Inlägg från: Miaomiao |Visa alla inlägg
  • Miaomiao

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

hej! vi är väldigt lika! jag är 36, gift, två barn (07 och 08), och försöker nu få en trea. Och min ÄL var just den 17/8, så vi har nog BIM väldigt nära. Har inga symtom än så länge.

• Miaomiao

Det här blir vårt första försök sedan vi slutade med p-piller. Missade ÄL två gånger pga resor, men nu hoppas jag att vi har lyckats pricka in ÄL. Här hugger det också i magen lite, men egentligen är det väl lite tidigt att känna symtom... ÄL+3 idag.

• Miaomiao

ägget fäster tidigast på ÄL+6. Så vi får vänta med att känna efter efter hugg ett par dagar :) Jag är på ÄL+4 idag. Inga symtom ännu...

• Miaomiao

hej tjejer, ÄL+5 idag för min del. Molande verk i magen hela tiden! Det måste väl vara bra tecken :) Annars inga andra symtom.

• Miaomiao

Äl+6 här idag. Ständig molvärk. Annars inga andra symtom. Min 7-åriga tjej konstaterade igår att hennes strumpbyxor har blivit för små för henne och föreslog att vi skulle spara dem till hennes barn i framtiden :) Ja, spara ska vi absolut göra, tänkte jag :) Vi har annars gjort oss av med alla barnkläder då det får bli att skaffa massa nytt när det är dags :)

• Miaomiao

Jag tror man kan känna av illamående på äl+7 om man är gravid. Jag är också på äl+7 nu, känner fortfarande molvärk men inget illamående. I mina tidigare graviditeter började illamåendet lite senare, tror att det drog igång när jag var i v 6. Ser fram emot att börja testa snart!

• Miaomiao

äl+8 idag. Molvärket är nästan borta, känner av det lite bara. När tänker ni börja testa, tjejer? Hur många dagar före BIM kan man få ett + på stickan? 

• Miaomiao
    limegrön skrev 2014-08-25 14:34:43 följande:

När tänker du börja testa dej miaomiao?

Låter väldigt lovande med illamåendet! :) Jag ska nog börja på BIM-2 ca (om 4 dagar alltså). Har teststickor från billigatester. De är väl inte lika känsliga som clearblue. Började testa väldigt tidigt förra grav, och plussade på bim-1 tror jag.
  • Miaomiao
    limegrön skrev 2014-08-26 08:50:48 följande:

Gjorde ett test imorse, är på BIM-4 så vet att det är optimistiskt men kunde inte hålla fingrarna i styr. Det blev ett starkt -. Får intala mig att det var för tidigt. Men är inte fövånad heller, man har ju sett det där minuset så många ggr nu... men som sagt hoppet är absolut inte ute än, får testa i helgen igen.

jag förstår att du inte kunde hålla dig! jag är själv likadan. Men det är som sagt väldigt tidigt att testa! Jag är på BIM-5 nu, spänningen stiger!!

Har du några symtom? Mina symtom är helt försvunna nu.
  • Miaomiao

Lectin, svärföräldrarna på besök är absolut en bra ursäkt för att testa :)

Här kom molvärket tillbaka, det gör mig glad :) jag testar på fredag, då är jag på äl+12.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea