BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Idag pendlar jag mellan hopp och förtvivlan.. Har idag testat amma från det såriga bröstet, men med amningsnapp. Det funkade suveränt! Kände att YES, nu är vi tillbaka på banan igen.
Samtidigt går jag med den där ständiga gnagande oron att vikten inte ökat ordentligt. Har sms-kontakt med en hjälpmamma som menar på att minsta lilla hon typ rör sig så ska jag lägga henne till bröstet, hon ska i princip inte ens hinna vakna. Det SKA tydligen vara så att amma, att man ska vara klistrad i soffan med bebisen hängande i bröstet.. och DÄR kom min ångest tillbaka som jag kände när jag ammade de äldre barnen:( jag har ju två äldre barn att ta hand om, ett hus som åtminstone behöver LITE städning ibland, jag behöver duscha, äta och få gå på toa! Jag klarar inte av att känna att jag ska vara en vandrande matfabrik!
Hittills har det varit så tydligt när hon velat äta och när det varit gnäll över något annat. När det varit hunger har inget annat dugit. Annars går det trösta med blöjbyte/närhet/värme. Ska jag nu tolka ALLT som hunger lägger jag ner!
Vet varken ut eller in. På ett vis känner jag bara för att ge henne flaskan och på ett vis känner jag att jag fortsätter amma som tidigare, när hon visar att det är mat hon vill ha, och avvaktar tills nästa vägning på onsdag.
Och som ytterligare en käftsmäll var jag dum nog och ställde mig på vågen igår trots att jag lovat mig själv att låta bli. Ännu 1,5kg bort och nu är jag ett halvt kilo från startvikten:( fy fan säger jag bara!
Oj va mitt inlägg är egocentrerat, eller allt fokus kring mina funderingar och känslor.. Men blev nog så för jag hållt allt det inom mig och allt i vardagen handlar om Vilja just nu :) Behövde lätta mitt hjärta lite å se om någon har nån liknande känsla :)
Egentligen skulle det här varit en bra natt. H sov lite mer än tre timmar efter midnatt. Men vad händer då? Jo jag vaknar och undrar varför han inte är vaken och vill ha mat. Sen när han väl vaknat, ätit, pausat för blöjbyte och toapaus för mig och försökt blivit sövd av mannen och ytterligare en omgång amning och somnat. Ja då kan jag inte somna om. Så jag har legat vaken mellan fyra och sex och lyckades nästan somna när det var matdags igen (min reaktion på det var inte direkt trevlig med ett nej jag vill sova). Varför just i natt när vi planerat in saker under dagen som gör att jag måste gå upp nu och inte vet när jag får tillfälle att sova igen under dagen? Suck. Det är säkert därför jag har haft svårt att sova också. Det positiva är att det verkar som bröstsvullnaden har lagt sig lite och de börjar bli lite mjuka efter amning och de är inte riktigt lika melonstora längre även om mina bh-ar fortfarande inte passar ens i närheten.
Skrivit första tentan sedan Folke kom precis... Gick hyfsat tror jag! Läser till ett tredje ämne på halvfart... Är gymnasielärare i engelska/franska i grunden... Nu premiär i en galleria och sedan till en kompis... Dagen avslutas i annan stad på 30års fest så precis som för dig Trollunge är det en hektisk dag utan vilomöjlgheter. Kommer stupa i säng ikväll!
Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =)
3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.