Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Har idag 10 dagar kvar Glad

Igår var vi på amningsinformation. De rekommenderar att man ska gå på det mellan v 25-30 men jag är glad att vi gick på den så nära inpå. Kändes lättare att ta in nu när det känns så nära. Men herre gud hur vissa människor beter sig. Snett bakom oss satt en och hade tolk med sig, det var lite jobbigt att höra att det viskades från ett annat håll samtidigt jag försökte koncentrera mig på vad som sas men det var ändå okej. Dock så ringde den blivande mammans (alltså hon som fick tolkat) mobil och hon svarar! Hur kan man göra nåt sånt när man sitter flera stycken i en sal och försöker lyssna på en föreläsare? Respektlöst! 

• sommarstad
    Kaxelsson skrev 2015-02-20 21:28:02 följande:

Ååååh hur får ni tiden att gå? Tycker det går såå sakta nu och vill inget annat än att förlossningen ska hoppa igång på söndag (min miniman fyller 4 imorgon)..

Jag har fixat och förberett allt här hemma och nu är det det bara det eviga tidsfördrivet kvar. Börjar tröttna på tvn!!!

Lever själv i ett hus på landet, mina killar är med sin pappa och kommer inte hem förrän på onsdag.

Klättra på väggarna snart..

Jag storstädar rum för rum. Började med sovrummet och plockade ur alla lådor som jag dammsög och la sedan tillbaka kläderna. Efter det var det tvrummet och så har jag körde jag tvättstugan igår. Idag är det stora badrummet som gäller. Passar på att rensa ut allt som vi inte använder i varje rum (förutom kläderna i sovrummet efter jag inte vet vad som kommer passa sen). 

Sen har jag ett "evighetsprojekt". Maken har ett hobbyrum som det har stått lådor ouppackade i sen vi flyttade i huset i augusti 2013. Jag har roat mig med att plocka upp allt i lådorna och sorterar allt. Kanske ska tillägga att hobbyn är lego (ja, vi har ett rum med bara legoFlört) så det finns massor av bitar att sortera. Eftersom vi har såna mängder är bitarna sorterade efter både färg och storlek. Mycket hann inte maken plocka ihop i samband med flytten som blev väldig snabb. Han hade dessutom en hel del lego som stod som utställning på en legobutik så allt det legot hade han bara lagt ner i banankartonger. Så där finns det att göra. Brukar passa på att lyssna på olika sommar/vinterpratare under tiden :)
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-02-21 10:28:51 följande:

Det är alltså till din karl jag ska skicka min legotokige son?;)

Ja, legotokiga barn älskar rummet :) var dock bättre i vår förra lägenhet. Där hade vi olika landskap uppbyggda. Makens småbröder kunde stå ett helt besök i och bara titta på allt. Att de själva fick bygga hade de inte tid med eftersom det fanns så mycket att se. Nu är det att hoppas att vår son blir lika legotokig. Ungen har redan nu massor av duplo trots att han inte är född än men hans far kan inte låta bli att köpa till honom. :D
  • sommarstad

Jag sover väldigt bra på nätterna trots att jag är uppe flera gånger men under mina toalettbesök är jag istort sett halvsovande. I natt var lite udda, varje gång jag vaknade till och gick i mitt halvsovande tillstånd till toaletten, var jag helt övertygad om att bebisen skulle komma idag lördag. Måste ha drömt något om förlossningen för jag har inte haft några känningar, men jag var så övertygad på natten. Så när jag vaknade på morgonen var jag lite förvirrad :P Än är ju inte dagen slut men jag har nog inte sån tur att jag sanndrömmer :p

• sommarstad
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Stort grattis!
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-02-22 18:19:02 följande:

Dagens positiva var dock att svärföräldrarna kom förbi med en försenad födelsedagspresent i eftermiddag:

Nu måste jag komma på något roligt att sy, helst till bebis:)

Vilken rolig present. :)

Jag har faktiskt suttit och sytt idag. Jag har för ett bra tag sedan påbörjat en sovpåse så jag tänkte göra klar den men mitt i allt hade jag sönder tvillingnålen och jag hade ingen extra och vi saknar sybutik i stan.
    Så jag la det åt sidan igen och började sy en förvaring till blöjorna, för att slippa ha blöjpaket stående framme. Men mitt i allt att jag skulle behöva ett snöre som jag kan hänga upp det med så jag kunde inte slutföra den heller.
    Så jag startade ett tredje projekt. När vi köpte barnvagnen begagnat saknades påse till regnskyddet så jag sydde en enkel påse till den. Det kunde jag slutföra iaf :D
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-02-22 19:26:41 följande:
    Vilket tålamod ändå! Jag hade blivit så modstulen efter nålincidenten att jag hade gett upp.
  • sommarstad

Oj datorn krånglar. 

Mimipig:
    Nja tålamodet var väl lite sådär. Jag bröt faktiskt ihop men jag vet inte riktigt om det berodde på att det krånglade, för det var inte i samband med nålincidenten, eller om jag var för trött för mitt bästa. Maken fick iaf gå in och trösta mig. 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?