• kouki

Makens och min egna semestervecka är hotad!

Jag orkar faktiskt inte läsa alla andra 53 sidor inlägg, har dessutom en tidsfrist men kan inte strunta i att svara...

Som barn/ungdom som var i din sambo's pojke's sits, så håller jag med din svärmor. Skillnaden var att jag var tonåring och kunde (samt VÅGADE!) säga ifrån själv, hade utvecklat en insyn i hur mina egna känslor tedde sig och varför. 

Och det blir faktiskt en förändring iom det nya barnet, för förhoppningsvis har han inte tävlat med dig om sin fars uppmärksamhet och kärlek, då det har varit på ett helt annat plan. Men ett nytt barn är en helt annan sak, även om han är så pass stor som han är. Även om han är jätteglad, stolt och positiv kring att bli storebror, så innebär det även en hel del som man själv inte visar så ofta, som t.ex. att man blir ledsen när man känner sig utanför.

Jag tycker att ni i alla fall borde ge honom chansen att få säga sitt och fråga om han är intresserad av att följa med. Om ni inte ens ger honom ett val anser jag faktiskt det bli ett systematiskt utelämnande, framförallt om det är den enda utlandssemestern ni tar. 

• kouki

Efter att ha läst TS alla inlägg så kan det ju bli spännande när pojken fyller 13år och plötsligt ur lagligt perspektiv, faktiskt har rätten att säga något om när han vill vara med vem. Undrar om det är något man har räknat med. 

• kouki
    Anonym (B) skrev 2014-07-05 09:31:31 följande:
    Det är det dom har gjort, den enda som vill att pojken ska med är pojkens farmor, varken pojken eller mamman vill ända på något.
    När jag har läst så låter det mest som att de har förutsatt det då han inte sagt något, istället för att sätta sig ner i lugn och ro och frågat honom i en miljö där han får säga precis vad han vill... Men kan väl ha missuppfattat det :)
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!