Mimipig skrev 2015-01-16 16:04:52 följande:
Jag är i v 31 (30+5) och har gått upp 11 kilo sen jag blev gravid (men det var ju under semestern, så det kan vara några kilo vin och god mat bland dem ? och slut på feströkandet också). Jag är ganska lång, 177 cm, och det ser ut som det mesta hamnat på magen, eftersom jag har lite mer höjd att sprida ut dem på, men det är inte helt sant ? jag har fått bredare lår, större rumpa, höfter och bröst också. Men ansikte, axlar och armar ser nästan ut som innan, så jag håller nog illusionen uppe. Jag blir hemskt stött när jag läser saker som att "vid det här laget har du kanske gått upp 8 kilo" eller "nu är det viktigt att fortsätta äta hälsosamt och hålla uppe träningen. Du kommer att behöva all kondition och styrka inför det här maratonet till förlossning som du har framför dig". Waffan. Jag har ju sån foglossning att jag bara kan gå korta sträckor som en stukad pingvin. Jag kommer att vara i mitt livs absolut sämsta form. Var finns peppiga texter för oss som inte kan träna då? Beträffande kosten så är godis och sånt det enda nöje jag har kvar känns det som. Jag tänker att det är mitt vin. Varför ska man bli fullproppad med förmaningar och snusförnuftiga tråktips när tillvaron redan är ganska jobbig för alla som gravida så här i slutet? "Unna dig lite extra choklad i soffan i kväll och oroa dig inte för att du inte är i ditt livs bästa form ? än har man aldrig hört talas om att någon bäbis blir kvar där inne."
Jag har inte så himla farlig foglossning om jag inte hastar fram. Men är jag uppe och går mycket på jobbet så får jag sota för det på kvällen och försöker jag på mig en rask promenad är det likadant. Idag hade jag ledigt från jobbet och skulle gå till Ica (2,5km) och sen ta bussen hem. Gick långsamt så det gick bra men var väldigt trött sen. Dock hade jag glömt busskortet och kön till posten gjorde att jag oavsett vilket inte hann med den så det var bara att gå tillbaka igen. Men det jag vill ha sagt är att jag försökte träna på ett eller annat sätt så länge det gick men jag kan inte längre om jag inte ska ha ont. Så då får förlossningen funka trots att jag inte tränat inför ett maraton. Får väl plocka fram envisheten istället.
Men jag håller med dig det borde stå mer om att ta det lugnt och unna sig nåt gott lite då och då så länge det inte är alltid. Jag tycker vila sig i form borde vara det bästa om inget annat så när man går in i tredje trimestern. :)