Äggen gick till fel par, vad tycker ni?
Skillnaden torde vara att medan en mamma kan vara antingen genetisk eller biologisk mamma, eller både och, är den biologiska pappan alltid också genetisk pappa.
Skillnaden torde vara att medan en mamma kan vara antingen genetisk eller biologisk mamma, eller både och, är den biologiska pappan alltid också genetisk pappa.
Inget preventivmedel är 100% säkert. Kommer du ihåg det när du har sex med en kvinna?
Jag är inte avundsjuk på domaren i Italien.
Sett ur barnens perspektiv tror jag att det är bäst att de lämnas över till de genetiska föräldrarna. Det är säkerligen lättare att växa upp med sina genetiska föräldrar men ha blivit född av någon annan än att växa upp med den som har fött en och samtidigt veta att ens genetiska föräldrar så gärna velat haft en.
Sett ur kvinnans som födde dom perspektiv är det ju fruktansvärt att ta ifrån henne barnen. Har man inte varit gravid själv är det kanske svårt att förstå vilken anknytning man får till sina barn redan i magen. Det är inte så enkelt som att bara säga att "det är inte mitt barn" när det ligger när inne och sparkar och att man sen kan lämna det i från sig som vilken present som helst man har köpt.
Vilken tragedi för alla inblandade!
Barnen föddes i söndags. Vet inte var man kan följa det men jag antar att det kommer att stå i tidningen när domstolen har fällt sitt avgörande.
(Båda föräldraparen vill ha barnen. Enligt italiensk lag är det kvinnan som föder barnet som är dess mamma och det är inte heller tillåtet med surrogatmödrar men nu funderar dom på om dom kan göra ett undantag eftersom fallet är så unikt. Beslutet lär väl inte dröja så värst länge får man hoppas för alla inblandade parter.)
Alltså, de föddes förra söndagen. Är lite dagvill.