Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

FI vill införa straff skatt påc alla män.

FDFMGA skrev 2014-08-18 13:52:02 följande:
    Kan bero på att de som röstar på Fi är läskunniga.

Artikeln är från 2006, alltså uttalandet kom inför förrförra valet.

Och nu har det tydligen också nått SD-sekten.

Vän av ordning kan väl undra vad SD sysslade med på den tiden den här artikeln var aktuell.

Kan så vara, men speciellt räknekunniga är inte anhängare till F!! För trotts chiockhöjda skatter för alla så saknas 2/3 av kostnaderna bland deras krav.
    Eller som Gudrun sa för ett par veckor sedan då någon påtalade problemet:
    "Ekonomin sitter inte i förarsätet i våran ekonomi".......
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2014-08-21 20:07:15 följande:
    Det är fullt möjligt, jag är rätt ointresserad av Fi:s politik, och i så fall relevant kritik.

Min anmärkning handlade egentligen bara om att någon hade upptäckt en sex år gammal artikel.

Jag tro inte att Fi har något aktuellt förslag om en särskild straffskatt för män, vilket påstås i ts.
    Jodå! Det talade dom om i somras..... Tokvänstern slutar aldrig att förvåna!
  • Linnea1994
    Muslimsktjej skrev 2014-08-27 17:55:43 följande:

"Den här artikeln sprids just nu i sociala medier. SvD vill påpeka att den är från 2006."

Jag blir så trött på kränkta män som LJUGER om F!s politik. Nej F! vill inte ha mansskatt. Sluta ta åt er så mycket.

Och nej jag gillar inte F!

Men dom svarade ju alldeles nylgen i nyhetrna på TV att detta är ett bra allternativ...
  • Linnea1994
    Muslimsktjej skrev 2014-08-28 13:16:06 följande:
    Källa?

För F!:are har flera gånger sagt att F! inte vill ha mansskatt.
    TV-nyheterna!
    Vad tycker du för övrigt om F! ekonomiska politik?
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2014-08-28 15:08:08 följande:
    Jag gissar att du hörde det du ville höra.

Jag tror att det handlar om en ren skröna. Det enda jag hittar när jag googlar är några förklaringar, bland annat från Schyman, att det aldrig har funnits något förslag om mansskatt och då än mindre finns något nu.

Nog måste det vara möjligt att kritisera Fi för den politik de företräder - inte den man önskar att de skulle företräda.
    Men snälla människa! Det var väl bara du som missade när Gudrun fick frågan om manskatt. Hon svarade ordagrant: " Jag tycker att det är ett tänkbart allternativ"....

Hur var det med den ekonomisk politiken du inte ville svara på?
Svar på tråden FI vill införa straff skatt påc alla män.