• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe

Vi har en resa till USA inbokad över jul och nyår - jag kommer då flyga i vecka 28 samt 30. Jag vet helt ärligt inte om jag vågar det, det känns väldigt riskabelt när det är så långa flygresor (mellanlandning både på dit och hemvägen)

Vi ska åka dit och fira min pappa som fyller 50 och det känns jättejobbigt att inte kunna följa med, han kommer bli så ledsen (såklart kommer han bli glad att han ska bli morfar, men besviken att jag inte kan följa) 

Jag ska prata med BM om detta vid inskrivningen, jag vet att man kan flyga då - men risken finns ju att bebisen kommer då, även fast risken är liten.. 

• JhjärtaK
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:07:33 följande:

Varit på hälsosamtalet idag. Hon räknade mig till 24/3 men jag blir säkert ändrad på UL ändå så jag låter det som står i BF-listan vara. Är iaf enligt BM i v. 7+2 idag.

Jag frågade också angående smärtan i ryggen och om det fortsätter så tyckte hon att jag skulle besöka sjukgymnasten och att jag ev behöver ett foglossningsbälte just för att tänka mer på att böja benen när jag behöver göra lyft. (jobbar på förskola så det blir ju många lyft om dagen)

Vi ska åka till liseberg på fredag nästa vecka så jag frågade ju såklart om jag kan åka karuseller och hon sa att det inte är någon som helst fara. Har hela tiden tänkt att jag får gå och tråka medans de andra åker men nu ska det åkas... åtminstone tills jag blir åksjuk.

Fast det där med karuseller skulle jag ta med en nypa salt. Har sett en fråga kring detta till en annan bm och hon svarade att man inte skulle utsätta graviditeten för några sådana krafter så det verkar inte finnas konsensus iaf. Du kan ju undvika de häftigaste attraktionerna om det känns konstigt.
  • Skumbollen
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-08 15:27:29 följande:

Vi har en resa till USA inbokad över jul och nyår - jag kommer då flyga i vecka 28 samt 30. Jag vet helt ärligt inte om jag vågar det, det känns väldigt riskabelt när det är så långa flygresor (mellanlandning både på dit och hemvägen)

Vi ska åka dit och fira min pappa som fyller 50 och det känns jättejobbigt att inte kunna följa med, han kommer bli så ledsen (såklart kommer han bli glad att han ska bli morfar, men besviken att jag inte kan följa) 

Jag ska prata med BM om detta vid inskrivningen, jag vet att man kan flyga då - men risken finns ju att bebisen kommer då, även fast risken är liten.. 

Om du kan flyga är nog inte det viktigaste du skall kolla upp. De flesta reseförsäkringar täcker bara fram till vecka 28, skulle det hända något under resan så blir det till att betala själv. Sen har jag för mig att inresereglerna är rätt hårda i USA och skulle de vid gränskontrollen bedöma att det är för stor risk att släppa in dig så blir det till att vända på klacken och åka hem igen. Lycka till med googlandet :)
  • Villhaenbebbe
    Skumbollen skrev 2014-08-08 15:44:14 följande:
    Om du kan flyga är nog inte det viktigaste du skall kolla upp. De flesta reseförsäkringar täcker bara fram till vecka 28, skulle det hända något under resan så blir det till att betala själv. Sen har jag för mig att inresereglerna är rätt hårda i USA och skulle de vid gränskontrollen bedöma att det är för stor risk att släppa in dig så blir det till att vända på klacken och åka hem igen. Lycka till med googlandet :)
    Tro mig googlandet är jag expert på och har redan gjort haha - det finns försäkringar som täcker upp till v.32.  

Men det är inte bara flygandet som du säger som problemet heller. Hela min familj har börjat planera besök på diverse nöjesfält, shoppingcenter osv osv. Det känns tungt att man kanske inte kommer kunna vara med på allt eller inte heller ha orken för att gå runt i flera timmar. 

Jag är absolut inte ledsen på något sätt att jag är gravid (snarare ÖVERLYCKLIG) - jag är bara ledsen att jag inte kan vara med på resan helhjärtat om ni förstår vad jag menar. 
    Pappa har sett fram emot och planerat detta länge. Men som sagt, inget beslut är taget ännu, jag ville bara vebtilera lite :)
  • Pyret 85
    JhjärtaK skrev 2014-08-08 15:43:33 följande:
    Fast det där med karuseller skulle jag ta med en nypa salt. Har sett en fråga kring detta till en annan bm och hon svarade att man inte skulle utsätta graviditeten för några sådana krafter så det verkar inte finnas konsensus iaf. Du kan ju undvika de häftigaste attraktionerna om det känns konstigt.
    nä såklart kommer jag ju lyssna på mitt sunda förnuft. och om jag känner min kropp rätt så kommer jag bli åksjuk ganska snabbt. Var på liseberg innan jag visste att jag var gravid med sonen och blev då åksjuk väldigt snabbt. i efterhand har vi ju förstått varför. blir nämligen aldrig åksjuk annars.
  • Pyret 85

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

• Villhaenbebbe
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:57:14 följande:

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

Jag har en känsla av att det är en tjej där inne - vet inte varför men det känns bara så! :)
  • Skumbollen
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-08 15:48:53 följande:
    Tro mig googlandet är jag expert på och har redan gjort haha - det finns försäkringar som täcker upp till v.32.  

Men det är inte bara flygandet som du säger som problemet heller. Hela min familj har börjat planera besök på diverse nöjesfält, shoppingcenter osv osv. Det känns tungt att man kanske inte kommer kunna vara med på allt eller inte heller ha orken för att gå runt i flera timmar. 

Jag är absolut inte ledsen på något sätt att jag är gravid (snarare ÖVERLYCKLIG) - jag är bara ledsen att jag inte kan vara med på resan helhjärtat om ni förstår vad jag menar. 
    Pappa har sett fram emot och planerat detta länge. Men som sagt, inget beslut är taget ännu, jag ville bara vebtilera lite :)
    Det förstår jag absolut, Hittade du någon exakt vecka för inresa när du googlade? Jag har för mig att de är ganska hårda eftersom alla barn som föds inom gränserna automatiskt får medborgarskap. Där för är det ju många som försöker ta sig in och sedan vänta ut barnet så att säga. Men det kan vara gamla regler jag har i åtanke.
  • Ninat

Jag är bombsäker på att jag bär på en tös :)
  • Hanna1989

Jag tror det är en kille : ) av många orsaker, min sambos alla systrar har bara fått tjejer så alla är väl lite inne på en till kille i familjen nu när tjejerna har ett sånt övertag ; ) haha fast vi har inte berättar för de närmaste ännu.

Sedan är det känslan hos mig och så var jag hos ett medium i Juni som sa att jag skulle vara gravid innan sommaren va slut och hon såg en liten pojke jättetydligt som liknade min fästman. Hon beskrev min sambo klart och tydligt fast hon aldrig sett honom.

Vi får se om hon hade rätt ; ) hon hade ju rätt om graviditeten iaf. !

Föresten, någon mer som faller lite väl mycket hår? Trodde hårkvaliten skulle bli bättre men nu hittar vi långa blonda hår överallt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?