Inlägg från: Anonym (smulisens) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smulisens)

Makens och min egna semestervecka är hotad!

otto z skrev 2014-07-05 10:43:07 följande:
    Smulisens skrev 2014-07-05 04:33:15 följande:
    Konstigt det blev. Försökte citera den där Otto - nånting
    Don´t drink and drive...
    Tillåt mig gissa. Du gör den där grejen med läpparna va ? när du tar dina selfies ?

Ha ha..... har aldrig tagit en selfie i hela mitt liv. Är för gammal för sånt trams. Drömmer
  • Anonym (smulisens)
    2020 skrev 2014-07-07 00:30:09 följande:

Ett barn som är tolv säger inte vad det vill utan vad föräldrarna vill höra!

• Anonym (smulisens)
    Ess skrev 2014-07-09 15:27:44 följande:
    Det barnet har inget val utan att följa med, eftersom att båda föräldrarna åker.
    Du ser tydligen ingen skillnad mellan barnvakt och att va med andra föräldern??

Men om det är det du förespråkar så kan dom säkert bråka sig till att stora sonen ska va där under resan, och sen bli placerad hos en barnvakt med det andra barnet. Jämlikt eller?
    Kanske ska se till att sonen inte heller får göra något med sin mamma, för då blir det orättvist mot den lilla?
    Sonen HAR varit med barnvakt när ts varit på sin vuxensemester - då kan väl den andra ungen också vara det?!
  • Anonym (smulisens)
    Ess skrev 2014-07-09 19:27:41 följande:
    Nej, med sin mamma. Men många räknar ju att pappan är barnvakt när mamman är ute, så då stämmer det kanske att mamman är barnvakt när pappan o ts är utomlands.
    Eller med mormor/morfar, farmor/farfar - men dessa kanske också är föräldrar i din värld? I så fall kan ju nya ungen vara där också?
  • Anonym (smulisens)
    otto z skrev 2014-07-09 21:19:53 följande:
    Tycker du att det är bra att TS och pappan låter hela barnbidraget gå till mamman och plussar dessutom på med 1500 varje månad ? Eller ser du hellre att killen inte åker utomlands varje år med sin riktiga mamma ? Jag är säker på att den här killens familjesituation skiljer sig från din. För du har väl läst alla TS inlägg eller var du upptagen med att vara bitter och kräkas lite ? Dax och hårdna till lite kanske..
    DU verkar inte ha läst inlägget du besvarade öht. Eller så har du verkliga problem med läsförståelse?
  • Anonym (smulisens)
    Brumma skrev 2014-07-09 21:48:03 följande:
    Åh. Jag tycker han svarade mkt bra... Han påpekar att det antagligen inte är samma familjesituation och så undrar han om han tror att killen hellre åker på semestern med TS, pappan och bebis eller fortsätter åka med mamman och har en semester full med aktiviteter med TS, pappa o bebis istället. Som han brukar.

Ett svar som har väldigt mkt att göra med inlägget han svarade på..

Kanske ngn annan här har problem med läsförståelsen... Eller kanske du ska börja läsa inläggen lite noggrannare innan du svarar....
    Ingen familjesituation är identisk med någon annan. Men denna person berättade något som jag hoppas att ts tar till sig, vad den där otto anser är totalt oväsentligt.

Jag hoppas att ts bonusbarn inte växer upp med samma känsla av utanförskap som den person som skrev inlägget, men risken finns tyvärr. Det är väldigt tydligt när man läser ts inlägg.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!