• smulisen

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Pappan framstår som mkt osympatisk och som en dålig far och någon jag aldrig skulle välja att skaffa barn med!

Men det finns garanterat många barnlösa kvinns som gärna dejtar en sån pappa - sån som väljer nya familjen och lite fint "glömmer bort" de tidigare barnen för kvinnans skull!

• smulisen
    aldrigmer skrev 2014-07-04 10:25:41 följande:

Läs TS inlägg. Pojken vill ha det som vanligt. Det räcker med en sprillans ny lillsyrra det här året, dessutom åker han utomlands med mamma......

Sprillans ny? Den ungen är 1 år!

Ts borde lägga ner amningen 1 vecka och lämna ungen hos farmor. På så sätt får hon sin vuxen semester precis som den alltid varit i 9 år!

Alla nöjda och glada
  • smulisen
    Anonym (Men fatta läget!!) skrev 2014-07-04 11:11:01 följande:

Så TS har bestämt att pojken inte tillhör familjen och ALDRIG ska få följa med?! Nu tror jag att du missat konceptet helt. Läs om vad TS skrivit, och läs rätt.

Han tillhör familjen endast varannan vecka enligt ts och aldrig just den veckan hon reser på sin Fd vuxensemester som nu blivit barnsemester - men bara för hennes unge.

Läs själv bad ts skriver!
  • smulisen
    otto z skrev 2014-07-04 11:38:27 följande:

Men TS lever ju bara en gång, precis som alla oss andra. Varför skulle inte hon ha rätten till sitt eget liv utan att ständigt behöva stryka på foten ? Hon har väl för fan rätt till sin man och sin dotter en semestervecka om året. Hon har i sitt enda liv här på jorden rätten att vara hustru, mamma och tigrinna. Att ta hand om sitt eget.

Den 11-åriga killen har haft total uppmärksamhet från båda sina föräldrar under sin uppväxt. Pappan och TS gör ekonomiska uppoffringar för att killen skall ha så bra så möjligt och att inte biomamman skall framstå som sämre (Varannanhelgspappa med vintervecka i Colorado och sommarvecka i Grekland, anyone ?) Grabben verkar ha sympatiska Far och Morföräldrar. Kort sagt älskad av alla. Svärmodern verkar var en obetänksam svensk kärring och såna finns det gott om kan jag intyga. Hon har varit lite kånsernd över sin älskade sonson och det är bra. Hellre det en tvärtom. Det är troligtvis lätt att resonera henne tillrätta.

Den enda som egentligen har gjort fel i familjen är TS som i upprört tillstånd postade på FL. Och.. släppte loss hela knäppiskadern.

Vilket dravel

Tycker du ts ständigt stryker på foten?

Ts har ALDRIG på hennes och mannens tid ihop låtit sonen följa med på denna Fd vuxen semester!!!!!
  • smulisen
    otto z skrev 2014-07-04 13:16:08 följande:

Med tanke på att hon spenderat minst 45 semesterveckor av sitt eget liv med sin makes barn så hoppas jag att hon och maken i samförstånd fortsättningsvis spenderar denna lilla solskensvecka med sin dotter och endast sin dotter. Dom verkar vara sunt tänkande människor och om det skulle uppstå problem med detta tror jag att dom ändrar sig men jag ser hellre pappan och sonen på PSG-Lyon en Weekend.

Missat matte lektionerna ser jag

Sunt fungerande föräldrar gör inte skillnad på sina barn!
  • smulisen
    PaulinaPalen skrev 2014-07-04 13:23:34 följande:

Oavsett vad som är upp och ner i den här tråden borde ts tänka på hur rubriksättningen påverkar hur man läser innehållet. En ilsken gubbe och att ngt är hotat (i det här fallet av ett barns situation) gör åtminstone att jag tänker att hon har en avig/negativ inställning till situationen med styvbarn och att när hon tänker på "sin" familj inte räknar med styvsonen. Ts luktar liksom lite illa från start.

• smulisen
    otto z skrev 2014-07-04 13:28:54 följande:

viskar..9 år..4 sommarveckor..vartannat höstlov..vartannat påsklov..vartannat julov...

Viskar tillbaka...ts har FYRA semester veckor med barnet. Hon har knappast ledigt alla sport och påsklov!
  • smulisen
    Ess skrev 2014-07-04 14:47:06 följande:

Man kan även säga, jäkla styvunge som vill va hos sin mamma som han brukar och inte inser hur utanför han blir när han inte vill följa med.

Bäst att ts visar honom tråden så att han inser att han kommer att få med för livet...........

Chansen finns att farmor pratar med honom innan han själv inser hur exkluderad och mindre värd han är!
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!