni inte tog med något barn. Men nu när ni tar med ett barn då ska ni för fan inte lämna det andra barnet utanför, det är mobbing. Ja tycker de är jävligt fel inställning ni har. Hade varit en sak om dottern hade fått stanna hemma också... Visst ja hon ammar. Men då tar man helt enkelt med båda två. De e fan skam hur du tänker Ts. Och hur du tänker med dessa fyra veckor hit och fyra veckor dit, en vecka hit och en vecka dit. ... Pojken har visst tillgång till att säga vad han vill .. Och vill han inte följa med är det en annan sak!!! Gu va arg jag är på dig.. Ja de hade varit bättre ni inte hade skaffat något barn ihop för då får ni ju inte egen tid längre ...
-
Förstår inte vissas resonemang här att barnet MÅSTE åka med pappan på semester OCKSÅ fast det kanske åker med mamman. Att det blir så jäkla orättvist för barnet.
Eh, då måste väl båda föräldrarna följa med på läkarbesök osv eftersom det måste vara RÄTTVIST. Jag tror allt handlar om föräldrar som har så j*a dåligt samvete över att de skiljdes/separerade att de måste överkompensera barnet i alla lägen resten av livet. Om ni nu har så dåligt samvete över era barn efter separation, överväg att stanna kvar i relationen i stället så att barnet/föräldrarna har ständig tillgång till båda föräldrarna! Eller inse att barn klarar av en separation också om de vuxna är mogna nog att göra det bästa för barnet. Men att tvinga TS till att ta ett föräldraansvar för att kompensera att pojkens föräldrar separerade och det därmed blev så synd om honom, det förstår jag inte! Det är den biologiska mammans och pappans ansvar. Ni hoppas på TS. Ifrågasätt pappans beslut istället. Eller biomammans som är nöjd med upplägget. -
Apropå din sista mening att barnet är en pingisboll: vems fel är det då?erja skrev 2014-07-03 13:06:16 följande:
Fyy vad elakt, fattar verkligen inte, när du träffade din man sâ kom väl hans son pâ köpet? Om ngt skulle hända hans mamma och sonen skulle behöva bo hos er pâ heltid (gud nâde!) dâ skulle han ju plötsligt tillhöra ER familj pâ "heltid"? Din mans son är ju en lika stor del av honom precis som er gemensamma dotter! Tycker det är vidrigt hur folk pratar om att de har barnen pâ del och heltid som att det vore att jobb, ett objekt som ska skötas om, fixas. Ni är väl alltid en familj oavsett? Om du är sâ upprörd sâ att du t o m mâste starta en trâd om detta sâ kanske du borde ställa dig frâgan varför du verkar trivas och mâ sâ himla bra den veckan dâ sonen inte är med, vad är det hos honom som stör dig? Att han är resultatet av din mans och hans ex kärlek? Förstâr verkligen inte hur det kan vara sââ viktigt för dig att vara själva när ni nu faktiskt har hans syskon ocksâ? Situationen är ju knappast sonens val eller fel, sâ hemskt att exkludera honom, hemskt nog ändâ att barn kastas fram och tillbaka som en pingpongboll och har olika boenden.
Jag antar att du anser att denna pojke borde bo hos mamman ELLER pappan på heltid och bara träffa den andra föräldern vh?
Jag är styvmamma och kan tala om för dig att hade nåt hänt modern hade han bott hos oss hela tiden och varit "vår" som och jag hade räknat honom som "mitt egna" lite..
Nu finns dock en moder som ÄR barnets riktiga mor och alla mödrar tillåter inte alla styvmammor att behandla barnet som sitt eget.
Vilket gör styvmammerollen till den mest otacksamma någonsin. Du SKA älska och behandla barnet som ditt eget!! (Trots att dom kanske inte gillar dig!) Men du har NADA att säga till om och du och dina känslor sätts alltid sist. Sätter du inte dina känslor sist utan insisterar på att du har rätt till NÅNTING NÅNGÅNG ibland utmålas du till den hemska styvmodern. Jag kan INTE rå för och tänker INTE ta ansvar för att bonuspojkens mamma valde att gå och lämna min nuvarande man.
Det får hon stå för själv. Hon gjorde att barnet får "fara som en pingisboll" som du så vackert uttrycker det. Däremot försöker jag göra det bästa av situationen. Det räcker bra det. -
Aiyana skrev 2014-07-03 13:35:31 följande:
När nu din mans son får en vecka utomlands med sin mamma ser jag inte varför det skulle vara något som helst fel att er gemensamma dotter får en vecka med sin pappa.
Då får bägge hans barn en vecka utomlands med en av sina föräldrar. Mer rättvist än så kan det väl inte bli!
-
...men nu jämför du ju äpplen med apelsiner....Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 13:42:31 följande:Så om din man får åka utomlands en vecka med jobbet så ska han inte med på familjens utlandsresa?
-
Hur fan kan man bli särbehandlad för att man råkar bo i en familj där föräldrarna håller i hop??! Nu tänkte du väl ändå lite konstigt va...?Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 14:53:09 följande:Tänk detta: Ts dotter får resa med Ts. Alltså behövs inte att pappan följer med.
Funkar det verkligen så?
Har pappa inte råd? :) Ändå har de rest i alla år och betalar för andelslägenhet....
Dottern blir särbehandlad om hon får semestra med båda föräldrarna. Och eftersom det aldrig har varit viktigt att sonen får resa med sin pappa, så kan det väl inte vara viktigt att dottern får göra det heller? -
...och ingen bryr sig om VAD POJKEN VILL VA?!!
-
otto z skrev 2014-07-03 13:59:51 följande:
Det är oerhört fult av TS att ge sig på människor som saknar förmåga att ta till sig information. Fult av TS att ge sig på svagbegåvade också. Ännu värre att ge sig på totalt empatilösa människor och skriva nedsättande till dom. Man hoppas att dessa trollar men det gör dom ju inte. Det är verkligen illa ställt på riktigt.
Försök att bortse från det värsta och inse att kritiken kommer från människor som helt saknar framgång i arbetsliv, föreningsliv och socialt. Dessa lever istället sina liv anonymt på internet.
All heder till män och kvinnor som på bästa sätt försöker införliva tidigare barn så bra som möjligt. (inklusive mig själv) Försök prata med svärmor så att hon inte ställer ledande frågor till grabben. Nämn inte utomlands, normalsvensken kan inte hantera detta.
-
Man får inte heller glömma den "andra" sidan av myntet; barnet kanske får dubblar resor, dubbla kalas, dubbel månadspeng, dubbelt med människor som bryr sig om. Kontenta; Både för- och nackdelar kommer ut av att vara ett skilsmässobarn. Men ALLT är inte bara av ondo. Viktigt.My Little Man skrev 2014-07-03 15:30:24 följande:
Varför ska man inte bry sig om 50% av sitt barns/bonusbarns liv?? Varför ska man bortse från vad barnet gör hos den andra föräldern? Barnen har två familjer ja, men inte två liv! Varför inte se till summan av innehållet i alla barnens liv när man ska ta beslut? Vem får vad? Om en aldrig får följa med på något, är det synd. Men att barn med två familjer missar en hel del är ju helt naturligt, helt rimligt. Alla ska få leva hela tiden, inte behöva invänta "bonusveckan/helgen" för att kunna hitta på skoj.
Dessutom är jag så trött på den där "men man ska ju inte STRAFFA barnet för att han har två familjer..." Det handlar inte om straff, det handlar om naturliga konsekvenser, om livets naturliga "orättvisor". Viktigt att försöka lära ett skillsmässobarn om vad hans/hennes situation innebär (två ställen = man missar endel av det som händer), annars upplevs det garanterad som elakt och orättvist. Spelar ingen roll att barnet inte själv valt att vara skillsmässobarn. Alla lever vi i den verklighet vi lever i och måste försöka acceptera den.
-
Moget haha!!Anonym (Ja du..) skrev 2014-07-03 15:47:56 följande:A du är ju blåst!
Du verkar ju inte ha nån större hjärnverksamhet du heller!
-
Tror du fått saker om bakfoten nu. Grabben har två hem och man gör och har olika saker i hemmen. Det är inte grabbens fel att föräldrarna inte höll i hop, inte heller Ts. var och en av föräldrarna gör väl så gott den kan och utefter sin ekonomiska förmåga ....Anonym (Mean) skrev 2014-07-03 14:17:20 följande:Nej. Bara för att det handlar om vuxna människor så verkar det ska vara annorlunda.
I er värld verkar grabben ska bestraffas för att hans föräldrar inte klarade av att hålla ihop. Han ska fan inte tro att han är lika självskriven medlem i båda familjerna. Har han fått en TV hos mamma så får han vara utan hos pappa. Har han fått julklappar av pappa så ska han kanske inte få några av mamma. Så verkar ni resonera. Hur kan det bli hans fel att hans föräldrar var för inkompetenta för att hålla ihop? -
Nja. Tror jag kanske fått ut mer av en gråsten.otto z skrev 2014-07-03 21:25:23 följande:(Men fatta läget!!) Det är ingen ide. Du kan lika gärna ge dig på en gråsten. Det här är en narcissistisk pajas. Alltså inget troll utan en tvättäkta idiot.
-
...för du accepterar och respekterar andras åsikter, eller hur?!!!Anonym (Usch) skrev 2014-07-03 22:49:25 följande:Eller så är det kanske dags att acceptera att alla inte tycker som du...?
-
Så TS har bestämt att pojken inte tillhör familjen och ALDRIG ska få följa med?! Nu tror jag att du missat konceptet helt. Läs om vad TS skrivit, och läs rätt.smulpaj01 skrev 2014-07-04 04:53:03 följande:
Nej han ska inte med. Ts har bestämt att han inte tillhör familjen och ska således ALDRIG få följa med.
Nu har ts en egen unge och denna tillhör familjen och ska ALLTID följa med, så som dom har gjort i 9 år.
Ts gubbe som är pappa till sin dotter verkar ha glömt att han faktiskt har TVÅ barn! Tragiskt när idioter blir farsor!