Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-04-03 10:39:32 följande:
    Låt mig slänga in ett tips, om du inte redan har koll på den här: amerikanska märket Forever 21 (låter som HM Impuls, men jag är 35 och hittar massa jämt snygga grejer som inte är för tonåriga). Prisnivån är riktigt låg och man får massor av fina saker som

Inte alla andra har. Beställer du för mer än 75 euro är frakten gratis, har webbutik i Holland, så ingen tullavgift. Om du vill ha lite annorlunda shopping till HM-priser... Kul att få många plagg för pengarna om du nu inte brukar unna dig själv så mkt.
    Men de har varken babykläder eller amningskläder. Däremot barnkläder för flickor. (Nej, jag jobbar inte för dem
  • Mimipig

På tal om vikt. Jag vägde mig igår, en v efter förlossning. Hade bara (?) gått ner 5-6 kg. Jag vet att man inte ska vikthetsa, och jag har faktiskt varit jättesnäll mot min degiga kropp och sagt ärligt till den att det är ok att se ut så här fluffig efter den stora bedriften, men jag trodde liksom ändå att lite mer skulle ha runnit av. Mer vatten. Jag är svullnare än någonsin, ser ut som en badboll i ansiktet. Pga av foglossningen som fortfarande är kvar så kan jag inte ta några hurtiga promenader, kan inte ens ta mig runt kvarteret, och banta tänker jag inte göra, så jag får bara finna mig i detta och hoppas att amning bränner och att vattnet försvinner på nåt sätt. Varför är det kvar? Löser överallt att man kissar ut allt vatten direkt efter förlossningen. Tips och klokskap kring detta?

Hur har ni det med era kroppar?

• Mimipig
    ebe91 skrev 2015-04-03 15:29:50 följande:

Gick upp 16kg o har ca 6-7 kg kvar. Med kläder ser jag rätt smal ut, men naken är en helt annan historia! Hade dock tur och fick inga bristningar, så finns hopp om att någorlunda komma tillbaka till min gamla kropp :)

Varit på en drygt 5km lång barnvagnspromenad i delvis slask, kändes kan jag lova! Men med tanke på att jag varit sjukskriven sen början av oktober pga foglossning tyckte jag att jag gjorde det riktigt bra! :)

När försvann din foglossning? Jag fick den i v 16. Kan inte påstå att den känns det minsta bättre 8 dar efter förlossning. Jag kan glömma promenader, går som vaggande åldring. Hörde någonstans att den stannar så länge man ammar. Måtte det vara en skröna!
  • Mimipig
    ebe91 skrev 2015-04-03 15:31:30 följande:
    Alltså beställer man från deras vanliga hemsida för att slippa tullavgift? Minns för kanske 7-8 år sen när jag skulle beställa därifrån, då fick man betala tullavgift.
    Ja, när man väljer land/språk tar man EU och vips är man hemma.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-04-03 21:20:57 följande:
    Nu var det ju inte mig du frågade, men jag hade också mycket problem med foglossning under graviditeten, och för mig försvann det direkt efter förlossningen. Däremot har jag fortfarande liiiite svårt att sova på rygg, jag tror det beror på att jag inte legat på rygg sedan september, att kroppen är ovan vid det läget.
    Läkaren lovade mig att foglossningen skulle försvinna "samma sekund som barnet är ute". Jag tyckte det lät lite väl optimistiskt, jag är beredd på ett par veckor, men om jag blir ett av dessa sorgefall som får dras med skiten i åååår så kommer jag bli deprimerad. Jag tycker den har bytt karaktär och tilltagit massvis i framfogen dessutom.
  • Mimipig
    ebe91 skrev 2015-04-03 22:27:05 följande:
    Foglossningen som satt i ländryggen förvann nästan direkt efter förlossningen, men sen har jag haft mest besvär med foglossningen i svanskotan, och den foglossningen är kvar men hindrar mig ju inte från att gå utan snarare från att sitta. Sen blev ju min foglossning mycket bättre när jag blev sjukskriven 50% from v21 och från nyår var jag hemma på heltid med grav.penning, så hade ingen jättehemsk foglossning i slutet av graviditeten (kunde utan hinder göra vardagssysslor, men inte nå promenader etc).
    Aha. Det är bara att hålla tummarna då. Än så länge är jag inte frisk från min förkylning jag fick av det kalla förlossningsrummet, kanske läker även foglossning bättre i en frisk kropp.
  • Mimipig

Idag började navelstumpen att lossna. Upptäckte det pga små blodfärgade prickar på bodyn. Torkade med våt tops, något jag googlade mig till att man ska göra varje dag - vilket vi inte har gjort (bm sa inget, bara att "den ramlar av av sig själv".) den hänger fortfarande kvar i någon del och ramlar säkert helt idag. Hittar dock inget om vad man förväntas göra efter att den ramlat. Ingenting? Är naveln hel då?

• Mimipig

Tack alla för tips ang naveln!

Jag svettas också ner minst en t-Shirt per natt men när jag insåg att det måste vara allt vatten i kroppen som vill ut så har jag inget emot det. Kunde skönja ben i högerfoten i morse. Det finns hopp! Vänster är fortfarande som en skogaholmslimpa i en flipflop.

Jag kan inte ens tänka på sex, så jag har inte alls funderat på preventivmedel. Skulle helst också leva hormonfritt, men jag har provat kopparspiral och jag tyckte att jag fick för riklig mens av den. Jag skulle vilja ha ingenting, se hur min kropp skulle leva utan hormoner. Men jag har ju inte tänkt klart här, uppenbarligen...

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-04-04 08:41:40 följande:
    En kompis till mig fick också mer ont efter förlossningen, men efter ungefär en månad var allt okej igen, håll ut! Det där med år av foglossning var min skräck också.
    Tack, det ska jag leva på! Idag tog vi första minipromenaden - invigde vagnen och promenerade till vänner på påskmiddag. De bor ca 10 min promenad bort. Det gjorde ooont efteråt. Mest fram.
  • Mimipig

Trollunge - grattis till födelsedagspresenten! (Den har du hört ett antal ggr nu va?) härligt att han kom ut till slut även om det var som Stålmannen. Jag slås av vad olika en förlossning kan vara, bara beroende på vad personalen erbjuder i olika skeenden. De presenterade lustgasen för mig innan jag ens fått av mig skorna och erbjöd att sätta EDA ungefär samtidigt, då var jag fyra cm öppen...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?