Skumbollen skrev 2014-08-08 15:44:14 följande:
Om du kan flyga är nog inte det viktigaste du skall kolla upp. De flesta reseförsäkringar täcker bara fram till vecka 28, skulle det hända något under resan så blir det till att betala själv. Sen har jag för mig att inresereglerna är rätt hårda i USA och skulle de vid gränskontrollen bedöma att det är för stor risk att släppa in dig så blir det till att vända på klacken och åka hem igen. Lycka till med googlandet :)
Tro mig googlandet är jag expert på och har redan gjort haha - det finns försäkringar som täcker upp till v.32.
Men det är inte bara flygandet som du säger som problemet heller. Hela min familj har börjat planera besök på diverse nöjesfält, shoppingcenter osv osv. Det känns tungt att man kanske inte kommer kunna vara med på allt eller inte heller ha orken för att gå runt i flera timmar.
Jag är absolut inte ledsen på något sätt att jag är gravid (snarare ÖVERLYCKLIG) - jag är bara ledsen att jag inte kan vara med på resan helhjärtat om ni förstår vad jag menar.
Pappa har sett fram emot och planerat detta länge. Men som sagt, inget beslut är taget ännu, jag ville bara vebtilera lite :)