Inlägg från: Flisan35 |Visa alla inlägg
  • Flisan35

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Oväsen skrev 2014-09-13 16:42:14 följande:

Lectin- nej vi har inte haft nån kontakt alls med vården och vill inte heller. Vår håller på tills vi får plus eller så länge vi orkar. Skulle det var så att det inte blir ett till barn har vi två fantastiska tjejer ????

Idag är jag på dag 35 (trodde igår att jag var på dag 33 men jag tog fel på en dag) vilket är max vad jag brukar ha och än finns ingen mens i sikte. Eftersom jag inte tempat eller använt äl-test kan jag dock inte vara helt säker på att jag haft äl men jag är rätt säker på att jag hade det. Hur som helst håller jag på att göra min man galen med alla tankar och analyser av situationen. Tänk om jag är gravid?! Vågar inte testa för jag blir så ledsen om det är negativt test så jag får göra min man galen i några dagar till ????

Försöker tänka så jag också, har ju två underbara ungar. Men längtar sååå efter en bebis:( varför ska det vara så svårt för? Min man ser det inte på samma sätt, han är mer "blir det så blir det". Har slutat prata med honom om när jag har äl och så. Skönt att skriva av sig här istället:)
  • Flisan35
    Shrew skrev 2014-09-13 17:03:28 följande:

Huh, så mycket det finns som man inte vet om ägglossning, fertilitet osv. Jag har tidigare tänkt att om man har mens så har man ägglossning, men så verkar det inte vara. Hade inte heller tänkt på att man inte ska använda glidmedel om man vill bli med barn. Känns nästan som att det här kommer att bli ett omöjligt projekt och börjar ställa mig mer in på att det kanske inte blir nåt tredje barn. Positivt är dock att jag uppskattar mina barn lite mer och tänker att man måste njuta av dem när de är små!

Ja det är verkligen en djungel. Blev gravid supersnabbt med båda mina barn, hade inte en tanke på att pricka in ägglossning.

Nu är det verkligen en helt annan grej, på gott och på ont.
  • Flisan35

Hej! Jag är snart 35 o har två barn som är 6 och 8 år.

Har försökt mer eller mindre sju månader. Är på BIM-4 idag och känner mig som vanligt gravid, med kraftig molvärk och ömma bröst (samma symptom varje månad mellan äl och bim). Tar det inte på allvar längre.

Var väldigt nära att göra ett test imorse, bara för att göra nånting, men besinnade mig (det var ett cb ältest dessutom, vet inte vad jag hoppades på).

• Flisan35

BIM-3 idag. Känner ingenting, utom en stark känsla av att mensen kommer närsomhelst.

• Flisan35
    Lectin skrev 2014-09-15 08:22:19 följande:

Jag blev så till mig att jag glömde säga Välkommen! till alla nya!

Tack:)
  • Flisan35
    limegrön skrev 2014-09-15 23:36:18 följande:

Stort Grattis oväsen! Är så imponerad av att ni orkat försöka och kämpat på i över 2 år. Jag känner mig stundtals uppgiven och vi har försökt få en trea "endast" i sju månader. Men när väl det där plusset kommer kan jag tänka mig att det var värt alla år mellan hopp och förtvivlan. Jag längtar dit..

Har nu gått över till plan B här hos oss. Ägglossningstest. Så nu väntar jag på ytterligare ett plus...phuu. . Men borde komma nu i dagarna. Fast med mitt vanliga flyt så är sambon borta större delen av vecka, suck. Han kommer hem sent torsdag, därför hoppas jag att äl kan vänta några dgr till och att sambon inte e allt för trött när han kommer hem, haha..

Ja det där är typiskt, runt äl så är det väl alltid nåt som sätter käppar i hjulet. Förra äl var min dotter sjuk och satt som ett litet plåster på mig dag o natt, och den innan hade min man bihåleinflammation och gick på penicillin:/ hoppas både din ägglossning och din man samarbetar med dig och att det tar sig denna gång!

Nu är det BIM-2 här och det känns sååå seeegt. Minuterna släpar sig fram:)
  • Flisan35

Bim idag. Avvaktar till lördag innan jag rör en fena:/ känns fortfarande som att mensen har kommit varje gång jag går på toa.

• Flisan35

Bim+2 idag. Ingen mens och negativt cb. Mensvärk som kommer och går och humöret från hell:/ Det är statusen här hemma iaf.

Hur går det för er andra?

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea