Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen smile1.gif

Grattis!
  • Mildamilda
    laila88 skrev 2015-03-12 07:44:11 följande:
    Tvättade ena halvan av tvätthögen med vanligt milt tvättmedel fast utan parfym och sånt. Men tyvärr luktar dom också. Förra ägaren måste använda starka grejer :/ eller ha ett väldigt parfymerat hem, för det var ett klädpaket jag köpte och allt kändes nästan nytt och vissa saker hade prislapparna kvar.

Men luktar likväl så mycket. Kan nog vara jag som har för bra luktsinne nu då jag är gravid, men vill inte att min bebis ska måsta ha kläder som luktar parfym :/ får kanske både tvätta igen och vädra? Suck.. Men hyggliga problem ändå :) bara att göra.
    Googlat lite på detta och man ska kunna ha i ättika för att få bort rester och doft. Och det ska inte dofta ättika efteråt. Innan jag blev gravid första gången var sköljmedel en av mina favoritdofter, stod alltid och sniffade o valde i affären. Nu får jag typ klökningar av doften...
  • Mildamilda
    Dideliana skrev 2015-03-12 10:19:40 följande:

Nu är vår lilla prinsessa född. Blev igångsatt den 4/3 pga allvarlig hepatos. Annie föddes 5/3 kl 21.28 efter en helvetes förlossning. 51 cm lång och 3490 gram tung. Grattis till er andra som fött och lycka till ni som är kvar.

Grattis!
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-03-12 10:58:09 följande:
    Jäklar vad spännande!

Jag sitter på tunnelbanan på väg till jobbet. En sista ströarbetsdag för att få klart det sista samt överlämning och avskedsfika. Jag vill inte att nåt drar igång! Jag är inte redo! Skilda världar här i tråden...
    Du och jag som vill vänta : ) jag blev glad för min bm sa idag att hon var säker på att vi ses nästa vecka också : ). Jag har 13 dagar kvar nu.
  • Mildamilda
    sommarstad skrev 2015-03-12 12:30:11 följande:
    haha ja det borde man tycka. Vi fick vänta ganska länge för läkaren och när hon kom och skulle göra gynundersökningen hann jag bara klä av mig och lägga mig så kom mer vatten. Så de behövde aldrig titta utan kunde konstatera att det var väldigt blöt så det måste vara fostervattnet. :P

Nu är jag hemskickad med en ny tid imorgon. Då kollar de allt igen och är det okej men inga värkar kommer jag få en ny tid på lördag och då får jag hjälp med att komma igång med värkarna. Det lätt ju uppmuntrande. :/ Under tiden kommer jag läcka fostervatten och ska hålla koll på färgen samt kontrollera att min temp håller sig normal. 

Saken blir ju inte bättre av att foglossningen är extremt mycket värre. I rörelse gör det så fruktansvärt ont. Har bäddat ner mig i soffan nu (med plastat lakan eftersom jag inte litar på bindan ) och inväntar värkarna. Maken är i trädgården men har mobilen med sig för att kunna serva mig när det behövs. Han har även tagit semester i morgon och under helgen (hans jobbhelg) så slipper han ta av de 10 dagarna ifall barnet dröjer till lördag.
    Lycka tillmed att få igång värkarna nu!
  • Mildamilda
    Madelia skrev 2015-03-13 01:42:26 följande:

Jag har inte hunnit läsa alls på ett par dagar men vill passa på att säga stort grattis till alla som fått era små under den tiden!

Strax efter tolvslaget 11/3 kom vår tjej ut och vi mår bra efter omständigheterna. Utan att röja några detaljer man inte vill lyssna på när man har det framför sig kan jag säga att det var lite långdraget i slutet av förlossningen så vår lilla tjej var medtagen och hade vatten i lungorna så hon fick direkt skynda iväg med sin pappa för att få hjälp. Jag blev ensam kvar för det sista och fick träffa dem runt två timmar senare. Det var en olycklig väntan. Hon behövde hjälp med andning och övervakning på neonatalen till förmiddagen efter och nu är hon helt återhämtad och vi hoppas få lämna bb imorgon.

Grattis!
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-03-13 07:16:19 följande:
    Ja, jag hoppas det. Det eller att det lugnar sig en stund så jag får sova en stund. Har inte sovit mer en 1,5 timme i natt...
    Lycka till och att det drar igång ordentligt nu eller att du får sova lite!
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-03-13 07:16:19 följande:
    Ja, jag hoppas det. Det eller att det lugnar sig en stund så jag får sova en stund. Har inte sovit mer en 1,5 timme i natt...
    Lycka till och att det drar igång ordentligt nu eller att du får sova lite!
  • Mildamilda
    JhjärtaK skrev 2015-03-13 14:03:36 följande:
    Hahaha! Sjukt rolig liknelse smile2.gif

Jag födde dottern i mars och kände inte av någon personalbrist eller platsbrist alls. Bm var med en hel del och vi fick familjerum på bb där vi stannade fredag-måndag. Tror att det generellt är värre att föda i semestertider för då vill ju ingen jobba.
    Jag tror också det är svårare semestertider! Det bästa är nog vardag mitt i veckan. Vi låg på förlossningen julafton-juldagen som dessutom var lördag-söndag kändes lite klent med folk. De sa dessutom att det varit en kaosnatt efteråt... Får väl se om det blir påskbebis denna gången...
  • Mildamilda
    Taliya skrev 2015-03-13 14:49:00 följande:

Nu måste jag bara tränga mig på och säga hej till alla underbara här inne! Jag har följt er sedan november tror jag, men aldrig skrivit. Ni har varit mitt största sällskap när jag legat ensam, s som jag gjort så mycket och det vill jag tacka er för :)

Själv bor jag i Uppsala tillsammans med min man, är 27 år och detta är vårt första barn, en liten flicka <3 Jag har jag BF 7 April men ska eventuellt sättas igång tidigare (ev 27/3), ska på koll den 25:e.

Grattis till er som fått era bebisar och heja er som fortfarande väntar !!

Välkommen!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?