BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Var bor du?:))
Sotenäs Kommun norr om Uddevalla (Smögen känns som fler vet om!)
Var bor du?:))
Sotenäs Kommun norr om Uddevalla (Smögen känns som fler vet om!)
Då bor vi ganska nära. Jag bor i Kville. 10 min från hamburgsund och fjällbacka om du bet var de ligger? :) har 10-15min till bovall..
Jag jobbar som bygg- och projektledare på ett konsultföretag som finns i hela Sverige. Vi har kontor i Strömstad men jobbar mycket ute på "fältet" i alla kommunerna utmed kusten.
Ja visst är det härligt att bo på västkusten, och säger som Mullan - det är kul när sommargästerna kommer men väldigt skönt när de åker. Haha men vi ska ju inte klaga för våra samhällen lever ju på dessa 4-6 veckorna resten av året. Det hade aldrig varit möjlig med mataffärer, åretruntbutiker om inte sommargästerna stöttat upp.
Var i Strömstad jobbar du? Bara nyfiken eftersom jag är därifrån!
Hos oss blir det natten runt 20-21 och i regel första amningen vid 5-6. Ibland äter hon en extra gång på natten runt 2-3. Efter amning vid 5-6 sover vi till 8-9. Sover vi till 8 kan jag oftast amma igen och hon sover vidare till runt 10 (ibland lite längre). Sedan rullar vår dag på i 2-3 timmars pass där varje pass består av amning, lek/aktivitet/promenad och sömn. Hon sover allt från 20 minuter till 2 timmar på dagen och sovpassen blir oftast längre på eftermiddagen. Det är väldigt sällan hon klarar att vara vaken mellan två amningar, men det har hänt någon gång.
Jag tycker det är lite kul på dagen då man verkligen ser att hon är trött och vi kan mysa i soffan eller sängen och jag ser hur ögon rullar och hon somnar. På kvällen är hon mer orolig så då är det oftast gråt.
Jag har (peppar, peppar) inga problem att ha henne i vagnen utan att hon sover. Hon kan ligga vaken och titta och fundera i 20-30 minuter innan hon somnar ibland. Bara hon är mätt och inte för trött för då blir hon arg!