• lanalei

Någon i Karlstads trakten som väntar på IVF (hösten 2014)?

Hej :) Hoppas det är okej om jag hoppar in. Bor också strax utan för Karlstad och vi var i Örebro i torsdags och gjorde äggplock. Tredje försöket för oss så är lite extra press sen här gången.

Vi fick ut 9 ägg varav 8 var mogna och av dem blev 5 normalt befruktade. Inte jättemånga, men räcker ju med ett superägg :) Igår ringde de och sa att de utvecklats fint och återföringen blir på tisdag. Är första gången som de väljer att odla längre än två dagar på våra så vi är väldigt glada nu :) De tidigare försöken har vi fått tillbaka embryon av väldigt dålig kvalité.

• lanalei
    Muliin skrev 2014-10-04 21:32:30 följande:

Ju fler desto roligare :)

Ja va kul hoppas det blir tredje gången gillt!

Lycka till! :)

Tack och lycka till ni också :)

Vi hoppas såklart på att få ett fint embryo tillbaka på tisdag som leder till en bebis. Men annars vill vi nog testa IVF någon mer gång fast på en annan klinik. Jag tycker personalen i Örebro är superbra och jättetrevliga men känns dags att prova en annan klinik som kanske har andra metoder eller utrustning :)
  • lanalei
    Muliin skrev 2014-10-10 17:09:53 följande:

Ja precis helt rätt :)

En del symptom har jag kvar. Illamåendet som kommer och går och fruktansvärt öm i mina bröst sen sprutorna haha!

Fick brev från Örebro idag, 1 till blastocyst på 6:e odlingsdagen fick vi så totalt 3 st har vi som gick till frysen :)

Vad kul att ni fick flera embryon till frysen! Har du förresten någon koll på hur de bedömer blastocyster? Det finns ju bra och sämre blastocyster och antar att de bara fryser dem av väldigt bra kvalité?
Svar på tråden Någon i Karlstads trakten som väntar på IVF (hösten 2014)?