Inlägg från: Yllraz |Visa alla inlägg
  • Yllraz

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-09-19 19:10:28 följande:

Vårt kub igår gick också väldigt bra. Vi fick fina siffror, PÅ BÅDA BEBISARNA. Japp, det är två där inne! Vi var helt chockade för jag hade ju varit på ett VUL i början av vecka 8 och då syntes där bara en. Bm igår sa att den andra måste ha gömt sig bakom den som syntes.

Så istället för att bli tvåbarnsmor så ser det ut som att jag skippar det steget och går från en till tre istället

Åh va kuuul!! Grattis! :D
  • Yllraz
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 04:05:07 följande:

Tack för alla grattis!

En av mina första frågor till den bm som gjorde UL var "men vi har ju inga tvillingar i släkten!!" Och då sa hon att allt tyder på att dessa två är enäggstvillingar och det är inte ärftligt tydligen.

Vår dotter blir 3 år i mars så det känns skönt att hon är såpass stor. Då blir det ex ståbräda för henne och "bara" en tvillingvagn till de små.

Men kan säga att allt känns helt overkligt fortfarande

Åh enäggs! Va spännande!! Svårt att ta in va? ;)
  • Yllraz

Oj, trodde inte det va så länge sen jag va inne här, men över 200 olästa inlägg innebär att det var några dagar sedan ;)

Här är det fullt upp om dagarna med vår son på 9 månader, så jag hinner inte ens reflektera över att det faktiskt kommer en till i mars! Har varit på VUL och KUB, men har ändå inte riktigt förstått... Och då är jag ändå i 18+2 nu haha
    Har RUL på onsdag (bara tre dagar kvar!!!) och  kanske jag äntligen kan förstå! För oss blev det verkligt när vi visste vem det var där inne när vi väntade Ossian. Efter RUL namngav vi honom (hade ett flicknamn ifall att haha) och då blev det liksom den lilla människa vi väntade och längtade efter. Hoppas på samma känsla denna gång!

Med Ossian kände jag buffar redan i vecka 15, men denna graviditet är SÅÅÅ annorlunda. Har inga symtom (till skillnad från den förra då jag hade illamående, cravings, kissnödig, foglossning, nästäppa, extrem trötthet etc...) och känner inga fosterrörelser.
    Så för mig känns det å ena sidan att jag inte är gravid alls eller så blir jag ibland rädd och befarar att nåt hänt sen KUB:et i vecka 12. Men har lovat frugan att inte tänka så. ;)

Däremot borde jag känna att jag är gravid eftersom magen ser ut att vara x antal veckor fler än den är haha

• Yllraz
    Chuckiiii skrev 2014-10-27 09:58:51 följande:

Oj vilka magar och vad många som känner bebisen!

På mig har det precis börjat synas! (18+1) man ser det om man vet om det typ.

Har heller inte känt nåt som jag kunnat vara säker på är bebis, bara fått en känsla av att det nog rör på sig.. Suck.

Tur att jag har rul på onsdag, innan jag blir orolig på riktigt!

Åh samma här! RUL på onsdag 15.30 och det behövs verkligen. All frånvaro av graviditetssymtom framkallar ju en del hjärnspöken ;)
    Skumbollen skrev 2014-10-27 09:15:30 följande:
    Hoppas allt går fint och att ni får med er lite fina bilder :) vill ni/ ska ni kolla kön?
    Ja, vi hoppas på att få se om det är en lillebror eller lillasyster :) Har färdiga namn redan ;)
  • Yllraz

Äntligen äntligen har vi barit på rul idag!! <3

BF 26/3 står fortfarande fast och jag bli snittad mellan 16-20/3 beroende på hur tiderna ser ut.
    Allt såg toppen ut och bebis mådde toppen.

Och vi fick veta att Ossian ska få en liten SYSTER <3 (alltså funkade inget av alla skrock-tester haha vare sig pendel, bikarbonat etc etc)

Vår lilla sessa ska heta Lovelii! Nu äntligen börjar det kännas på riktigt och jag är inte lika orolig över att jag inte känner något ännu.
    Längtar till mars!! <3

• Yllraz
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-29 20:16:57 följande:
    Åh grattis vad kul :) jag hade också Love-Li på min namnlista!! Så fint att det blir lovely!

Ja preciiis! Lovely ;)

Men med två i, så hon blir den enda som heter så <3

• Yllraz

Oj va mycket man missar när man inte kollar tråden på ett tag haha

Haft fullt upp i tre veckor med en superförkyld 9-månaders son. Förkylningsastma och öroninflammation. Och sååå jobbigt att inte känna att jag har orken. Men vi får vila tillsammans ;)

Är så sjukt tacksam över att jag inte har en sån graviditet jag hade med Ossian. Hade typ alla besvär man kunde ha. Och tidigt fick jag problem.
    Illamående, foglossning från helvetet, fruktansvärd halsbränna, migrän, extrem trötthet, nästäppa etc etc etc...

