Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-26 14:47:27 följande:
    Alltid är det något. Men skönt att de är noga och tar sånt på allvar, fast det i princip alltid verkar bero på att mätningen blivit lite fel. När har du Bf?
    Jag har BF 25/3. Jag är inte så orolig. Jag fick göra TUL förra grav också. Det känns lite mysigt att få se den lille en gång till innan man får se den IRL. Undrar hur mkt man ser? Vi vet inte vad det är, vågar man titta?
  • Mildamilda
    Madelia skrev 2015-02-26 16:22:50 följande:
    Oj, precis samma hände mig just idag. Vi har ultraljudet imorgon bitti. När fick ni tid? Berätta gärna hur det gått?
    Hade du också 31 cm? Jag fick också tid imorgon bitti. Skönt att slippa vänta!
  • Mildamilda
    Madelia skrev 2015-02-26 17:22:53 följande:
    Nej, jag hade 30 cm, mitt har växt 1 cm på 4 veckor också så inte riktigt samma, men nästan. Har bf om 11 dagar.
    Ok. Lycka till imorgon! Får rapportera här sen...
  • Mildamilda
    Tussludd skrev 2015-02-27 11:25:44 följande:

Tog också tag i packandet av väskorna! Idag. En väska med kläder, en väska med "mat" och en väska med hundarnas grejer. Känns som att matväskan är viktigast just nu, finns det något man kan tänka sig att äta/dricka när man väl är igång?! Idag är första dagen jag känner mig lite uttråkad också. Har dock en lång lista med grejer jag borde göra, men har ingen riktig lust idag. I helgen blir det mys hela helgen, vi ska ta det lite som det kommer och kanske ta en brunch eller afternoon tea. Känns väldigt skönt. Sista helgen bara vi. Kanske. Eller så blir det några till... :)

Jag kräktes flera gånger och hade svårt att få i mig nåt. Därför har jag köpt Dextrosol, för att kunna fylla på lite energi.
  • Mildamilda
    tovemaja skrev 2015-02-27 11:32:42 följande:

Inskrivna och väntar på beslut om de ska ta hål på hinnorna. Bara öppen 3 men har fått vila äntligen!

Spännande!
  • Mildamilda

Idag var vi på tillväxtultraljud eftersom sf-måttet var samma som tre veckor sedan. Allt såg bra ut och bebis beräknas väga 2700 gram idag vilket var -2% och helt normalt! Min sambo tyckte att han såg "två bollar" när de mätte lårbenet, så nu sitter jag och funderar på pojknamn...

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-02-27 13:23:06 följande:

Gårdagens promenad var som sagt hemskt efterlängtad men fy tusan vilka förvärkar jag hade igår och en trevlig molvärk i ryggen.. plus ett jävla tryck och smärta nere i fiffin. Jag trodde ju bebis redan sjunkit så långt ner som det bara går men igårkväll kunde jag knappt röra mig för att det ilade och högg i bäckenet.

Idag är ryggen och fogarna lite onda men annars tyckte jag det var lugnt så jag tog med mig barnen och storhandlade. Det enda jag tänkte genom hela affären var att jag inte ville att vattnet skulle gå för då fick jag det där hemska trycket och smärtan neråt igen. Nu kan jag knappt röra mig utan att känna smärtsamma sammandragningar och att det trycker så mycket neråt att jag måste stanna upp. Känns ju helt fantastiskt att gå såhär tre veckor till, eventuellt FEM veckor.

Har iaf skickat sambon att köpa en ny resväska på lunchen idag (han jobbar ju på annan ort där de har bättre affärer). I helgen ska jag ta itu med packningen.. så förlossningen ska kännas ännu mer avlägsen ungefär:(

Köpte hem smådrickor, godispåsar och en krysstidning igår så nu tror jag allt finns hemma för att packa ner. (Sambon har för övrigt hemskt roligt åt att jag köpt en kryst-tidning att ta med till BB)

Hehe det tyckte jag också var roligt...
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-02-27 16:40:11 följande:

Just det, köpte blöjor idag. Kändes jättekonstigt att göra det som höggravid. Vi har ju inte ens fått något barn än... Men hade några kuponger från liberoklubben så jag tänkte vi kunde lika gärna utnyttja dem och bm tyckte man skulle ta med ett paket blöjor i bb-väskan så nu var det inköpt. Och även om det inte kommer behövas på bb så slipper mannen åka och köpa blöjor, det första han gör när vi kommer hem.

Jag köpte också blöjor idag, nr 1 och 2. Känns skönt att ha hemma!

Ang. Navelsträngen så är det standard att låta den pulsera klart sa min bm när vi väntade barn förra gången 2011, så jag sa inget om det nu.
  • Mildamilda

Vad har ni andra sagt inför förlossningen? Eller har ni skrivit brev?

Jag och min bm påbörjade sammanfattningen igår, ska skriva klart nästa vecka. De enda önskemål jag kommit på är att jag vill veta vad som händer och få rak info. Sist gick hjärtljuden ner och plötsligt var det fem pers i rummet och ingen sa nåt förrän jag frågade, det tyckte jag var lite jobbigt. Angående smärtlindring så känner jag att vi tar det då, så svårt att veta i förväg. Men bada var jättebra tycker jag, fast nu har jag badkar hemma också!

• Mildamilda
    Cymi skrev 2015-02-28 03:18:02 följande:

Tredje inlägget på rad här men finns det något man kan göra åt svullna fötter /ben? Inte haft problem med det men nu senaste dagarna har det svullnat rejält, vanliga strumpor lämnar djupa kanter och "fotknölarna" (vet inte vad de heter) ser man typ inte... Försöker vila med fötterna uppe och sova med dem på ett ihopvikt täcke men får snabbt ont i fötterna när jag sitter/står. Har någon bra erfarenhet av stödstrumpor? Är det något "farligt" med att sitta en längre stund med fötterna ner eller bara obehagligt? :P

Jag blir också svullen om fötterna, använder stödstrumpor på jobbet och när jag ska gå/stå mkt, tycker det är skönt! Annars är det bra att ha fötterna uppåt mkt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?