Brumma skrev 2014-07-10 10:16:58 följande:
Nu gör du dig löjlig och förhoppningsvis dummare än du är.. Nej - man behandlar barnen inte exakt lika, man behandlar dem rättvist utefter deras önskningar, behov samt ens förutsättningar.
Sluta tillskriva mig åsikter jag inte har.
Innan du förutsätter en massa saker eller dömer ut folk så borde du kanske läsa både TS inlägg - alla - samt de personers inlägg du tillskriver åsikter som är fullständigt tagna ur luften.
Du "skäller" på Otto här ovan för att han bildar en uppfattning om en person efter ett par inlägg - och i nästa inlägg både erkänner du att du bara läst TS första inlägg samt anser dig veta precis hur "bonusmorsorna" i den här tråden är. Har du läst DERAS ALLA inlägg?
Alltså - ge dig människa!!! Jag är också emot personliga påhopp men inte sjutton skäller man på folk för ngt när man själv gör PRECIS likadant! Fast den regeln kanske inte gäller dig?
Men angående TS. Jag kan ta det kortfattat för dig.. Andelslägenheter de har har de på kontrakt. Det går inte att byta vecka och vad jag förstår kan de inte heller säga upp den för att lägga pengarna på ngt annat. Den resan är där för att stanna. Mamman har dåligt ställt så de låter henne behålla barnbidraget trots att barnet bor varannan vecka. De ger även underhåll till mamman på 1500:- i månaden - för att de vill. Pga dessa pengar kan mamman och sonen åka på semester utomlands - ibland 2-3 veckor. TS och hennes sambo har sonen fyra veckor - fyra veckor TS inte vill leva utan för hon VILL ha bonusen där - då de åker på mängder av aktiviteter son sonen älskar. Gröna Lund och liknande. Detta tycker hans mamma är tråkigt så hon vill inte gå med honom. Så - de har GEMENSAMT med mamman lagt upp semesterplanering OCH ekonomi så att pojken skall få BÅDE lång utomlandsemester OCH en sommar full med aktiviteter här i Sverige. Dessutom så VILL han inte följa med. Han var orolig för att lillasysters ankomst skulle ändra upplägget av ett sommarlov han inte vill ändra på.
DET är att ta hänsyn till ett barn och inte vara "rättvis" så att barnet får det sämre...
Jag tycker att dom lyckats med det näst intill omöjliga, att tillmötesgå alla inblandades önskemål. Förutom den lilla, för hon kan inte säga så mycket ännu.