BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
![smile1.gif](http://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
Jag fick faktiskt snabbt besked från FK men med tvillingar verkar man hamna i någon slags "gräddfil" kanske? Men mig sjukskriver de i 3-4-veckorsintervaller, inte fram till bf, kanske det som gör det lättare för fk att fatta beslut också?
En fråga ang försäkringskassan.
Jag har skickat in ang inkomst får man nån bekräftelse när de noterat inkomsten eller är det tänkt att man ska fylla i den själv igen på hemsidan?
Jag var väldigt sen nämligen med att skicka in ang inkomsten eftersom jag inväntade arbetsintyg från förra arbetsgivaren, så jag förstår om de inte har hunnit med att hantera mitt ärende fram för allt tanke på julen, men samtidigt är det ju på högtid att lämna in ansökan om föräldraledigheten.
Åh, det här med namn...
Min topp 3 har senaste tiden varit Josefin, Elsa och Julia. Alice strök jag tidigt för att det legat i topp flera år så jag tyckte att det var lite väl vanligt. Och nu ser jag att ELSA ligger i topp! Vad fan, jag tänkte inte ens på att kolla statistik på det namnet.
Men de som ligger i topp nu har fått 800-900 bärare per år, och det är kanske inte så mycket jämfört med de som låg i topp typ -85? Jag har kollat det där för längesedan, men har glömt hur och var.
Vad tror ni om Josefin? Kommer det motsvara min generation "föräldranamn" (Inger, Lena, Margareta, Åsa) och därför upplevas som pinsamt och gammalt?
Fick precis ett sms från FK att jag kommer få utbetalt pengar av dom imorgon, jippiiiie!! Det innebär att min sjukskrivning i december gick igenom och då borde jag inte ha några kommande problem heller eftersom jag är sjukskriven för samma sak återigen!
Alltså är det någon annan än mig som blivit förtjust i lukter som innan inte varit direkt super lockande? :D
Märkt på sista tiden att jag gillar VERKLIGEN lukten av träolja? eller nåt sånt. Känner lukten då jag går förbi snickeriet på skolan varje morgon.
Sen luktar det speciellt i stadens enda parkeringsgarage, inte sådär som i storstäder utan det är lite mindre järn lukt och mer ren bensin.. vilket jag gillar också! sjukt, jag vet haha!
Sen har jag en rengörings spray som jag också verkligen älskar lukten av.
Alla dessa lukter är inget jag gillar direkt nåt speciellt i vanliga fall. Men jag har dom senaste veckorna börjat tycka om dom jätte mycket.
Innan har man typ sprungit från dörren till bilen i parkeringsgaraget för att inte känna lukten av alla bensinångor. Dessutom säkerligen inte nyttigt direkt. Det är speciellt dom här egentligen väldigt onyttiga lukter som jag fallit för nu ;D
Min bebis gör mig konstig!
Angående namn så såg jag att allt för föräldrar hade lagt upp 2014 topp 100 namn.
Jag med flera har skrivit här om Valter, nu såg jag att det var nr 10 2014. Tänk vad originellt vi tänkte där :-P