BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!
Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!
BF +6
Inatt hade jag lite förvärkar och under morgonen har jag haft lite ont från och till i magen men inget mer än så. Nu har jag iaf tröttnat på att vara hemma så jag och maken ska till ikea och köpa en byrå till hallen. Kan ju hoppas att shoppingen drar igång nåt :p
Alltså jag blir nästan på allvar orolig över mig själv just nu. Jag är så otroligt låg att jag bara vill försvinna. Har inte energi till ett leende ens en gång, och jag som i vanliga fall är en glad och rätt trevlig person. Till och med mannens humör dras ner på grund av mig.
Det KAN ha kommit en skvätt fostervatten. Men det var i samband med toabesök, så jag vet inte vad som var kiss, flytning och fostervatten isf. Det kom liksom en rejäl skvätt av något, utan att jag kissade. Såg grumligt ut i toan, och ljust ljust rosa på papperet.
Jag tog på mig en binda nu, så får vi väl se om det kommer mer, annars var det nog inget.
Jag har inte sett någon slempropp, ska den alltid komma först?
Har f.ö sytt ett underlakan, ett påslakan, ett örngott (allt av ett befintligt set vi aldrig använder eftersom vi inte har enkelsäng) och ett överdrag till spjälskyddet. Det hjälpte mitt humör att åstadkomma något.
Jag är beredd, väskan är packad för längesedan :)
Jag pratade med förlossningen vid 23 igår, jag ska åka in klockan sju för en kontroll, eller komma tidigare om värkarna blir för jobbiga. Jag vill avvakta så länge jag orkar dels för att det säkert blir många timmar på förlossningen i alla fall, och dels för att sambon ska få sova så mycket som möjligt.
Han ska inte sitta med tanke på ryggen, och jag misstänker att möjligheterna för honom att ligga ner på förlossningen är lite begränsade.
Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.
Åkte in vid fem, var öppen 2-3cm, fick morfin och något att sova på, så jag har faktiskt kunnat halvsova mellan värkarna. Sjukt skönt!!
Nu är jag uppkopplad på ctg igen, och ska väl snart bli undersökt. Värkarna kommer var femte minut och är rätt tuffa.