• otto z

Makens och min egna semestervecka är hotad!

smulpaj01 skrev 2014-07-04 04:53:03 följande:

Nej han ska inte med. Ts har bestämt att han inte tillhör familjen och ska således ALDRIG få följa med.

Nu har ts en egen unge och denna tillhör familjen och ska ALLTID följa med, så som dom har gjort i 9 år.

Ts gubbe som är pappa till sin dotter verkar ha glömt att han faktiskt har TVÅ barn! Tragiskt när idioter blir farsor!
    Det är mer tragiskt när dom får ha tangentbord. Pappan är jättebra och sympatisk. Det är nog många halvtidsmorsor i hans närhet som skulle vilja att deras Ex var som honom. Han framstår som totalt osjälvisk.
  • otto z

Men TS lever ju bara en gång, precis som alla oss andra. Varför skulle inte hon ha rätten till sitt eget liv utan att ständigt behöva stryka på foten ? Hon har väl för fan rätt till sin man och sin dotter en semestervecka om året. Hon har i sitt enda liv här på jorden rätten att vara hustru, mamma och tigrinna. Att ta hand om sitt eget.

Den 11-åriga killen har haft total uppmärksamhet från båda sina föräldrar under sin uppväxt. Pappan och TS gör ekonomiska uppoffringar för att killen skall ha så bra så möjligt och att inte biomamman skall framstå som sämre (Varannanhelgspappa med vintervecka i Colorado och sommarvecka i Grekland, anyone ?) Grabben verkar ha sympatiska Far och Morföräldrar. Kort sagt älskad av alla. Svärmodern verkar var en obetänksam svensk kärring och såna finns det gott om kan jag intyga. Hon har varit lite kånsernd över sin älskade sonson och det är bra. Hellre det en tvärtom. Det är troligtvis lätt att resonera henne tillrätta.

Den enda som egentligen har gjort fel i familjen är TS som i upprört tillstånd postade på FL. Och.. släppte loss hela knäppiskadern.

• otto z
    smulisen skrev 2014-07-04 12:41:05 följande:
    Vilket dravel
    Du antyder att det är komplicerat..va ?
  • otto z
    smulisen skrev 2014-07-04 12:41:05 följande:
    Tycker du ts ständigt stryker på foten ?
    Ja normala människor anser det.
  • otto z
    smulisen skrev 2014-07-04 12:41:05 följande
    Ts har ALDRIG på hennes och mannens tid ihop låtit sonen följa med på denna Fd vuxen semester!!!!!
    Med tanke på att hon spenderat minst 45 semesterveckor av sitt eget liv med sin makes barn så hoppas jag att hon och maken i samförstånd fortsättningsvis spenderar denna lilla solskensvecka med sin dotter och endast sin dotter. Dom verkar vara sunt tänkande människor och om det skulle uppstå problem med detta tror jag att dom ändrar sig men jag ser hellre pappan och sonen på PSG-Lyon en Weekend.
  • otto z
    smulisen skrev 2014-07-04 13:23:12 följande:
    Missat matte lektionerna ser jag
    viskar..9 år..4 sommarveckor..vartannat höstlov..vartannat påsklov..vartannat julov...
  • otto z
    smulisen skrev 2014-07-04 13:23:12 följande
    Sunt fungerande föräldrar gör inte skillnad på sina barn!
    Helt rätt. Men har man vårdnaden om ett barn på heltid och ett barn på halvtid så kommer dom att behandlas olika.
  • otto z
    smulisen skrev 2014-07-04 13:37:52 följande:
    Viskar tillbaka...ts har FYRA semester veckor med barnet. Hon har knappast ledigt alla sport och påsklov!
    Jag kan ge dig rätt i mattematiken. Jag utgick ifrån hur jag har tagit ledigt genom åren. Det framgår av TS text att det kanske inte riktigt förhåller sig så hos dom. Men det förtar inte själva andemeningen av det första inlägget. Fö är jag just nu lite extra ledig. Hittade den här tråden. Har genomgått en operation. Dock inte en sån operation som du skulle behöva genomgå.
  • otto z
    Brumma skrev 2014-07-04 15:01:12 följande:
    Fick du in en stöt nu? 36 veckor då...

Så gör de samma upplägg i tio år till kommer TS, hennes sambo, pojken och deras gemensamma barn tillbringa 40 semesterveckor till ihop. Medans TS, sambo och det gemensamma barnet kommer fira tio veckor själva.

Som fungerande förälder gör man vad som är bäst för ens barn och bäst för ens familj.

Tydligen inte du dock...
  • otto z
    Anonym (Hmm 2) skrev 2014-07-04 20:09:52 följande:

Och du litar på vad TS säger? Tror du verkligen ett ögonblick på att de har FRÅGAT pojken? På riktigt? För TS man "ringde" ju pojken under denna trådens uppkomst och "frågade"...
    Varför citerar du Brumma och i vilket syfte när du ändå bara framför dina egna knasigheter.
Svar på tråden Makens och min egna semestervecka är hotad!