Inlägg från: Tiny578 |Visa alla inlägg
  • Tiny578

FI vill införa straff skatt påc alla män.

Hahaha.

Dem hatar verkligen allt manligt och kommer inte ge sig förränds alla män beter sig fullkomligt som kvinnor och kvinnor som män...

ojojoj...

Är dem inte nöjda redan med hur feminsim har förstört samhället. Höga skilsmässor, många växer upp i enförälderfamiljer, staten är mer och mer föräldern m.m...

Förstavågs feminismen avsåg att ge kvinnor basrättigheter som rösträtt etc, andravågsfeminsim avser det som jag nyss skrev dvs nedbrytningen av samhället och familjestrukturen. Varför? Lättare att köra över ett sådant samhälle.

Globalisterna kan sin sak. De vet att hjärntvätta kvinnor och få dem att slåss för dem med hög motivation.

Kvinnor är lite mer lättlurade.

• Tiny578
    johannessssss skrev 2014-08-18 22:49:11 följande:

ah just det. dom vill avskaffa försvaret också.

vem ska skydda oss mot fienden och naturkatastrofer?

NATO såklart.

Rosenbad ersätts av Bryssel och armén av NATO.
  • Tiny578
    HejPippi skrev 2014-08-19 01:17:33 följande:
    "Kvinnor är lite mer lättlurade"? 
    Det är pga denna typ av åsikter som feminism behövs... Får seriöst ont i magen av att läsa sådana saker om kvinnor. Tror du på allvar att kvinnor är mer lättlurade? Feminismen går bakåt i dagens läge, det är verkligen sorgligt :( 
    Jag säger bara att det finns ingen "maskulinism" som håller på att förstöra hela samhället genom att bryta upp den traditionellt mycket framgångsrika familjemodellen. Staten är nu mer och mer föräldern och den indoktrinerar hur barnen ska tänka. Det är det som är målet med feminsim.

Vad är det som är så galet med att mannen driver in leverbrödet medan kvinnan uppfostrar barnen. Det inns inget viktigare arbete än det sistnämnda. Men vänstern har gjort sitt bästa för att demonisera den modellen.

Bra är dåligt och dåligt är bra i dagens samhälle.

Och nu får vi äta upp konsekvenserna av detta vansinne. Och en lång tid framöver.
  • Tiny578
    isolande skrev 2014-08-22 15:43:26 följande:
    Men varför är det inte lika viktigt att mannen deltar i det fantastiska arbetet med att fostra barn? Problemet är ju att kvinnan i din "familjemodell" inte är fri att välja huruvida hon vill försörja familjen eller inte. På samma sätt som mannen inte är fri att vara hemma med barnen, eftersom det jobb hans fru får är mycket sämre betalt än det hans!

Vad är det för bra med ett samhälle där folk har förutbestämda syften med sina liv? Vad är INTE bra med att försöka ge alla människor, kvinnor, vita, svarta, transpersoner möjlighet att göra vad de vill?

Jag har verkligen svårt att förstå vad som är fel i Fi´s partiprogram, som så många ojjar sig över. Javisst är det en del kontroversiella förslag, men det är utopiska önskningar som i strävan mot dem kan leda oss till ett mer jämställt samhälle. För alla!
    Det handlar inte om att man inte har något val.

Jag som man VET inom mig att det är INTE min naturliga roll att vara hemma och leka med barnen hela dagarna och rulla barnvagn.

Det är inte jag som har pattarna som bebisen tar mjölk ifrån.

Förlåt att man ska behöva sjunka till det ordvalet, men feminismen är så dum i grund och botten. Den vill föra krig mot naturen och det är en återvändsgränd.

Det är jag som har musklerna, det är jag som går ut och jagar mat. Annars blir det tomt på bordet och sura miner omkring det.

Men folk får ju göra som de vill, INGENTING hindrar det i dagens skräpsamhälle. Och det ser vi ju resultatet i nu med rekordmånga ensamstående föräldrar och skiljsmässor. Färre gifter sig, fler prasslar mellan lakanen utan att vara seriösa, vilket leder till oönskade graviditeter och massa mord på ofödda. Abort är ju ett finare ord.

Gud är skitarg, men oändligt förlåtande.

Jag undrar om det finns något farligare än en massa hjärntvättade och högmotiverade människor som tror att de marscherar till ett utopia. Hitlers tyskland var ett sådant.

• Tiny578
    jessy 93 skrev 2014-08-22 16:14:24 följande:

Konstigt att dem väljer att göra ett val som gör alla sura och dra upp debatt istället för att att höja kvinnans lön och alla blir nöjda, betyder kvinnor så lite för det svenska samhället?

"Höja kvinnans lön". Hmm...

Så kvinnor ska ha högre lön eller vadå?

Idag ser Sverige ut som så att om en kille kommer till ett typiskt jobb får han samma lön som om han varit en kvinna.

Man säger inte, nä du är kvinna, därför får du automatiskt 20% mindre i lön.
  • Tiny578
    jessy 93 skrev 2014-08-23 21:16:15 följande:
    Nu vet jag inte hur det ser ut direkt på arbetsmarknaden så rätta mig om jag har fel me ex på sidan lönestatistik.se så kan man se skillnaden på löner mellan kvinnor och män hos olika yrken, ska dessa två olika kategorier behöva finna egentligen?
    dfuoih skrev 2014-08-22 18:09:36 följande:

Vem gör detta menar du?

Det vi diskuterar nu, att fi väljer att sänka istället för att höja.
    Ja det är två olika katergorier för att män och kvinnor är olika.

Naturligt för män att leda, därför har de högre betalt också eftersom de håller fler positioner med mer ansvar.

Också ofta arbeten som innebär längre arbetstider och mer slit och risk för hälsan.
Svar på tråden FI vill införa straff skatt påc alla män.