• Anonym (Linn)

Äggen gick till fel par, vad tycker ni?

Chrysabelle skrev 2014-08-11 11:43:55 följande:
    Fast hon var ju medveten om att det inte var hennes barn hon bar på.
    Absolut, och det är också där "barnets rätt till sina biologiska föräldrar" väger tyngre än kvinnan som bar barnen väger in tycker jag. Måste också vara fruktansvärt för de biologiska föräldrarna att veta att deras ägg/biologiska barn getts bort till någon annan.

Däremot bör kvinnan som bar barnen kompenseras både ekonomiskt och med hjälp att bli gravid igen samt ev psykologhjälp.

Även om det är hårt anser jag att barnens rätt till sina biologiska föräldrar väger tyngre.

• Anonym (Linn)
    Anonym (Hellas) skrev 2014-08-11 12:29:59 följande:

Jag är inte avundsjuk på domaren i Italien.

Sett ur barnens perspektiv tror jag att det är bäst att de lämnas över till de genetiska föräldrarna. Det är säkerligen lättare att växa upp med sina genetiska föräldrar men ha blivit född av någon annan än att växa upp med den som har fött en och samtidigt veta att ens genetiska föräldrar så gärna velat haft en.

Sett ur kvinnans som födde dom perspektiv är det ju fruktansvärt att ta ifrån henne barnen. Har man inte varit gravid själv är det kanske svårt att förstå vilken anknytning man får till sina barn redan i magen. Det är inte så enkelt som att bara säga att "det är inte mitt barn" när det ligger när inne och sparkar och att man sen kan lämna det i från sig som vilken present som helst man har köpt.

Vilken tragedi för alla inblandade!

Å andra sidan tycker ju enormt många att surrogatmödraskap skall tillåtas.

Du glömde även en part och det är de biologiska barnlängande föräldrarna vars efterlängtade barn riskerar att ges bort till någon annan helt främmande.

Om vi skall hårdra det kan jag tycka att 2 parters lycka (barnets och dess föräldrars) lycka går före ett enskilt pars lycka jämfört med om man gjort tvärtom då 2 parter förlorat på det.
Svar på tråden Äggen gick till fel par, vad tycker ni?