Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-06-24 11:56:26 följande:
    Det där med bh-priserna är ju vansinnigt! Jag har normalt 75B, så för mig funkar HMs BHar bra, tack och lov.

Jag har inte rört magappen på länge, tyckte den var så jäkla trist. Men gör jag något mer utmanande istället? Nej, verkligen inte. Ska försöka skärpa mig.
    Jag tycker den blir bättre efter hand. Övningarna blir jobbigare efterhand som man går upp en nivå. Är på nivå 3 och tycker det känns som mer träning än nivå 1 och 2. Men det stämmer ju också med beskrivningen på nivåerna Problemet är att det är längre och längre tid också så lite svårare att få tid till det. Men vissa övningar görs framåtlutad och då pratar jag med H som ligger på en filt framför så jag kan göra träningen utan att han blir alltför frustrerad.
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-06-25 08:58:26 följande:
    Ja det får vara okej även om det ibland känns surt. Det är ju en stor omställning att bli förälder så jag försöker fokusera på en sak i taget. Skönt att veta att det finns de som varit i samma sits :)
    Jag har också haft problem med deppighet men där var promenaderna min räddning. Mitt problem var att jag ville egentligen bara mysa med H i soffan, läsa en bok och ta promenader och inte göra så mycket mer men kände att jag borde städa, fixa, träffa folk och allt annat som alla mammor verkar hinna med (vilket jag nu inser kanske inte skedde under de första månaderna). Utöver det trodde min man också att jag skulle klara allt det eftersom jag aldrig haft problem att hinna med mycket innan. Men nu bokar jag in så lite som möjligt så min energi fokuseras på H, mig själv och i tredje hand min man och därefter hem och övriga. Det har hjälpt mig i min deppighet och nu känns inte besök lika ångestfyllt som tidigare och jag kan njuta av mina soffstunder för jag vet att så länge vi alla mår bra så är det andra ganska oviktigt. Och precis som du säger. Det har bara gått 3 månader. Nån gång kommer vi nog in i det
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-06-28 10:00:42 följande:
    Ååh jippi! Får mig att minnas när dottern fick en leksaksdammsugare med frigolitkulor i. Vem kom på en sån urbota dum leksak? Hon hällde naturligtvis ut alla kulor, som sedan blev statiska och fastnade ÖVERALLT, på väggar, tak, gardiner och möbler. Gick inte dammsuga upp heller för de flög iväg när man kom nära med dammsugaren. Fy fan säger jag bara! ;)

Eller när sonen rev sönder alla 100 skumtvättlappar i en ny förpackning, i mikroskopiska bitar. Eller när han hällde ut och kastade runt en förpackning med 200 tops (dessa två incidenter inträffade med en dags mellanrum)! Ja, ni med första barnet blir väl ihjälskrämda nu, haha:)
    Tja det är lite sent nu Då skulle vi blivit varnade innan vi blev gravida Men jag tänker inte skaffa en sån leksaksdammsugare. Skönt att bli varnad för den. Min systerson hällde ut allt mjöl på golvet en gång när min svåger höll på att laga mat. Han märkte inget förrän systersonen glatt proklamerade "snö" och började leka med sina duplogubbar i "snöbacken". Det är ganska roligt ändå hur fantasirika barn är och hur roligt de tycker saker är som inte är tänkta som leksaker
  • Trollunge85

Idag är bara en dålig dag utan att det egentligen finns något särskilt som gör dagen dålig. Men sen jag vaknade och såg att dagen blir mulen och regnig och konstaterade att det är ännu en dag att ta hand om H och ännu en dag då jag inte kommer få städat och fixat med alla småprojekt jag tänkt göra när jag är föräldraledig så kändes allt bara så hopplöst. Jag älskar verkligen min lille kille men idag blir ändå en sån dag då jag räknar ner tills mannen kommer hem och sen kommer jag vara bitter för att det jag vill få gjort ändå inte blir gjort och att om mannen tar H så kan han inte göra det jag vill ha hjälp med från hans sida och om han inte tar H så blir det som att jag alltid tar hand om H och får ingen tid till annat. Hoppas jag får lite sömn idag under dagen och att det hjälper för det är inget roligt att känna att allt är trist.

• Trollunge85

Skönt att veta att man inte är ensam. Åt ståendes med H i selen bara för att upptäcka att hans blöja läckt och min tröja var full med kiss. Så bara att byta kläder på honom och mig. Tänkte att jag iaf skulle fylla en tvättmaskin och satte honom i sele igen men när jag är i källaren tröttnar han och blir jättegrinig. Men maskinen är laddad dock inte igång men det kan jag fixa senare så den är klar när vi är två vuxna hemma så en kan roa H och den andra hänga tvätt. Torktumlaren har såklart börjat krångla så nu kan vi bara tvätta en tvätt i taget om det inte är bra väder så man kan hänga utomhus.

Vad jag skulle behöva är två timmar själv att röja upp så mycket som möjligt men samtidigt vill jag inte slösa bort två timmars egentid på att städa.. Jaja, spädbarnstiden är inte evig.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-06-29 15:18:47 följande:

Nu ska ni få höra..

Selina sov 2,5 timmar(!!) på förmiddagen i babysittern! Wow liksom! Jag hann både dammsuga, plocka undan, rensa byrån i hallen OCH städa en hel del i källaren.

Plötsligt händer det!

Vad skönt
  • Trollunge85

Dagen blev bättre mot kvällen. Fick köpt en bikini som jag kan ha i sommar och en gardinstång till vardagsrumsfönstret som dessutom sattes upp. Nu är det bara gardinerna som måste kortas. Dessutom kunde jag plocka undan lite och vika tvätt och en tvättmaskin blev körd. Sen överraskade mannen med blommor som skulle ha kommit under dagen men kom till kvällen istället men var fortfarande otroligt uppskattat. Hann dessutom gallra bland morötterna och skörda dillen (som dock måste klippas ner och frysas in också). Så jag känner mig stolt över det som hanns med och att vi ändå fått lite tid att titta på tv tillsammans. Nu är utmaningen att söva den lille som just nu verkar piggare än han varit under hela dagen.

• Trollunge85

Vilken sommardag det blir idag här nere i Skåne. Var ute med barnvagnen mellan åtta och halv tio för att dels komma ut lite och dels ge mat till en bekants katt medan de är bortresta. Jag gick långsamt och hade sommarkläder på men blev helsvettig. Tur att vi klarat av promenaden för det lär inte bli mindre varmt under dagen.

• Trollunge85

Vi hade också en bra natt när vi väl somnade vid elva. Vi sov (med uppvak såklart) till nio, vilket var fantastiskt. Sen har vi varit ute en stund nu på förmiddagen. Kom ju på att han kunde ligga på en filt istället för i vagnen och då fick jag möjlighet att sätta ut torkställningen (äntligen mer stabilt väder) och dessutom gallra någon gren i äppelträdet. Sen var det inte lika skuggigt längre så nu har vi flyttat in för att fly de värsta soltimmarna. Det var väl inget jag bekymrade mig om förr men med en sån här liten känns det viktigare.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-07-02 12:50:38 följande:

Vi har sovit urkasst inatt! Svettigt och oroligt, Selina har velat snutta hela natten:/ är allt annat än utvilad idag men det är bara att bita ihop!

Jag beställde ett uv-tält igår. Ingen aning om när jag ska få nytta av det när det är så förbaskat med ohyra men då får jag väl sälja det då;) gick på 199:- fraktfritt på babyland :)

Selina är fortfarande väldigt täppt i näsan och är dessutom rosslig till och från numera. Är väl inne på 10e veckan med den här förkylningen nu.. smått frustrerad! Hon bajsar och spyr slem också.. lättare att fånga upp spyan när det är en slemklump förvisso men det är väl också enda "fördelen", haha
    Vi har också beställt ett uv-tält. Vet inte varifrån för det var mannen som beställde.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?