BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Skönt att ni har barnrummet färdigt, ska försöka börja med vårt i veckan.
Härligt med en händig karl (låter som han är det iaf) hoppas min ska bli det nu när vi ska sköta ett helt hus själva ;) vilka projekt har ni framför er?
Angående vattenavgång som några skrev om tidigare är det väl extra viktigt att ringa förlossningen om barnet inte fixerat sig ännu? Annars kan väl navelsträngen ramla ner under? Men det kanske jag har läst här? :)
Ja han är händig, han är utbildad inom bygg och jobbar inom bygghandeln :D
Det är nästan största anledningen varför vi bor i hus, för att han ska kunna gå och fixa och bygga saker. Han höll på att gå under medan vi bodde i en hyresrätt.och han mår mycket bättre nu när han kan gå och fixa det han vill :p
Vi har bara bott i huset 1,5 år så vi har en del som vi vill fixa.
Vi (läs: han) ska bygga ett förråd med vedskjul och enklare utekök. Efter det kan han börja göra i ordning garaget, Vi hade tänkt att byta ut garagedörrarna till nya samt göra ordentlig arbetsplats åt honom i garage så han även kan bygga och fixa vintertid.
Vi ska även göra ordning framsidan med staket och ny murad rabatt (har en nu som håller på att ramla ihop). carport vill han även bygga eftersom vi ändå inte kommer ha en bil i garaget :p Sen har vi halva trädgården som ska bli vanlig villa trädgård som idag är mer som en ovårdad naturtomt (fast vi har huset mitt i ett villa område och angränsar inte till skog eller liknande)
Inne vill han göra i ordning vårat sovrum och tv-rummet, men det får han ta när han blir föräldraledig :P Matsalen behövs också göras om, då det har fula tapeter men det står långt mer på listan.
Oj jag skulle nog kunna fylla listan med mer saker men detta är de "stora" projekten