Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lalia88 väldigt produktiv du varit. Bra gjort :) förstår att det andra inte känns kul men försök att inte fokusera på det ( även om det är svårt).

• sommarstad

En uppdatering från mig. Gör en liten sammanfattning ifall nån missat början :p

I torsdags morgon gick vattnet. Var inne på koll 9.30 allt såg bra ut men inga värkar blir hemskickad med ny tid fredag kl 8.00. Hade värkar på kväll och natt men långt i från regelbundet.  På fredag morgon och tillbaka till förlossningen ser allt fortfarande bra ut så jag allt bra ut så blir hemskickad med ny tid idag.Sen börjar värkarna. I stort sett från när jag kom hem igår har jag haft värkar men lååångt i från regelbundna. Vid 15 tiden låg de mellan 30-15 min. Några timmar senare var de iaf nere vid ca 7-15 min. Natten var plågsam med alla värkar. Ringde in och rådfrågade förlossningen och jag fick komma in för att få nåt att för att kunna sova men beslöt mig för att avvakta. Kl 4 på morgonen lyckas jag halvsova på soffan utan att bli störde av värk. Vaknar upp vid 5 för en ny värk och gick då och la mig i sängen i hopp om mer sömn, vilket gick hyfsat.

Lite värkar sedan i väntan på att vi skulle bege oss till förlossningen, hade tid kl 7.30 för ev igångsättning. Väl där så ser allt bra ut men det är fullt på förlossningen så de ber mig komma tillbaka kl 14 idag. Då är jag lovad igångsättning.

Tur att vi bara har 10 min till förlossningen tanke på hur ofta vi springer där. ;)

• sommarstad
    tovemaja skrev 2015-03-14 07:30:17 följande:

Knappt att man vågar klaganden fy faaan då trött jag är! Han har velat snutta sedan ett i natt... Suck!

Såklart att du får klaga! Hoppas du får ta igen lite sömn under dagen :)
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-03-14 09:23:48 följande:

10 mil! Att ni orkar! Men då blir det ju en bäbis idag i alla fall! All lycka till er!

Nej 10 minuter :)
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-03-14 09:51:15 följande:

Åhå! Haha, ja, ok, då är det ju inte sååå jobbigt.

Nej det typ bara på andra sidan stan så det kan vi leva med. :D
  • sommarstad
    ebe91 skrev 2015-03-14 10:09:17 följande:

Lycka till idag, kommer gå galant! :)

Tack! Hoppas att nattens och dagens värkar har gjort nån nytta så det går ganska snabbt. Ska även bli skönt att få komma in till smärtstillande ;)
  • sommarstad

På förlossningen eller rättare sagt bb. Både avdelningar ligger bredvid varandra. De tyckte det var trevligare för oss på bb tills det sätter igång ordentligt. För en timme sen kolnade de mig och då hade jag öppnat mig 3cm. Det trodde jag aldrig. Fick därför dropp och nåt man ska dricka. Nästa omgång är om en timme.

• sommarstad

Nu är vår son här. Han kom igår vid 21-tiden. Inte förren nu har han velat somna så jag är inte bara helt slut från förlossningen utam ännu en nstt utan sömn. Ska skriva och berätta mer senare.

• sommarstad

Grattis alla andra som fått sina bebisar. :)

nu verkar vår lillkille äntligen kommit till ro och sovit i flera timmar och jag har fått chans att sova lite jag också. Så tänkte dela med mig av vår historia.

Igår efter jag fick andra dosen av värkstimulerande (ca 16.30, fick första vid 14.30) gick det sjukt fort. Tio minuter efter dosen stod jag och skakade av värkar. Då hade fortfarande bara rum på bb. När de kommer för att koppla in mig på antibiotika pga pga tidig vatten avgång passar jag på att fråga om smärtstillande och nämnde på att jag upplevde tryck nedåt. Fick då äntligen ett rum på förlossningen och när de undersökte mig upptäckte de att jag var öppen 9cm. De som trodde att jag skulle hinna få antibiotikan minst 2ggr (ges var 6h)

De var förvånade att det gått så fort. Fick äntligen lustgas! Levde sen som i en dimma och gjorde allt för att kämpa mot krystinpulsen eftersom han fortfarande låg för högt upp. Kl 18 fick jag klartecken om att jag äntligen fick krysta. De fick sätta in värkstimulerande drooo för krystningsvärkarna car för korta men med hjälp av det, bedövning i slidan samt ett litet klipp kom han äntligen ut 20.56.

Måste säga att det gick förvånansvärt fort och bra. Känner mig även nöjd med det stödet från personalen. Då behövde ibland både uska och bm ut och hjälpa till i andra av salarna där larmen gick ofta. De var riktigt pressade igår på förlossningen men de fick det att funka ändå.

Vår son har förövrigt fått namnet Vilgot och var 51 cm och vägde 3885g. Föddes alltså igår (41 +4) efter igångsättning pga tidig vatten avgång.

• sommarstad

Oj vad det skrivs i tråden. Har fullt upp med att få till amningen och rutiner att fungera med lilla Vilgot men hoppas på att hinna läsa ikapp snart.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?