-
Det är därför jag bara kör sms just nu. Ringa betyder att det är förlossning på gång eller att jag skadat mig eller liknande. Tror inte han klarat av det annars.ebe91 skrev 2015-02-23 17:40:18 följande:Sambon jobbar för tillfället i grannkommunen, tar ca 30 min hem (rätt lagligt) o då ligger sjukhuset mitt mellan hemmet och jobbet. Han är snickare och kan lämna jobbet på studs om det skulle behövas :) imorse skulle jag bara ringa o berätta att det gått bra på dagens bm-besök, vilket han glömt bort att jag hade, så han trodde direkt att det var dags att åka till förlossningen ;) stackarn som får gå o vara nervös hela dagarna! Bf om 4 dagar :) har nästa bm-besök inplanerat 6 mars, sa dock till bm idag att jag hoppas vi slipper ses då ;)
-
Jag med! Längtar efter ett rejält löppass men kan nöja mig med en lång rask promenadLillLouise84 skrev 2015-02-23 18:26:43 följande:Jag längtar verkligen efter att kunna röra på mig igen. Barnvagn/hundpromenad, gymträning, springa med hund och gruppträning jag har träningsabstinens
-
Fint! Hade gärna lärt mig virka men det får väl bli till nästa barn eller under föräldraledigheten. Har en sovpåse som min man hade men utan någon typ an knäppning och eftersom jag antar den borde ha det får jag nog ta och sy dit någotsommarstad skrev 2015-02-23 18:02:45 följande:
Nu ni så ska ni se vad jag lyckas slutföra idag.
Efter att nålen gick sönder igår trodde jag att det var kört och jag aldrig skulle få klar sovpåsen. MEN idag skulle jag laga ett par byxor och för att sedan ställa undan maskinen. Medan jag letar tråd så hittar jag en annan tvillingnål. Inte för jerseytyg men det struntade jag i och gjorde klart sovpåsen. Dock sydde jag fel och hittade inte trådsprätaren så av ren irritation så klippte jag av det som blev fel och sydde om, så den blev lite kortare än vad jag tänkt. Bilden är lite dålig men färgen är mörklila. Detta är mitt första plagg jag sytt sen högstadiet så jag får ändå vara nöjd men jag måste träna mig på att sy rakt :p
Det saknas dock en snodd längst ner så man kan dra ihop den.
En snodd behöver jag även till blöjautomaten så är den också klar sen.
När jag ändå håller på att lägga upp bilder så kan jag lägga upp en bild på vagnen och barnvagnsmobilen som jag tillslut virkade. Kunde aldrig få till några figurer jag tyckte var bra nog så det fick bli hjärtan istället
Vet inte varför bilderna blir åt fel håll :(
-
Idag fick jag ge upp och inse att kroppen inte mår bra av att jag, trots att jag vet att jag inte ska, kör på i samma tempo på jobbet som vanligt (och i februari lite högre än mitt normaltempo). Har på kvällarna haft ont under revbenen på höger sida och oftast även motsvarande punkt på ryggen. Igår gick jag och la mig med huvudvärk. I morse hade inget av det gått bort trots att jag sovit (brukar göra det) och under natten hade jag drömt om jobbet och var jättestressad innan jag ens vaknat.
Hade egentligen en fullspäckad dag inplanerad där jag skulle hinna med alla mina måsten innan lunch för att sen hjälpa till med en studentlabb från ett till fem för att kursansvarige skulle hämta på dagis tre och inte kunde göra labben själv som han brukar. Men efter att försökt fixa så mycket som möjligt under mina första arbetstimmar (då det självklart dök upp nya saker) så kände jag att det går inte. Varför ska jag slå knut på mig själv, stressa och riskera min och mitt barns hälsa bara för att underlätta för någon annan? Så för första gången så ställde jag inte upp, överlevde och en exjobbare fick chansen att tjäna lite extrapengar. Kom inte ifrån jobbet förrän halv två ändå men nu kanske jag kan få den vilan som kroppen behöver och jag kanske kan ha lite ork för att umgås med mannen ikväll. Får tänka om hur jag lägger upp mina arbetsdagar och kanske börja gå hem tidigare och nyttja alla de där extratimmarna som jag samlat på mig. Borde iaf inte planera in så mycket om dagarna så jag blir stressad när det inte hinns med. -
Jag brukar åka kollektivt men sen årsskiftet har vi tagit bilen. Dels för att busschaufförerna ibland kör som dårar och jag tycker det blir lite väl skumpigt med min mage men också för att undvika så mycket smittor som möjligt nu i slutet.Mimipig skrev 2015-02-24 07:48:21 följande:Så himla spännande! Jag hoppas verkligen att du hinner krya på dig innan det är dags. Det är min skräck, att vara svinsjuk på förlossningen. Åker kommunalt två ggr/dag och ser alla medresenärer som potentiella bakteriehärder. Åkte på en sex v lång förkylning i höstas och det var vidrigt. Har å andra sidan inte varit sjuk sen november, trots alla virus i omlopp. Scannar Folkhälsoinstitutets rapporter, än peakar rs, vinterkräksjuka och influensan. Men snart så...
