BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Pratade med min BM imorse om gårdagens besök. Hon tyckte väl att de betett sig lite dåligt..
Vi kan ju inte göra mer än hoppas på det bästa nu, dvs att förlossningen startar på ett så tydligt sätt att jag fattar vad som är på gång.
Hon tyckte dock att vi hädanefter vid varje träff ska göra en undersökning och se om det hänt något med tappen jämfört med gårdagens undersökning. Och det känns bra för mig, då kan jag ha ett LITET hum om det kanske är något på gång.. Även om det för mig som omföderska kan gå väldigt fort från opåverkat till att förlossning är i full gång;)
Och ja gör inget högt socker eller diabetes.
Så min mage är 37 iallafall :)
En till som varit vaken mycket i natt. Tänkte igår att det skulle bli skönt att få sova länge efter att gått upp tidigt till jobbet hela veckan. Så blev det inte... Istället har jag varit uppe med obestämd känsla som jag tagit för kissnödig men nog snarare handlat om mensvärksliknande känsla tillsammans med enormt törstbehov (trots att jag drack en liter vatten igår kväll) och svårigheter att hitta en bekväm sovställning. Hur jag än legat har magen ömmat och/eller ryggen gjort ont. Får väl sova middag hos mina föräldrar som vi ska hälsa på i eftermiddag. De brukar aldrig bry sig om någon behöver det utan snarare uppmuntra till det om man är trött. Det är många av oss syskon och respektive som sovit en stund i deras soffa under besök (om det varit kalas eller liknande) så det är en mycket skön soffa
Din hårda plaststol LillLouise lät inte lika lockande. Hoppas det går bra för dig ändå med utbildningen idag.
Fråga: när man får förvärkar, eller värkar, var sitter smärtan då? I hela magen eller bara i underlivet? Jag fick just sån otrolig smärta, men bara längst ner i magen/underlivet. Vet inte vad det var. Bäbisen rörde sig dessutom massor samtidigt och tryckte ut kroppsdelar åt slöa håll på obehagliga sätt. Undrar om han släppte sin fixering och vände sig? Eller om det var ett smakprov på en värk?
En till som varit vaken mycket i natt. Tänkte igår att det skulle bli skönt att få sova länge efter att gått upp tidigt till jobbet hela veckan. Så blev det inte... Istället har jag varit uppe med obestämd känsla som jag tagit för kissnödig men nog snarare handlat om mensvärksliknande känsla tillsammans med enormt törstbehov (trots att jag drack en liter vatten igår kväll) och svårigheter att hitta en bekväm sovställning. Hur jag än legat har magen ömmat och/eller ryggen gjort ont. Får väl sova middag hos mina föräldrar som vi ska hälsa på i eftermiddag. De brukar aldrig bry sig om någon behöver det utan snarare uppmuntra till det om man är trött. Det är många av oss syskon och respektive som sovit en stund i deras soffa under besök (om det varit kalas eller liknande) så det är en mycket skön soffa
Din hårda plaststol LillLouise lät inte lika lockande. Hoppas det går bra för dig ändå med utbildningen idag.
Min jäkla halsbränna är tillbaka med full kraft! Efter nästan 8 underbara veckor med Omeprazol är friden över, sedan några dagar har jag halsbränna typ dygnet runt. Och istället för att ligga och sova nu så sitter jag upp i sängen och vet inte vad jag ska göra av mig själv... Ska det vara såhär nu fram till förlossning om en halv evighet?!?!??!
Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!