Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-31 21:08:17 följande:

Har svårt att tro att det kommer starta och jag kommer hinna föda på tre timmar. smile5.gif Det kommer bli ett aprilbarn trots allt. Nu är frågan om den tänkte komma på torsdag när jag fyller år eller på lördag när både svägerska och kusin fyller år eller om den kommer få en egen födelsedag. Kommer bli tätt med kalas och annat oavsett. Trodde nog aldrig att jag skulle gå över så här mycket. Har alltid räknat med mars oavsett och jag tror det har stressat mig mycket de sista dagarna över att mars närmat sig slutet. Men nu när det är kört är jag mer lugn. Kommer få skippa fira min 30-årsdag och träffa familjen i påsk verkar också kört men jag kan inte göra något åt det så nu får det bli som det blir. April är ingen tokig månad den heller. Kommer dock inte överge den här tråden för att gå över till aprilgruppen. Föredrar att hänga med er som jag ändå delat min resa med smile1.gif

Bra att du stannar med oss!!
  • Mildamilda
    anonym81 skrev 2015-04-01 10:20:40 följande:

Ja jag ringde så nu är det bara att vänta, blev orolig när det var brunt med, men det kunde det tydligen vara så det var ingen fara. Sambons jobbarkompis ringde fl där hans sambo jobbar och sa att dom skulle bjuda oss på mat å serva oss ordentligt när vi kommer upp hahaha. Får hinna dit innan hon slutar vid 5 då ;).

Spännande, lycka till!
  • Mildamilda
    ebe91 skrev 2015-04-01 10:42:13 följande:

Ni som ammar, vad undviker ni att äta? Har ni provat ut vad bebis ev reagerar på eller undviker ni "allt man ska"? Jag känner mig jättefeg, vill inte orsaka magont hos B i onödan... Men samtidigt känner jag att jag kan ju inte undvika allt i typ ett år fram? Då blir jag ju tokig... Just nu undviker jag choklad, lök, vitlök, starka kryddor, te, kaffe, citrusfrukter, paprika o säkert massa mer som jag inte kommer på nu...

Jag äter allt, det enda är att jag inte överdoserar kaffe.
  • Mildamilda
    anonym81 skrev 2015-04-02 12:55:38 följande:

17:15 igår forsade vattnet, 18:10 blev vi inskrivna på förlossningen och vår lilla Wilda föddes 21:17 :). Blödde som en gris, och fick en påse järn i morse då hb låg på 88, men mår bra nu och sitter i bilen på väg hem :). Ska bli såååä skönt att komma hem. 3900g och 49cm lång

phpcJbY1p79876.jpg

Åh grattis!!
  • Mildamilda

Nån mer som blev sydd efter bristning? Har ni fortf ont, hur lång tid har det gått? Har stygnen lossnat? Jag blev sydd, mest inuti, och har kvar stygn efter två veckor och två dagar. Känns som ett stygn håller på att lossna men istället sitter och skaver på insidan. Känns som att bli stucken av en nål! Vågar inte känna efter för mycket heller...

• Mildamilda
    ebe91 skrev 2015-04-02 20:48:14 följande:
    Jag blev ju sydd då dom var tvungen klippa, åt panodil o ipren (maxdos) i typ 10 dagar för att jag hade så ont, efter 2 veckor upplevde jag att det blev stor skillnad o sen 3 veckor efter förlossningen känner jag inte av alls där de sydde. Det tog mig nästan 3 veckor att kunna torka mig ordentligt, innan fick jag bara badda lite försiktigt. Har känt efter där nere lite och man känner tydligt där de sytt, är tydlig ärrvävnad, men tror (hoppas) det kommer lägga sig! Fått tid för efterkontroll nu iaf, 6 maj, längtar men ändå inte! Man vill ju gärna höra att det ser bra ut o att man läkt fint.
    Ok, jag åt också maxdos kanske 10 dagar efteråt. Känner samma inför efterkontrollen, nervöst och ska bli skönt att få det kollat. Har inte bokat tid än dock.
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-04-03 05:29:12 följande:

Så slutade det med att jag går upp och äter frukost och då minskar smärtstyrkan och tiden mellan dem ökar. Kanske är normalt men känns lite snopet när jag ändå var nere på 3,5 min mellan värkarna. Dock kan jag inte rekommendera att gå i trappor samtidigt som man har en värk. Funderar på att ringa till fl så de iaf har koll på att något är på gång och så jag vet om det finns plats eller vi ska börja ringa runt till andra.

Spännande, lycka till!
  • Mildamilda
    Cymi skrev 2015-04-03 12:17:38 följande:

Hur ger ni D-vitamin? Jag tycker det är så svårt att få in en liten tesked i munnen och det blir alltid nån droppe kvar...

Jag ger med en matningssked som är mjuk typ i silikon, det går hyfsat bra, ibland rinner en droppe utanför men så länge det mesta hamnar i bebis mun så är jag nöjd.
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-04-03 10:53:40 följande:

På tal om vikt. Jag vägde mig igår, en v efter förlossning. Hade bara (?) gått ner 5-6 kg. Jag vet att man inte ska vikthetsa, och jag har faktiskt varit jättesnäll mot min degiga kropp och sagt ärligt till den att det är ok att se ut så här fluffig efter den stora bedriften, men jag trodde liksom ändå att lite mer skulle ha runnit av. Mer vatten. Jag är svullnare än någonsin, ser ut som en badboll i ansiktet. Pga av foglossningen som fortfarande är kvar så kan jag inte ta några hurtiga promenader, kan inte ens ta mig runt kvarteret, och banta tänker jag inte göra, så jag får bara finna mig i detta och hoppas att amning bränner och att vattnet försvinner på nåt sätt. Varför är det kvar? Löser överallt att man kissar ut allt vatten direkt efter förlossningen. Tips och klokskap kring detta?

Hur har ni det med era kroppar?

Jag har gått ner cirka 9 av 14 kg på 2,5 veckor. Svettades som en gris under första veckan... Magen är degig och rumpan platt... Men jag är ändå imponerad att magen drog ihop sig så fort, faktiskt fortare än med mitt första barn (tvärtom brukar man höra), jag blev snittad då vet inte om det har med saken att göra? Känner mig jättesvag i armar och rygg, längtar tills man får börja träna lite.
  • Mildamilda
    linnis83 skrev 2015-04-03 16:24:54 följande:

Är de någon som har koll på var man kan hitta vettiga amningskläder som inte är jättestretchiga och supertighta...? Tycker allt verkar vara typ jersey som kanske inte är jättesmickrande över en fluffig mammamage... = ) Skulle vilja ha nån tunika och kanske en omlottklänning som man kan känna sig lite fin i.

Jag gick upp typ 10 kg och hade idag, 9 dagar efter snittet, ca 3 kg kvar. Känner mig nöjd med det, men hade åtminstone 10 extrakilon till att börja med som jag ska försöka jobba bort nu.

Glad påsk på er!

Mamalicious har rätt mkt amningskläder.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?