BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Var bor du?:))
Sotenäs Kommun norr om Uddevalla (Smögen känns som fler vet om!)
Var bor du?:))
Sotenäs Kommun norr om Uddevalla (Smögen känns som fler vet om!)
Då bor vi ganska nära. Jag bor i Kville. 10 min från hamburgsund och fjällbacka om du bet var de ligger? :) har 10-15min till bovall..
Jag jobbar som bygg- och projektledare på ett konsultföretag som finns i hela Sverige. Vi har kontor i Strömstad men jobbar mycket ute på "fältet" i alla kommunerna utmed kusten.
Ja visst är det härligt att bo på västkusten, och säger som Mullan - det är kul när sommargästerna kommer men väldigt skönt när de åker. Haha men vi ska ju inte klaga för våra samhällen lever ju på dessa 4-6 veckorna resten av året. Det hade aldrig varit möjlig med mataffärer, åretruntbutiker om inte sommargästerna stöttat upp.
Var i Strömstad jobbar du? Bara nyfiken eftersom jag är därifrån!
Hos oss blir det natten runt 20-21 och i regel första amningen vid 5-6. Ibland äter hon en extra gång på natten runt 2-3. Efter amning vid 5-6 sover vi till 8-9. Sover vi till 8 kan jag oftast amma igen och hon sover vidare till runt 10 (ibland lite längre). Sedan rullar vår dag på i 2-3 timmars pass där varje pass består av amning, lek/aktivitet/promenad och sömn. Hon sover allt från 20 minuter till 2 timmar på dagen och sovpassen blir oftast längre på eftermiddagen. Det är väldigt sällan hon klarar att vara vaken mellan två amningar, men det har hänt någon gång.
Jag tycker det är lite kul på dagen då man verkligen ser att hon är trött och vi kan mysa i soffan eller sängen och jag ser hur ögon rullar och hon somnar. På kvällen är hon mer orolig så då är det oftast gråt.
Jag har (peppar, peppar) inga problem att ha henne i vagnen utan att hon sover. Hon kan ligga vaken och titta och fundera i 20-30 minuter innan hon somnar ibland. Bara hon är mätt och inte för trött för då blir hon arg!
I morgon är det lite julafton då den nya vagnen ska anlända! En Thule cykel och löpvagn . Hoppas hon kommer tycka om att hänga med på tur!
Oj vad duktiga er är på att rulla, sitta etc. Min är iofs ca 3,5 månad rullar ibland från mage till rygg om hon lyfter huvudet högt men tror inte hon gör det medvetet... Rygg till mage har jag inte sett tillstymmelse till ännu. Monterade ihop hennes tripp trapp stol härom dagen och testade för skoj skull och det lär dröja innan hon kan använda den... Hon är stark i nacken och kroppen men känns så liten fortfarande då hon inte kommit upp i 5 kilos klassen ännu.
Däremot kan hon gå från jätteglad till övertrött på 1 sekund typ och både igår och idag fick jag lägga henne på sängen och stå brevid ca 1 minut när hon skrek för inget hjälpte... Jag grina båda gångerna jag med och det gjorde så ont i hjärtat... Efter ca 1 minut när jag tog upp henne lugnade hon ner sig och somnade i min famn båda gångerna. Samma klockslag både igår och idag, kl 16. Jättekonstigt och superjobbigt. Någon annan som varit med om liknande?
Fick det första "riktiga" skrattet ikväll! Så mysigt!
Var precis förbi coop och köpte lite baby-gröt, imorgon blir det premiär! Jag har varit rätt anti barnmat och tänkt vänta till han blir ett halvår, men har efter lite fundering kommit fram till att jag ska börja introducera gluten. Ännu har jag inga planer på att ge han några fruktpureer eller så, utan det får bli senare någon gång.
Igår kom den nya vagnen! En Thule chariot CX löp och cykelvagn. Har tyvärr inte testat den ännu men i morgon ska vi ta en skogspromenad! Får se vad lillan tycker om hängmattan hon ska ligga i! Har provkört inne och den är verkligen superlätt! Sedan har en granne en likadan som jag provkört innan... Tror den andra vagnen kommer kännas överflödig när hon inte använder liggdelen längre men vi får se. Jag gillar den vagnen också, en bugaboo buffalo.
Ja konstigt med storlekar på kläder och blöjor. Då behöver jag kanske inte vara orolig att vi inte kan använda upp alla de paket libero 2:or vi har. Idag vägde lillan precis 5 kg så då kanske vi kan använda dem ett tag till vad jag förstår på er andra...
Kläder plockar jag bort lite allt eftersom. 56 sitter bäst just nu och även dubbelstorlek 50/56 sitter bra. Vissa byxor fungerar 50 och 62 (om man viker upp dem) men bodisar i 62 är för stora än så länge...
Vi var på 4 månaderskontroll idag och lilleman går plötsligt upp för lite i vikt. 65 cm och 6.7 kilo. Så bvc tyckte att vi ska börja med att smaka mat och ge gröt en gång om dagen. Jag tycker inte att han är så smal att det är ett problem.
Ja tittar jag på kurvan så är hon precis över mittenstrecket och då är ju ändå den kurvan för flaskmatade barn och ammade barn sägs ju öka mer i vikt i början.. Våra andra barn låg på samma kurva vid fyra månader och de var flaskmatade och ingen av dem är särskilt stor idag så jag är inte orolig över att hon ska bli överviktig när hon blir äldre. Men lite stressad blir jag när folk ojjar sig och tycker hon är sååå stor och påpekar att jag ammar för ofta.