• Umeje

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej!

Får man vara med här?

Är snart 39 år och försöker nu få till mitt och sambons första gemensamma barn, vi har sedan tidigare 2 var. BIM på lördag och naturligtvis gör jag inget annat än försöker hitta tecken på att jag är gravid, men känner nog ärligt talat inte så mycket annorlunda än vanligt så här innan mens... Kanske är brösten lite mer ömma och på ett annat sätt och så är jag galet kvällstrött men det är säkert bara inbillning. Hade lovat mig själv att inte slukas och bara tänka på detta men det är helt klart lättare sagt än gjort! Vill testa nu men vet ju att det är för tidigt... Är vi fler här med BIM till helgen?

• Umeje

Spännande Micka och Iskristall! Den här symptomletarperioden i månaden är lite speciell, hoppfull i af till en början. Håller alla tummar för er alla! Hur länge har ni i tråden försökt nu?
    För min del BIM på lördag/söndag, kunde inte hålla mig från att testa i tisdags och det var negativt. :( Lever lite på hoppet om att det var för tidigt men inser att det nog helt enkelt inte tagit sig denna månaden... Har dock enormt ömma, tunga bröst och diffus huvudvärk och trötthet. Testar på söndag igen (om jag kan hålla mig så länge) om inte mensen kommit...

• Umeje

Spännande Limegrön! Har du testat igen? Håller timmarna för plus/två streck! :)

Testade igen i fredags och negativt igen... Hade igår mensvärk (vilket jag aldrig brukar ha) men ff ingen mens... Har ömma bröst och är lätt illamående. Skulle ni ha testat igen eller är det bara att vänta in mensen? Så typiskt att allt verkar ha ballat ur nu efter att ha fungerat som en klocka länge...

Håller tummarna Micka!!

Trist med huset Lectin men det dyker upp nya, eller så bygger ni ut. Kan ju bli som nytt det också! :)

• Umeje

Nej vad tråkigt Micka! Är ju ändå inte helt säkert att det är negativt men man känner ju sin kropp bäst själv...

Gick och köpte ett test på lunchen, dum ide kan jag konstatera nu... :) Blev Acos test med två fönster, streck i ett neg, streck i båda pos. Blev ett starkt fint streck i det där det alltid ska bli ett och så anar jag ett litet ynkligt ett i det andra men kanske bara är inbillning... Någon som har erfarenhet av den sortens test? Nu ligger det här i skrivbordslådan och tar all uppmärksamhet från jobbet. :)

• Umeje

Nej vad tråkigt Micka! Är ju ändå inte helt säkert att det är negativt men man känner ju sin kropp bäst själv...

Gick och köpte ett test på lunchen, dum ide kan jag konstatera nu... :) Blev Acos test med två fönster, streck i ett neg, streck i båda pos. Blev ett starkt fint streck i det där det alltid ska bli ett och så anar jag ett litet ynkligt ett i det andra men kanske bara är inbillning... Någon som har erfarenhet av den sortens test? Nu ligger det här i skrivbordslådan och tar all uppmärksamhet från jobbet. :)

• Umeje

Limegrön: Det är kanske olika för olika test men på vissa står det att blir det ett streck om än så svagt så är du gravid. Testa om ett par dagar igen, kan absolut vara så att hormonerna inte kommit igång än! Håller tummarna!

• Umeje

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Skickar en massa gravbaciller till er alla så att alla snart får sina plus!

• Umeje

Hej alla!
    Tack för alla grattishälsningar!
    Har fortfarande lite svårt att ta in det men det lär väl kännas mer tydligt såsmåningom... Glad 

Minxy: Härligt med sån fin present! Helt rätt tänkt av din pappa. Hoppas pengarna räcker till mycket ni behöver och vill göra!

Limegrön:  Attans också! Hoppades på att vi skulle bli två plussare denna månad men nästa ska du se att det blir så!

Micka: Hoppas hoppas att det inte är magsjuka utan illamående pga något mycket mer positivt! Håller tummar och tår!

Janna: Hoppas det går bra på intervjun och att du får jobbet! Härligt med lite positiva händelser!

Trevlig första advents-helg på er!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea