Inlägg från: skrosa |Visa alla inlägg
  • skrosa

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej, hoppar in här med är 36, har pcos, 2 barn -07 och -10, tog oss mer än 7 år att få första barnet blev en spontan grav till sist, barn nr 2 tog drygt 1 1/2 år spontant igen under utredningen...Vill ha en 3 men gubben har varit emot det, han blev ännu mer emot det förra året när vi fick ett tidigt MF som var en helt oplanerad grav, (trasigt gummi). Han har skyllt på att han är för gammal för fler men nu har hans bror fått, min syster ska ha och han har kompisar som är 40 + som ska ha och det har väl medverkat till att det äntligen har släpp och han säger att blir så blir så vi kör på för fullt :) Dock så tänker jag inte denna gång gå in så hårt för det utan jag är nöjd med de sötnosarna som jag har och en till är bara ett stort välkommet + <3

• skrosa

Jag grubblar massor mest på vad händer när det tar sig orkar man med 3 jo det borde man men tänk om...åhh blir tokig på att tänk om det o det hela tiden. Är i stadiet att jag tänker inte köra med stickor och räkna dagar i alla fall utan tar en dag i taget :) Är mera rädd för att vi ska få MF igen, det gjorde så ont på alla sätt o vis och gör fortfarande ont...

• skrosa

Lectin: håller tummarna
    Elvie: Ja det finns mycket som cirkulera där uppe i knoppen...

egentligen är väl det inte det bästa läget i mitt liv att skaffa en till då jag studerarar och är färdig till jul. Sen är jag arbetslös om jag inte får nåt efter min utbildning men SGIn är sparad så jag ska få samma penning som med de förra barnen sa de...hoppas det stämmer. Som tur är att gubben min har ett mycket bättre betalt jobb nu än då.

Eftersom jag inte har en regelbunden menscykel så vet jag inte riktigt när jag har ÄL dock tror jag att, jag har haft det nu i helgen. Så bara att avvakta o se :)

• skrosa

Åhh så lätt det var att falla tillbax i samma tankegångar igen, att börja med ÄL stickor, kommer det bli fel igen mm. MEN jag ska inte, får inte tänka måste släppa och ta dagen som den kommer.
    Tillbax till tänket blir det så blir det :) Borde få min mens eller ja förhoppningsvis inte då om ca en vecka då cykeln oftast är på 5-6 veckor men har jag min vanliga otur så hoppar den väl flera månader igen :/ Den ända fördelen med det är att man faktiskt slipper mensen ett tag :)

• skrosa

Så spännande och följa alla :) Jag får vänta ytterligare minst en månad då mens börjat spotta igång lagom till en 2 veckors period av rent helvete (självvalt) med skolan, jobb och en tripp till ALV med barnen, den kommer alltid så lägligt den jäkeln ;)

• skrosa

Håller tummar o tår för er alla :)
    Jag har haft en jätte konstig mens precis som jag hade förr när alla hormoner var åt h-ete (pco), min slutsats är att jag hade nog ingen ÄL förra månaden som jag trodde och hoppas nu på ÄL denna gång och att inte min man ändrar sig angående en liten till i familjen, han velar massor igen :/ Men förstår han samtidigt det har varit en jobbig resa de senaste åren och vi blir inte yngre direkt...hepp hepp inga negativa tankar utan full fokus på livet och barnen vi har :)

• skrosa

Så fint tänkt och bra att det fortfarande finns människor som hjälper till :)
    Här väntar jag på ÄL och tänker o tänker som vanligt. Fick gosa med syrrans lilla 3 veckors <3 i helgen då hon låg och sov hos mig medans vi vuxna satt och surrade:) Då kom längtan och suget tillbax i massor <3

• skrosa

Så tråkigt miaomiao :( Jag trodde jag skulle ha ÄL eftersom allt tyde på men det verkar som om min kropp jävlas med mig för nu har jag mens igen...knappt 2 veckor sen jag blev av med den förra. Brukar ligga på ca 5 veckors intervall annars så det bli att fortsätta o vänta in ÄL till nästa gång om typ 3 veckor :((

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea