Inlägg från: Panda79 |Visa alla inlägg
  • Panda79

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Har också Pco , fast bara på ena äggstocken så jag får nästan alltid bara ägglossning på höger sida! Har 2 barn på 5 år och snart en på 9 månader. Ska också försöka med en 3: a ! Är 35 så dax att börja snart innan man e för gammal..

• Panda79
    Iskristall skrev 2014-10-23 20:10:25 följande:

Spännande, när jag var hos gyn innan sommaren såg han precis samma sak. Pärlbandet av folliklar på ena äggstocken men en follikel på ca 20mm på andra som gav äl några dagar senare! Bekräftat med blodprov och positivt äl-test samt temp. Att det kan vara så?! Undrar om det ser ut så hela tiden eller om det kan växla sida? Hur vet du att du nästan alltid får ägglossning på höger sida?

Ja jag gjorde också ultraljud och då såg man att jag hade Pco på vänster äggstock.Jag känner alltid av min ägglossning och varje gång ( utom en ) hade jag ont på höger sida.Jag har ägglossning varje månad fast en cykel på allt mellan 30-36 dagar..
  • Panda79
    mammave skrev 2014-10-23 20:36:26 följande:

Lectin: vad är EDS? Brukar du ha regelbunden mens? Hoppas på noll mens imorgon.

Panda79: får du äl varje månad ändå? Är det 1a försöket nu? Är oxå snart 35, så känner oxå att det är tid nu.

Jag har en cykel på 30-36 dagar... Lite drygt speciellt när man försöker bli gravid,har använt mig av clearblue fertilitetsmonitor annars hade det blivit för jobbigt :).. Hehe.vi har inte påbörjat första försöket ännu,men så snart jag får mens igen( har precis slutat med minipee) så börjar vi försöka:)
  • Panda79

Vill ju börja försöka med en 3: a nu.. Men mensen vill inte komma... :( slutade med minipee för en månad sen och amning med. När brukar ägglossnng komma igång efter amning och minipee? Nån som vet?

• Panda79
    mammave skrev 2014-10-31 13:37:36 följande:

Ok, ger inte upp än då <3

Säkert väldigt individuellt när mensen kmr igång, panda79. Hur gamla är dina andra två?

Mina andra 2 barn är 10 månader och 5 och ett halvt år:) så skulle önska att det blev mindre åldersskillnad denna gången.Ja jag antar väl att det är individuellt.. Man vill ju bara börja nu! Tänker på det hela tiden...inte kul :((
  • Panda79
    Micka! skrev 2014-10-31 20:56:01 följande:

Känner igen så väl! Det är svårt att tänka på annat........försöker leka med mina barn och hitta på saker att göra.....så hjärnan får vila ett tag, men tankarna hamnar där igen ändå........!

Precis,leka med barnen hjälper men ofta kommer tankarna på vår lilla 3:a som vi så gärna vill ha :) förhoppningsvis kommer mensen nu i november,bara o vänta..
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea