Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Såg nu att mitt inlägg kapades. Hade skrivit lite längre :/ aja.. Hur är dina järnvärden? Kanske därför du är trött..

Nää det är verkligen ingen mening att tänka på.. Det löser sig alltid :)

• Teresiat

Vad kul med vagn! :D det är verkligen mysigt att få börja planera och bygga babybo i hemmet.. Vi har faktiskt redan bokat en vagn som vi ska hämta ut i januari. Vi passade på att slå till då de hade kampanj på babyskyddet om man köpte vagn. Blev en Bugaboo Buffalo.. Tror den passar bra i det norrländska klimatet och lite all möjlig terräng :)

• Teresiat

Vi har BF 10/3. Så två mån innan känns lagom att hämta ut vagnen, oavsett har man ju förlossningsgaranti.. Bugaboos svänghjul är jättelätta att "fixera", enklare än brios då hjulen på briovgnarna måste stå i ett specifikt läge, vilket de inte behöver på Bugaboo. Har aldrig hört någon som ångrat svängbara hjul, har däremot hört tvärt om, dvs de som ångrat fasta hjul :) viktigast i snöväder etc är att hjulen inte är för små.

• Teresiat

Guud så underbart Linnis!!! Visst är RUL magiskt? Längtar tills v 32 då vi ska göra nytt ul :)

• Teresiat

Hej på er! Vad kul att ni skriver :) nu är det mycket nääära för er, härligt! Jag var beräknad till i tisdags, då kom värkarna och efter en låååååång förlossning var han ute i fredags klockan 05.28. Han klarade sig jättebra trots att det var långdraget, blev inte alls stressad eller liknande. Alla kontroller efter födseln gick bra och amningen verkar också ha kommit igång bra så vi for hem från BB morgonen där på. Nu ligger han på min mage hud mot hud o sover snällt :)

Linnis, förstår att det känns tråkigt. Vet inte om det är till någon tröst men kejsarsnitt är också en mäktig upplevelse. Du kommer känna wow-känslan oavsett ks eller fl när din lilla bäbis väl är ute :)

En sjuk tanke jag försökte vifta bort under graviditeten var - tänk om jag inte kommer tycka bäbisen är söt?!.. Innan jag blev gravid tyckte jag nämligen sällan att spädbarn var söta. Hade knappt träffat några spädbarn ens.. Men OJ!!! Vilka enorma känslor man känner för sitt barn sekunden han kommer ut. Han är det sötaste jag någonsin sett :) och tidigare var jag även lite rädd/osäker för hur man bär bäbisen, byter blöja, etc. Men jag kände direkt att jag hade koll på hur jag ska göra, bära och ta hand om bäbisen. Helt otroligt hur moderinstinkterna kickar in på en gång.

• Teresiat

Lillkillen ska nog heta Jack. Men vi har inte bestämt oss riktigt än. I morgon är sista dagen min sambo är ledig med mig och lilleman. Känns verkligen nervöst attvara själv med honom sedan. Tror allt kommer gå bra men jag är såååå slut då jag har både en rejäl mjölkstockning och på de nässelutslag from hell (som tydligen kom eftersom kroppen är helt slutkörd, har aldrig haft det förut)..

Vilka datum är det ni är beräknade till nu igen? :)

• Teresiat

Åh vad spännande linnis!!!! Du får uppdatera när du har krafterna tillbaka. Jättefina namn btw. Klassiska.

Bella, jag mådde toppen hela BF och tänkte att jag säkert skulle få gå över då jag inte några känningar och kroppen kändes inte heller speciellt less.. Men sen på BF kom en blödning och fem timmar senare började värkarna . så var bara lugn, plötsligt händer det;)

Jaa jätte tråkigt att vara sjuk när man ska ha sin livs bästa tid.. Men det är bara att gilla läget och härda. Jag får glädjas åt att jag orkat med så länge och att han är sugen på bröstet trots strulet. Det finns ju många fördelar med att ge ersättning, men jag är fast besluten i att amma.

