BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag hoppas också å att hålla mig under tresiffrigt men vi får se hur det kommer gå...
Vilket härligt virkmönster KPAX :) är det bara stolpar?
Fin mage också såklart :)
Haha, den där jäkla bikinilinjen :) när värkarna startade med sonen så var jag fast besluten om att komma in till förlossningen med en välansad mus. Inga konstigheter, men vad ingen sagt till mig var att man är inte så sugen att stoppa ner en rakhyvel dör nere senare... Så dag tre efter förlossningen så var jag som ömmast och dessutom hade jag en tredagars stubb som stack mig i underlivet ( rakar hela vägen vanligtvis :) ) fy fan, det gör jag inte om, denna gång får barnmorskan ta mig a naturell helt enkelt :)
Vi köpte en maxi cosi cabriofix till sonen som vi var supernöjda med och kommer använda även denna gång. NTF, råd och rön och Trafikverket har bra information om babyskydd och bilbarnstolar. Vi valde mellan maxi cosi och be safe för att de toppade listorna över vilka dom var säkrast. Besafe är väldigt tung att bära dock.
Den bästa investeringen för sitt barn man kan göra är att köpa basen oavsett märke och att verkligen läsa på hur hårt man skall spänna bältena och hur bältena skall sitta över barnets axlar. Olyckor där små barn skadas är ovanliga just för att babyskydden gör sitt jobb, i 70% av fallen (enligt NTF) där små barn ändå skadas beror det på att antingen stolen eller barnet sitter bältad fel/slarvigt.
Oj... Vad kul med vagnar! Haha, vi har inte ens beställt någon än... Andra barnet, mer is i magen helt klart :) sen surar jag mest för att alla syskonvagnar är så fula och opraktiska... Känns så trist att slänga iväg 10-15 tusen på något som man inte ens gillar från början... Nåja... Det får bli ett projekt för nästa år.
Angående gekås så gäller det att vara uppmärksam när man fyndar... Sist märkte jag att alla MAM produkter är dyrare där än på vårt Ica maxi, så var det även med liberos produkter typ engångsunderläggen.