Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-04-28 15:49:31 följande:

Tage sover också jättebra ute i vagnen. Man behöver bara ställa ut vagnen så sover han inom några minuter - och han sover lääänge. Väldigt skönt eftersom man inte alltid har lust att gå på promenad när han ska sova.

Vilgot kan ligga vaken en stund innan somnar men han verkar alltid så nöjd ändå. Idag tog det knappt en halvtimme innan han somnade utan att jag behövde dra vagnen. Sover han inne vill han alltid ha närhet så skönt att kunna lägga honom istället för att bli "fast" med en sovande bebis i knät.

Låter du Tage sova ute även om vädret inte är så bra? Hittills har jag bara ställt ut vagnen i bra väder men eftersom han ligger skyddat i vagnen borde han lika väl kunna sova i den i dåligt väder.
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-04-28 23:44:28 följande:

Hur gör ni för att få era att sova i vagnen? Lägger ni dem när de sover, är halvvakna eller klarvakna? Är de tysta och nöjda hela tiden eller har ni några knep?

Tacksam för tips! :)

lägger ner honom både som halvvaken och klarvaken. Ofta har jag byt blöja precis innan och då brukar han vakna till. För att V ska somna vill han alltid ha napp samt nån liten filt att hålla i. Filten han har i vagnen är för tjock för att han ska kunna få bra grepp om den så jag lägger alltid ner av de snuttefiltar vi har att torka kräk och såt med, de är i lagom storlek för honom att leka med. om han inte somnar direkt brukar jag få gå flera gånger och ge honom nappen igen samt se till att han har snuttefilten så han kan nå den. ibland vill han bara ligga och prata så då får han göra det tills jag märker att han blir trött och erbjuder då nappen.
  • sommarstad

Va skönt septemberbarn08 att ni fått sova :)

• sommarstad

Igår kväll var V på riktigt dåligt humör. han har krånglat med amningen tidigare men igår var han riktigt arg när han inte fick till det. Testade till slut att lägga en filt över huvudet på honom och det fungerade! Han åt utan att tappa greppet och tills han var nöjd och nästan somnade. Samma sak nu på morgonen. Han bökade runt så jag la filten igen över huvudet och han blev lugn och åt till han somnade på nytt. På natten när vi har det mörkt medan han äter har han aldrig bökat runt så gissar att det blir för mycket intryck för honom under dagarna medan han äter. Varför har jag inte testat detta tidigare fast maken berättade att så hade hans styvmor gjort så med alla hans småsyskon?

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-04-29 14:35:03 följande:

Han ligger ute i alla väder, förutom när det typ blåste storm och vi inte kunde hitta lä för vagnen någonstans.

Jag blir nojig när det är dåligt väder men ska försöka skärpa mig då han sover som sagt bra ute. Idag kom värsta hagelskuren men han fortsatte sova så det märks att det bara ligger hos mig. Tog dock in vagnen medan det haglade men ställde ut den igen när det slutade med regnskyddet på. :)
  • sommarstad

Jag har missat några dagar ser jag. Får försöka läsa igen :) vi har haft fullt upp här hemma. Igår till exempel var det släktträff hos makens farmor och farfar. V fick första gången träffa alla sina halvfarbröder och faster. Den älsta (fastern) är 18 och sen är farbröderna (5st) mellan 16 till 7 år. han låg länge och snällt hos sin faster medan nästan alla av pojkarna satt runt omkring och beundrade honom. Han var så nöjd över all uppmärksamhet. Han vägrade sova under släktträffen men lyckades iaf ta några snabba powernaps. känns som han inte vill missa något och kämpar alltid att hålla sig vaken. Så fort han kom hem slocknade han helt och sov i flera timmar. Inte lätt att vara i centrum en hel dag ;)

• sommarstad
    Mullan skrev 2015-05-04 20:04:10 följande:

Hur är era små i nacken? Här har vi en riktigt stark kille som hållt huvudet själv i några veckor. Han har vart stark från början. Storasyster var oxå väldigt stark men Lucas är helt otrolig :)

Vilgot har hela tiden varit stark i nacken. Han lyfte huvudet och höll det uppe redan från dag 1. Han är inte helt stabil än så då vi får vara med och hålla koll.

Gillar Lucias att ligga på mage? Han ser ju nöjd ut på bilden. Vilgot hatar att ligga på mage så en sån bild skulle vi inte kunna ta ;)
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-05-08 08:57:04 följande:

Vi gifte oss också borglig och kommer inte att ha något Kristet dop. Istället kommer vi att ha en "välkommen till världen"-grillfest i Walters ära i slutet av maj. Det känns som alla vill fira honom med något alternativ till dop ändå.

vi har också funderat på att ha en sån fest. Vi funderade att ta det i samband med vår första bröllopsdag som är på nationaldagen. Men vi insåg att det snart är juni så kanske bättre att bara strunta i det. Eller så blir det efter sommaren.

Dop är inte aktuellt för oss. För mig är dopet enbart ett medlemskap i kyrkan vilket jag hellre vill att han bestämmer själv. Är själv döpt och konfirmerad men beslöt mig att gå ur i år. Maken är inte döpt så vi är överens om att dop är uteslutet. Namngivningscermoni känns inte heller rätt, så om det blir nåt, så blir det en välkomstfest.
  • sommarstad

Nu har jag också varit på efterkontroll. Fick välja säkert själv vad vi skulle prata om så vi pratade inget om förlossningen eftersom jag tycker jag pratat nog om det. Istället pratade vi preventivmedel. Har alltid haft p-piller men bestämde mig för att prova p-ring. Vill inte ha spiral eftersom jag känner att jag inte har nån koll på det. Vill själv kunna bestämma när jag ska sluta med det utan att behöva kontakta bm. Samma med p-stav. hade kunna tänkt mig att fortsätta med p-piller men p-ring verkade lättare att komma ihåg.

Gjorde gynundersökning också. Det hade läkt bra men efter klippet var det ett litet hål i huden. Troligen hade nåt stygn släppt eller läkt fel. Knappt en halv milimeter sa hon. Hon trodde inte det var nån fara men vi bestämde att hon skulle kolla på det igen om 3 mån när jag ändå ska tillbaka för kontroll av hur p-ringen fungerar. förhoppningsvis läker det av sig själv.

• sommarstad
    SvanE skrev 2015-05-12 18:05:29 följande:

Första bortakvällen med sambon, middag och bio medan mina föräldrar är barnvakt, huuu vad svårt det var att åka! Nu ska jag försöka njuta och lita på att han har det bra :)

Njut ordentligt! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?