• Teresiat

Åååh grattis!!! Förstår det, sov så fort ni får chansen, dag som natt.. Gick det bra med kjeisarsnittet o så?:)

• Teresiat

Linnis, det kommer att vända inom kort ska du se :) amning är faaaasen inte lätt. Det ända jag gör hela dagarna är att genomlida amningen som går så ont.. Tack och lov har det blivit lite bättre nu på slutet, men fortfarande känns det som att jag nästan är rädd för att amma.. Plus att jag har haft mjölkstockning med nässelutslag i en helvecka. Så nu äter jag penicillin, vilket gör att lillemans mage gör lite ont :( men men...

• Teresiat

Skönt att det går åt rätt riktning linnis! Visst är det ganska underbart när de råkar sova lite längre på natten. dock lite obehagligt för brösten. Sover gossen 5 h och det gått ca 6 h sedan amningen så känns det som att tuttarna är fyllda med stora stenar :s not so nice

• Teresiat

Känner igen rädslan, men de är ju duktiga på att kräkas så jag tror att kvävningsrisken är minimal. Här går det bra, men varje dag och kväll är ganska unik. Ibland är han på toppen humör, ibland sover han ett helt dygn med lite matavbrott, ibland lite svårtröstad och i bland äter han ett helt dygn. Men det är ju bra att man får prova på olika så att man vänjer sig och hittar olika knep.. Tycker dock fortfarande det är lite stressande/ångest när han har en skrikperiod, vilket han tack och lov har ganska sällan. Vet ju att bäbisar skriker men mitt hjärta vill trösta och då gör det ont när man inte riktigt lyckas.

• Teresiat

Grattis!! Äntligen! Har ni hunnit komma hem och installera er efter BB? Jag lovar dig, när det har gått 1-2 veckor så minns man knappt det hemska med förlossningen. Jag var också helt traumatiserad dagarna efter åt. Funderade på att aldrig fler skaffa barn (hehe) men nu när det gått 4 veckor så ser jag tillbaka på förlossningen som något spännande och fint.. Minns inte smärtan alls och kroppen har återhämtat sig relativt bra... Lustigt hur snabbt det kan ändras.

• Teresiat

Jag fick också bristningar :/ ett par inre och kanske fem sex st utvändig. Jag tycker inte att stygnen gjorde så ont i sig utan jag var bara väääääligt öm i exakt hela kroppen. Speciellt i den nedre regionen givetvis.. Kändes som man blivit överkörd av en traktor tolv gånger om.. Varenda muskel ömmande och det gick inte att sitta och knappt gå. Efter tre dagar var det mycket bättre och efter en vecka var jag helt återställd. Men tog det lugnt och satt så stilla så mycket jag kunde i två veckor, bara för att låta kroppen läka. Hoppas det känns bättre fort Bella! Och att lilla Linnea också får återhämta sig så ni får åka hem. Det är såklart tryggt på BB så ni är ju på bästa stället egentligen :)

• Teresiat

Vad tråkigt/drygt. Vad kan det bero på att hon blir ilsk vid bröstet när hon ska äta? Allerign? Jack gjorde så några gånger när han var ett par veckor, det var sjukt jobbigt så förstår lite hur det känns :/ hoppas det blir bättre!

Här är det bra. Har haft mjölkstockning i en månad som sedan blev bölder. Men det är mycket bättre nu.. Nu är det bara hemorojderna som spökar (ugaah:( ) ska träffa en läkare på måndag som förhoppningsvis har ngn dunderkur.. Lilleman mår bra och det är huvudsaken. I morgon är han två månader :)

En liten privat fråga... Någon som vågat ha sex än? :o

• Teresiat

Vi har haft sex två gånger. Första gick bra och andra kändes mindre bra. Kändes som det skavdes där jag är sydd :s hoppas hoppas verkligen att det kommer gå över.

Linnis, skönt att de försvunnit iaf :) här har viktminskningen stannat av helt... Blää... Måste väl bli bättre på att äta mindre lördagsgodis helt enkelt.

Nu sitter jag i väntrummet till läkaren för mina hemorojder. Inte så kul med nödvändigt.. Hoppas att bli av med det snart :(

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?