• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-05-13 08:21:32 följande:

Alltså jag tyckte natten var bra fram till halv tre. Sen blev det kaos. H ville inte äta ordentligt utan hoppade bara runt efter ätit en liten stund. Inte ville han somna heller. Han somnade nästan på mig och nästan vid liggamning men sen ville jag flytta på honom så jag kunde sova vilket inte alls gick. Han var väl egentligen inte missnöjd utan bara jättevaken. Vid halv fem började han gnälla och åt igen och sov en stund på egen hand (han fick sova i makens sänghalva för maken var redan uppe så jag fick sträcka ut mig lite mer). Har ni också sådana vakenstunder mitt i natten när er bebis är pigg?

Nu måste jag försöka göra mig iordning för jag ska vara på efterkontroll halv elva och med alla avbrott och okänd tid amning så gäller det att sätta igång i tid. Har ju inte kommit upp ut sängen än..

Här somnade han knappt om efter matning vid 2, sov halvbra till 5 men sen var det kört. Också vaken, som en sprattelgubbe. Fick ut gas med lite bengymnastik men ville ändå inte vara lugn. Vid 7 efter små minut-slumrar gav jag upp och steg upp. Nu har han iaf sovit i vagnen i snart två timmar (första gången på en vecka) men då kan inte jag sova :P
  • SvanE

Har i princip alltid jättesvårt att söva om honom efter amning mitt i natten :/

• SvanE
    Mimipig skrev 2015-05-15 00:09:06 följande:

Vi hade vänner över som barnvakt i lördags och var på 40-årskalas. Första gången vi lämnade W! Det gick kanon och jag var toktaggad över friheten att få vara vuxen på fest, äntligen! Hade med pumpen och skulle pumpa på toan kl 22. Satte mig tillrätta och skulle precis börja när jag inser det uppenbara - den är ju för tusan elektrisk och behöver ett eluttag! Kände mig som ett pucko men hittade sedan ett eluttag i garderoben på festlokalen, så där kunde jag gömma mig bakom ett draperi och min man skulle hålla vakt. Han var värdelös - höll på med Facebook i mobilen och släppte förbi fem av fem. Och där stod jag med tratten på tutten. Jaja...

Åh! Typiskt...men har inte du en swing? Jag kör bara batterier i min :)
  • SvanE
    Lilj3 skrev 2015-05-16 05:40:39 följande:

Jahapp... Här ligger jag med sprängfyllda bröst och väntar på att V ska vakna. Snart 8 timmar sen senaste amningen och knappt något kvällsgnäll igår. Vad hände?

Vaknade vid 4, kändes som jag vunnit på lotto och då hade han sovit 6,5h men och andra sidan har han aldrig sovit mer än 4h på kvällen så ååå så skönt! Hoppas på att det kan fortsätta också!
  • SvanE
    tovemaja skrev 2015-05-16 12:22:10 följande:

Ebe91: vilket märkligt beteende hos din man!? Dags att växa upp och inse att han har familj och ansvar kanske!?

Kpax: vi tänker väldigt liksäck har visst liknande situationer... Jag är också 31:) vi kanske följs åt med nästa barn också, vem vet!

Så irriterad på min kropp! Sprang 2,5 km i låååångsamt tempo för ett par dagar sedan och har sjukt ont i vänster ljumske sedan dess... Känns precis lika illa som under graviditeten :( verkar bli värre och inte bättre fortfarande trots att jag försöker vila. Har er foglossning helt försvunnit? Min hade det... Trodde jag i alla fall!

Har fortfarande ont (efter 8v) i fogen på blygdbenet, känns om jag trycker ihop knäna och ska resa mig eller flytta mig i sängen. Rädd när jag tar långa promenader att det ska bli värre :/
  • SvanE
    tovemaja skrev 2015-05-20 05:08:22 följande:

Zzzz efter flera kanon nätter fick vi ett rejält bakslag inatt då Folke tyckt vi borde ta morgon vid 03 efter två uppvak med amning sedan midnatt! Jag går väl skylla mig själv lite som inte lade mig med honom vid 22 men har blivit lite bortskämd det sista när han kunnat sova av och till mellan 22 och 06. Hoppas vi kan somna om på morgonkvisten nu, annars blir detta en lååång dag eftersom maken kommer hem först 22.30 ikväll.

Har ni haft bättre natt?

SOM jag längtar till bättre nätter! Fick en natt förra fredag där han sov 6,5h i sträck men det är också enda gången. Så mycket gaser som han inte får ut och stör tror jag, plus att han snarkar och väcker sig själv av det. Inatt vaknade han kvart över 1 och var sen vaken i två timmar innan han sen skulle upp kvart över fem, nyss fått han att somna igen.
  • SvanE
    ebe91 skrev 2015-05-20 08:52:33 följande:
    Samma hos oss, vi har haft 1(!) natt då han sovit dåligt och det var när vi kom hem från BB. Nu somnar han mellan 20-22 och sover till 4-6, då äter han o somnar direkt om till 8-10. Sen sover han också mellan 1-3 timmar i vagnen på em, och någon kortare powernap också under dagen/kvällen fast då i famnen.
    SÅ avundsjuk! Hur gör man ;'D
  • SvanE

Snö 81, fy så hemskt :(

Jag har en tuff period också. Mina föräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och är jättenära ska separera. Min mamma är helt förstörd. Lillen kan sova ok på natten men vägrar sova längre stunder på dagen och när han vaknar är han övertrött, skriker och vill bara vyssjas när man går men honom, vaknar så fort jag sätter mig. Ger flaska för amningen fungerade inte så pumpar för att han ska få mjölk ett tag till,börjat minska iaf men just nu är dagarna mest, gå, mata, leka, få att somna, pumpa, vyssja om, mata, leka, då att somna, pumpa, vyssja.....somna 8 så fort han sover för natten för att orka. hinner inte äta, mina ben är helt slut, de jag kan be om hjälp av lider och psykiskt är jag slut. Längtar så tills det vänder men just nu vill jag bara gråta, få duscha ifred och äta.

Så negativt det blev men som jag längtar tills sambon har semester. Och han åker utomlands 5 dagar nästa vecka...

• SvanE
    Cymi skrev 2015-05-25 16:58:00 följande:
    Ååh längtar tills bebis kan börja åla! Hihi :D

Va på bvc idag, fick underkänt på nacken, måste öva mer på mage :(
    Oj, Lukas som hatar att ligga på magen, kämpar ändå någon gång per dag. Hur gammal är din?

Tack för alla fina kommentarer <3 så skönt att få skriva av sig här när man har det jobbigt!
  • SvanE
    Trollunge85 skrev 2015-05-27 09:20:52 följande:
    Vad skönt för dig om det är så. Vi diskuterade det igår på föräldragruppen. Om allt jobbigt som är nu i början men som ingen pratar om så att man känner sig helt oförberedd när barnet väl kommer. 2-års trots har man ju hört talas om men just hur jobbigt det kan vara de första tre månaderna hade de gärna fått vara bättre på att upplysa om.
    Håller med! Hade gärna varit mer förberedd på hur otroligt tungt det är med en nyfödd! Hur lite av det "härliga" mammalivet man hinner med, nu finns det ju bra och dåliga dagar/nätter men ändå :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?