Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Bella- aj aj låter inte så kul.. Men lite skönt med symtom ändå ;) Tror du även det går att ha kvar bröstpiercingar? Det står verkligen lite olika om det på nätet.. Vissa berättar vskräckscenarion.. Jag tog ut min i panik i helgen. Har haft den i drygt 10 år så vi får väl se om det hinner läka. Navelpiercingen är kvar.. Har inte hunnit forska i om den bör tas ut eller inte.

Tyvärr fick min kompis missfall :'( eller rättare sagt MA. Fostret dog redan i V6 enligt VUL, och hon var i 11+4 när hon började blöda... JÄTTE JÄTTE hemskt.. Jäkla MA. Man känner sig så lurad och förtvivlad.

Vilken vecka är alla i? Har glömt :)

• Teresiat

Bella, vad har hänt med din mamma? :(

Jag är nu i vecka 12, 11+2.. Men skulle tro att även jag hade ägglossning två-tre dagar senare än en standard cykel som bm utgår ifrån. Så jag är inställd på att bli tillbaka flyttad på onsdagens VUL.

• Teresiat

Hur mår ni alla? Här har det shoppats nya bh-ar då alla mina är försmå numera. B kuppor brukade tidigare kunna kännas lite stora men nu sitter C kupor som handen i handsken istället. Det är ganska läckert att kroppen förändras så mycket trots att man är vuxen och har "vuxit klart"

• Teresiat

Låter helt klart som foglossning linnis. Jag har exakt samma känsla i min svanskotan om jag suttit eller stått "fel". Blir det värre så besök en sjukgymnast. Jag har fått tre övningar som tränar musklerna runt bäckenet. Är dessa muskler tränade så ökar man chanserna till en enklare förlossning och snabbare återhämtning enligt min sjukgymnast.

Också super pirrig inför ul som är i veckan.. Ibland tänker jag: Herre Gud, tänk om det är en bäbis i magen! Jag vet ju att jag är gravid men kan fortfarande inte förstå eller acceptera att det lever ett nytt liv i magen. Efter ett MA så har man kanske extra svårt att ta in känslan att man har ett levande barn i magen.

• Teresiat

Tack linnis!! :)

Kan tipsa om en bok att ge till era blivande pappor. "Pappalogi - allt från produktionssex till VAB". En bok skriven av en ung man om hur han upplevde graviditeten och första barnet. Massor av humor och nyttig fakta. Jag gav den till sambon och nu högländer vi den tillsammans i sängen innan vi slocknar.. Den är ganska rolig, så kan rekommendera den varmt :)

• Teresiat

Hej! Ul gick bara bra. Men jag blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Har haft menscyklar på 31-34 dagar men kan inte låta bli att oroas lite att den inte skulle utvecklas som den ska. Men bm sa att jag inte hade något att oroa mig över. Nu är risken enligt henne extremt liten..

Sjuk känsla att se den lilla ligga och hoppa i magen. Klia sig på näsan, och sen hoppa igen. Obeskrivligt känsla av lycka och overklighet.

• Teresiat

Wowhoooo! Skönt :) när man räknar från ÄL, räknar man från när ägget fästes då eller har det ingen betydelse?

• Teresiat

Tjejor! Blir man knäpp av att vara gravid? Blev inte alla flyttad så mkt. Missuppfattade bm så hon uttryckte sig lite luddigt samtidigt som jag tänkte helt fel datum. Fick ringa till och dubbelkolla vad hon skrev i min jornal. Jag blev flyttad till att vara EN dag längre gången och inte sex dagar bakåt som jag trodde först trodde..

Imorgon går jag in i v 14... SJUKT! Ska berätta för bossen på torsdag.. Många på min arbetsplats är mina vänner så det blir nog att köra all in och bli helt officiella efter torsdag. Syns ändå apmkt på magen..

• Teresiat

Vad skönt att storleken stämmer för dig också :)

Lät ju inte vidare med blodsockret, men bra att de håller koll och tar nya prover tätt in på. Vad händer om man har för högt?

• Teresiat

Ja det låter lite omständigt. Hoppas du slipper! Jag har inte besökt gymmet sen i juni. Har varit för trött och haft för lite tid helt enkelt, men det är en dålig ursäkt.. Ska försöka ta mig dit minst en gång i veckan med start nästa vecka. Är dock noga med vardagsmotion. Kvällspromenader, alltid trappor ist för hiss etc.. Vad har du tänkt köra för typ av träning och hur ofta? Vi kan försöka pappa (inte hetsa) varandra :) jag försöker vara noga med att alltid äta grönsaker och andra vitaminrika komplement. Men tillåter mig synda med sötsaker fre och lör. Men man borde kanske begränsa det ännu mer ;s

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?