• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ToveS skrev 2015-03-16 20:48:53 följande:

Jag skojade med min gubbe att vi kunde prova med sex ikväll, han blev jätte glad! Dessvärre menade jag inte riktigt allvar då det är så förbannat jobbigt nu för tiden. Vi har aldrig haft så långt uppehåll som ett par veckor som det blivit nu så han är väl frustrerad stackarn, haha smile2.gif Ska jag ställa upp på detta vill jag ha belöning för det smile5.gif I form av unge alltså. Det borde vara logiskt, avsluta graviditeten som den startade. Återstår att se, alla som färdknäppar ikväll får ge sin recension imorgon smile5.gif  

Kan ju säga som så att det beror på vilket resultat du vill ha, ingen bebis här än men har efter varje knäpp senaste två veckorna (kanske 3-4gånger) fått antingen lite smått förvärkar eller slempropp. Inatt låg jag vaken med förvärkar på 10 minuters intervaller mellan 3-6 innan jag lyckades somna om och vakna utan någon känning alls. Sååå tråkigt!
  • SvanE
    ToveS skrev 2015-03-18 08:23:05 följande:

Utvärdering av färdknäppen: har inte hänt nånting alls! smile4.gif

Haft förvärkar i snart en vecka men tycker de blivit värre sedan knäppen i måndagskväll, nu på morgonen kom rosafärgad slempropp så nu gick förhoppningarna upp!! Tidigare har de varit helt genomskinliga. Det kommer, har fått prova några gånger, kanske inte det skönaste eller roligaste men har kört mest för syftet att få bebis :)
  • SvanE

Efter flera nätter och nu senaste med riktigt onda förvärkar som fortsatt in på dagen men vägrar bli regelbundna så åkte jag till barnmorskan. Är öppen 1,5-2 cm och tappen är nästan helt borta. Han står precis innanför tappen som förra veckan. Hon beordrade vila, varmt bad och alvedon då hon trodde livmodern behövde slappna av. Om jag inte får sova tyckte hon jag skulle satsa på att få en sovdos för att ge den en chans att orka sätta igång "på riktigt".

• SvanE

Så mycket bebisar som håller på att komma ut, och längtandes mammor! Haft jävulska värkar med tio minuters mellanrum sedan igår em. Ökat i intensitet men inga tätare...åkte till till fl för att få med mig en sovdos hem och lyckades då sova fyra timmar helt däckad. Var öppen 1,5 pch tappen nästan borta. Idag har det kommit mer slempropp med blodstrimmor i, värkarna sitter i och har ibland gått ner till 7 min mellan men oftast ligger de mellan 7-9 ibland lite mer. Vill bara att det ska dra igång ordentligt, tätare så man vet att det inte är sååå jäkla långt kvar!

• SvanE
    tovemaja skrev 2015-03-20 14:23:54 följande:
    Kämpa på! Låter precis som min start! Jag stod ut i 2nätter och en dag... Sedan tog de hål på hinnorna och satte dropp... Var då öppen 3 av mig själv... Kram och lycka till! Vet hur jobbigt det är att inte få ordentlig vila!
    Tack, sitter här och typ gråter, känner mig så dålig. Läser på att de flesta med lång latensfas står ut så otroligt länge, är längre mellan värkarna nu, var 7-9 min på fm men nu kan det vara 15-20 men gör fortfarande SÄ jäkla ont. Inte kunnat vila på dagen alls och känner mig redan slut och bävar så fruktansvärt inför natten. Kommer bli min sambo som får ringa inatt för jag tycker det känns så jobbigt att det SKA vara såhär. Hur klarar man av det här utan hjälp?
  • SvanE
    Mildamilda skrev 2015-03-20 17:42:15 följande:
    Men du kanske kan få en sovdos? Det finns ju hjälp att få, så ring in tycker jag!
    Fick det igår och sov 4h på den. Kommer förmodligen behöva åka ikväll igen, bara att jag känner mig så dålig. Att kroppen inte bara kan göra dom här onda värkarna "verkningsbara" så det händer något. Åh vad jag känner att jag gnäller, är ju inte ensam om att ha ont när man ska föda barn :/
  • SvanE

Ska läsa igen så fort jag kan! I torsdags bestämde vi oss tillslut för att åka in för en sovdos. Hann ut till bilen och värkarna gick från 1 på 10 min till tre på 10. Kom in och det fortsatte. Jag hade inte öppnat mig något alls sedan kollen 24h tidigare så låg fortfarande på 1,5cm. Valde att ta morfin och bricanyl och slumrade sedan igenom natten. På morgonen kom värkarna av sig själv och vid us. Vid 10 var jag öppen tre. Badade, lustgas, EDA och 15.19 är världens finaste lilla kille ute. Är supernöjd med förlossningen och känner att det gick bra utan att ha sovit så mycket. Men NU är jag trött och än så länge är han snäll :) 3776g, 53cm född v.40+4

• SvanE
    septemberbarn08 skrev 2015-03-22 15:26:52 följande:
    Hon nämnde bara starkare smärtstillande och något som stoppar upp värkarna (antar bricanyl?).

Har fixat barnvakt imorgon och hoppas jag kan komma till ro och åtminstone vila lite.
    Första natten fick jag Citodon och en insomningstablett med hem och fick sova ostört i 4-5 timmar, andra natten fick jag bricanyl och morfin och blev kvar på förlossningen, slumrade under natten men sov inte direkt bra men var absolut värt!
  • SvanE
    Misty W skrev 2015-03-22 19:27:24 följande:
    Vårt senaste tillskott heter ELTON Kim Börje. Elton är tilltalsnamn, Kim är släktnamn från min sida & Börje efter min farfar som dog samma vecka jag fick + & så va bf på farfars födelsedag.

Syskonen heter: Kim TYRA Eminea och DEVIN Kim David
    Våran kille har fått namnet Lukas med Valentin som mellannamn efter min morfar :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?