BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Alltså denna ålder! Alla ord som bara bubblar ut! All glädje! Underbart! MEN också detta testande av gränser och alla illskrik rakt ut!! Jösses! Börjar ana vad de närmsta åren har i beredskap åt mig!
Alltså denna ålder! Alla ord som bara bubblar ut! All glädje! Underbart! MEN också detta testande av gränser och alla illskrik rakt ut!! Jösses! Börjar ana vad de närmsta åren har i beredskap åt mig!
Så lustigt att det är så olika! Trots att barnen är lika gamla. Folke är inte alls framåt fysiskt, skulle aldrig hoppa från kanter osv. Har precis börjat klättra upp och ner från pallar... Springer ju mycket och så. Men försiktig annars. Inga tvåordsmeningar men massa massa massa ord!
Aaaahh... Giv mig styrka! Folke har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz
Våran tvåa kom igår!
Inskrivna 16.15 och han är född 17.30.
Förlossningen var verkligen HELT olik första.
Var öppen 7cm när jag kom in (2-3cm förra gången), struntade i eda (förra fick jag eda vid 10cm, behövde värkstimulerande dropp och kateter som sedan gav mig uvi), skitkort krystskede (1h45min sist). Var på förlossningen 1h 15min (10h sist).
Kände mig som vanligt orkesmässigt efter nån timme. Trodde jag skulle vilja vara kvar här ett tag ändå, men redan efter ett par timmar hade jag helst velat åka hem (fast kände ändå att ett dygn med personal på plats kan vara skönt).
Kände tyvärr inte alls samma kick efter den här förlossningen... Jag vet inte om det beror på att det gick så fort? Eller på att jag inte väntat på den här bebisen som jag gjorde på Josefin?
Ebe: vi var på 18m för snart en månad sedan. Vaccinationen gick hur bra som helst denna gång, i armen tog de och Folke reagerade inte ens. BVC sköterskan sa också att 18 m vaccinet är det absolut snällaste att ta.
Folke hade inte växt så mycket. Var 86 lång och 13,2 tung. En stadig kille.
Här hemma kämpar vi med vardagen. Både jag och pappan jobbar heltid, barnen på dagis och en hund. Plus ett renoveringsprojekt modell xxxxl. Häromdagen satt pappan och grät vid köksbordet när jag kom hem, ren utmattning som tar knäcken på oss. Jag kämpar med gravidkilon 18 månader efter graviditeten. Min hormonspiral krånglar och jag har blödningar varje vecka och håller på att bli galen. Men vad tusan ska jag ha för preventivmedel? Något tips? Jag är tydligen väldigt fertil och har oregelbunden cykel.
Denna bild säger mycket om mitt liv just nu. En glad och busig Folke som ska "gosa" med lillebror tills tårarna kommer hos sistnämnda :)