• mamaleona

Var tog "vår" semester vägen?

Nyfamiljsliv har jag erfarenhet av över tio år med både dina, mina o vårt barn. Det som slår mig här är hur ni kan /ids / orkar ha så organiserat o planerat liv, exakt antal veckor o dagar med den o den o sen byts det o då är vi med den o den o pust - ja skulle bli svettig o stressad av att ha det sådär planlagt. Varför inte relaxa o ta dagen / veckan som den kommer.... Hur låter det?

• mamaleona

Jo, NÅGONSLAGS planering men det känns som om det liksom blir too much med inget utrymme för spontanitet. Om dina tonåringar är hos pappan 2 veckor så har ni ju bra med tid att vara med ert gemensamma barn, exakt på vilken dag detta växlar är ju ganska svårt o säga. Om ni dessa två veckor hälsar spontant på hans vuxna barn 1-2 dygn - nice o kul, det är ju ändå 12 dagar kvar av er tid med lillan / lillen. En vecka är tonåringarna med er o ni kan ju hitta på nåt som alla gillar - hela världen är det ju inte om en - två av dessa dagar blir att tonåringarna är med sin pappa kanske. En vecka som pappan umgås med sin vuxna dotter - kul, OM han nu är där så länge - kanske han har med lillen dit 3dgr o sedan kommer hem för dottern har andra planer, ELLER så kanske han hälsar på sin dotter själv 1-2 dgr någongång under sina 4 veckor. Är det egentligen så big deal hur det går om man inte är väg någonstans o bör beställa ex rum nånstans. Enklast är ju att ha flexibilitet o ta dagen som den kommer, i en nyfamilj blir ändå ingenting som man planerar,

• mamaleona

Jo, NÅGONSLAGS planering men det känns som om det liksom blir too much med inget utrymme för spontanitet. Om dina tonåringar är hos pappan 2 veckor så har ni ju bra med tid att vara med ert gemensamma barn, exakt på vilken dag detta växlar är ju ganska svårt o säga. Om ni dessa två veckor hälsar spontant på hans vuxna barn 1-2 dygn - nice o kul, det är ju ändå 12 dagar kvar av er tid med lillan / lillen. En vecka är tonåringarna med er o ni kan ju hitta på nåt som alla gillar - hela världen är det ju inte om en - två av dessa dagar blir att tonåringarna är med sin pappa kanske. En vecka som pappan umgås med sin vuxna dotter - kul, OM han nu är där så länge - kanske han har med lillen dit 3dgr o sedan kommer hem för dottern har andra planer, ELLER så kanske han hälsar på sin dotter själv 1-2 dgr någongång under sina 4 veckor. Är det egentligen så big deal hur det går om man inte är väg någonstans o bör beställa ex rum nånstans. Enklast är ju att ha flexibilitet o ta dagen som den kommer, i en nyfamilj blir ändå ingenting som man planerar,

• mamaleona
    Iam skrev 2014-07-03 07:47:35 följande:

Jag har oxå mycket erfarenhet av nyfamiljslivet och min inställning är rakt motsatt din. Med så många vuxna inblandade är planering A och O.

Vi planerar ju livet utefter hur många vi är och när.

Veckor med barnen ruckas inte på utan det är varannan som gäller. Det är även mycket för barnens skull, dom behöver kontinuitet och känna att dom har kontroll över sin tillvaro.
    Svarade på detta redan igår men vet ej vart det försvann. Jo, planering krävs i nyfamiljer - absolut - här har vi haft 6 st barn (mina dina o vårt) o resp x så jag har minsann blivit en hejare på logistik, haha. MEN nu va de ju tal om semestern o inte dessa sk vanliga veckor. Känner som så att under semestern kan man vara lite mera flexibel för med så många människor inblandade blir de ändringar hit o dit, o än mer ju äldre barnen blir. Men jag vill också gärna veta om vi är 3 eller 8 (el 10 med ev kompisar o flick-pojkvänner) när jag skall laga mat.
Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?