Men denna graviditet (v. 22) är helt fantastisk i jämförelse! Lite trött och lite uppsvälld, men annars inget! Njuter så länge det varar ;)

• Yllraz

Här går tiden fort!! Gick in i vecka 23 i fredags och lilla Lovelii är vild i magen! Äntligen kan jag känna henne! Har moderkakan i framvägg, så hon har varit lite blygsam och inte sparkat så tydligt! Men nu är hon som sagt igång.

Angående namn bestämde sig jag och min fru redan i början för lite olika namn vi gillade. Ville ha ett ovanligare namn, men inte så krångligt. Och ett namn som matchade brorsan. Så det blir Ossian och Lovelii. <3

Är hemma och föräldraledig (min son är 10 månader), så här löper bara föräldradagarna på :)

• Yllraz
    Skumbollen skrev 2014-11-23 20:24:57 följande:
    Känner igen mig precis, visslar gör det till och med i bröstet, pratar man i telefon låter det ju som man har något dirty för sig som man flåsar :)
    Hahaha jag får alltid be om ursäkt för mitt flåsande om jag gör något medan jag pratar i telefon! Låter som jag springer marathon! Skrattande
  • Yllraz
    Lejonhierta skrev 2014-11-27 10:02:27 följande:
    Nu hänger jag inte med, vad har din mammas usaresa med din förlossning att göra? Men det kanske bara är jag som inte uppskattar hela släkten rännandes första veckan.. Har t o m haft besöksförbud utom för pappan + syskon på BB vilket jag tyckt varit jätteskönt..

Inser när jag skriver att jag kanske är lite udda på den punkten? :)

Åh det där känner jag igen!

När jag väntade sonen bokade svärmor (har inga egna föräldrar) in en resa veckan innan bf. Och det va hon som skulle skjutsa! Dessutom hade vår bil gått sönder och stod på verkstad, så hennes bil var den vi skulle åka in med (15 mil till förlossningen). Men den tog hon till Arlanda.

Vi var beräknade 27/3 och hon skulle komma hem 21/3. Och när vi påpekade att det fanns en chans att han skulle komma tidigare med tanke på att jag hade öppnat mig relativt tidigt, så sa hon åt mig att helt enkelt knipa!??

Hon kom hem 21/3 på kvällen och Ossian kom 15.16 den 22/3 haha 

• Yllraz
    Kpax skrev 2014-12-02 17:15:45 följande:
    Ja, pandakudde tror jag de heter, men jag har ingen aning om de funkar eller inte!

Pandakudden används från nyfödd till 6 månader. Min väninna fick den rekommenderad från bvc eftersom hennes son hade platthuvud.
    Han blev bra rätt fort med den :)

http://babyexperten.se/product.html/candide-pandakudde

• Yllraz
    Sooli skrev 2014-12-08 10:25:47 följande:
    Idag var jag hos BM. Kändes som evigheter sedan! Är i v.25 (24+1) och ligger +4k. Kändes skönt att allt såg bra ut. Så underbart det var att få höra hjärtljuden för första gången! Idag kommer vi slå till på vagn och babyskydd tänkte vi. Börjar bli så verkligt nu. Nu går mitt huvud på högvarv och funderingar på vad som behövs köpa. En dum fråga kanske men var köper man sådana där ilägg om brösten börjar läcka? Apoteket?
    Åh mysmage!! :)
    Jag köpte mina inlägg på Ica :)
  • Yllraz

Jag vägs heller inte. Bara inskrivningen. Väger dock mig själv för att ha lite koll! Så sammanlagt har jag gått upp 7 kg (v 27+3) och hoppas att jag håller mig till max 12 som med första. :)

• Yllraz

Idag går jag in i vecka 30 och jag mår fortfarande toppen (till skillnad från mardrömsgraviditeten med min son). Vågen står på +6,2 och magen växer så det knakar.
    Veckorna rusar förbi och jag förstår inte hur dessa veckor har passerat obemärkt! Kanske beror på min vilda älskling Ossian som fyller 1 år nu den 22a haha

Ska till bm för kontroll idag och väntar ivrigt på posten varje dag. Väntar på kallelse till BB Stockholm för att spika datum för kejsarsnitt!

Som jag längtar efter lilla Lovelii Hjärta

Hur mår ni alla mamas?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?