Inlägg från: solrosmamman |Visa alla inlägg
  • solrosmamman

Kisseriet vill ej fungera!

Hjälp! Har en liten dotter på 3,5 år som vi har fått blöjfri. Det har gått gallant I sommar och I våras utan problem. För tre veckor sedan började hon på förskolan igen. Första veckan gick hon bra på toaletten. Hände ett fatal olyckor. Nu denna vecka då hon börjat på stora avdelningen har det hänt olyckor varje dag och flera ggr på en dag. Hon vill inte gå, hon sager inte ens till. Även hemma har det hänt mera olyckor. Vad ska jag göra! Kan det vara urinvägsinfektion/blåskatarr?? Hon har inte ont när hon kisser sager hon. Hon bajsar på toaletten så det har aldrig hänt olycka angående det. Kan det vara nya omställlningar på dagis? Kan det vara vi som föräldrar som gör fel? Har testat att ge belöningar varje gang hon gått på toaletten med klistermärken..det funkade hemma I helgen men inte på dagis...tips råd, andras erfarenheter kring detta??? De på dagis vill nu(en del av personalen) att hon ska börja med blöja igen, och en del tycker att det är att kränka henne och göra henne liten igen...vad gör jag???

• Svar på tråden Kisseriet vill ej fungera!
  • solrosmamman

Tack för svaret! Jag har fått en tid idag på vårdcentralen och se om det kan vara blåskatarr eller urinvägsinfektion. Annars är det väl bara att fortsätta träna..

Svar på tråden Kisseriet vill ej fungera!