-
Loka innehållet ju ingen energi. Hade velat se det serveras på ett maraton. Hoppas du fått honom att inse att din vilja gäller den här gångenLillLouise84 skrev 2015-02-24 09:13:16 följande:Åh den kommentaren är väldigt dum från blivande pappor. Förra graviditeten ville jag följa med mannen på promenad, då slängde han ur sig att det var jobbigt att gå med mig för det gick så sakta. Då vägrade jag ut och gå mer då tjatade han om att jag måste röra mig mer, då fick han äta upp sin första kommentar. Min man är inte den vassaste kniven i lådan när det gäller hur man hanterar en gravid. Som på förlossningen ville jag bara ha apelsinfestis men han tyckte det var så onyttigt så jag fick loka istället, hade jag haft ork då hade jag strypt honom.
-
Jag tänkte i mitt enfald att jag ska jobba hela vägen fram till fredagen innan bf (som infaller en måndag). Första barnet kommer ändå sent så vad ska jag gå hemma för? Blir till att tänka om tror jag. Eller köra sista veckan hemma med artiklar som ska läsas så jag inte behöver flytta mig mer än mellan soffan och sängen.Mimipig skrev 2015-02-24 16:51:10 följande:Jag känner igen det där. Körde alldeles för hårt i förra veckan, men har nu tagit mig i kragen och gått ner till 75%. Planerar att jobba 1,5 v till.
-
Borde jag också göra. Min man har köpt kexchoklad som han stoppat ner i väskan - till sig själv... Men jag kanske mest vill ha flytande energi, har ingen aning, men tyckte ändå han kunde tänka lite på mig ocksåLillLouise84 skrev 2015-02-24 17:21:53 följande:Ja om han inte lyssnar nu så kommer jag bli galen. Jag tänker packa ner festis och cola så jag har en sockerchock med mig. Jag tänkte köpa lite godis och dryck i morgon när jag ska storhandla. Jag tänkte bunkra upp i frys och skafferi så det finns att göra mat av. Plus att jag ska tanka upp bilen och fylla på med spolarvätska. Vi har ju en bra bit att åka så jag vill vara förberedd.
-
Ja jag håller med. Har inte riktigt tagit till mig att jag ska bli mamma och förbereda mig inför förlossningen. Blir inte tid för det när man ska fokusera på jobbet så det kan vara lite stressande. Och när man kommer hem har man ingen riktig ork. Får tänka om och kanske kommer jag lite mer till insikt att barnet ska komma med tanke på att vi ska hämta en spjälsäng på torsdag och i helgen kommer min syster med ett lass saker och kläder som kan tänkas behövas första månaderna och så ska vi börja planera den där förlossningsväskan på riktigt. Mannen tömde dessutom framtida barnrummet på alla saker vi haft där så får vi bara upp listerna kan jag börja boa lite smått där. Hoppas de fyra veckorna som är kvar räcker för att komma i fas med att jag ska bli mamma baraMimipig skrev 2015-02-24 18:47:28 följande:Det var min plan också från början (bf en söndag) men efter en massiv övertalningskampanj av omgivningen (tänk på att vara utvilad inför förlossningen, unna dig detta en gång i livet etc) så siktar jag nu på att gå hem två v före bf. Jag känner också att så länge jag är på jobbet så blir fokus på vad som ligger framför mig sekundärt. Jag vill hinna tänka på förlossningen, bäbisen och att jag faktiskt ska bli mamma en stund innan det är dags. Är inte där än.
-
Fast det hade jag blivit irriterad även över som ogravid. Vad händer om du slutar göra saker åt dem för att de dubbelbokat? Lite synd om hästarna men känns som om annars kommer de fortsätta lova saker för du kan ju alltid lösa det åt dem. Det är ju egentligen inte ditt problem att de lovar saker de inte kan lösaLillLouise84 skrev 2015-02-25 06:48:52 följande:Det är inte genomtänkt för fem öre. Men svärmor är skitbra på att lova saker och dubbelboka sig, och det är ofta jag och maken som får lösa problemet. Likadant är det som att de köpt en ny häst som jag fick åka och hämta åt dem. Och nu när jag har dottern på dagis för att jag ska få vila, måste jag tre dagar i veckan åka till stallet och mata hästar. Och så kommer de tycka att jag ska göra hela föräldraledigheten misstänker jag.
Som gravid med hormonerna överallt blir jag mer irriterad än vanligt.